Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
deus ex, langt langt betre gameplay og tilbyr haugevis med replay moglegheiter som er ekstremt bra gjort for å vera single player spel

 

også bruker sjølv hardcore spelerane minst 20 timer på å spele igjennom det =)

eg brukte rundt 30 timer første gang

Deux Ex er bedre enn HalfLife 2???

JA det var fett - men ikke på langt nær så bra som HL2.

 

Nei nå skal jeg slutte og whine ;) Men jeg skjønner bare ikke hvorfor folk kan være misfornøyd med dette spillet. Men det er jo som med alt annet enn induviduell sak da... æ ska no holde kjæft no ja!

 

Ka du trur? :innocent:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
HL2 tilbydde ingenting orginalt i FPS sjangeren, utenom gravitygun.

Har ingen interesse av å spele igjennom det ein gang til.

 

Og dei defense missions var gjort betre i unreal 2

Bare gravity gun? Hva med gravity generelt? Ingen andre spill har gjort fysikk så bra som i dette spillet. Og bortsett fra fortsettelse på HL1 så var dette det jeg gledet meg mest til. Whine alt du vil, jeg er hvertfall kjempefornøyd hittils (er fortsatt på buggy-tur).

Gleder meg til andre spill med source-motoren, morro at det nå er satt ny standard for spill, noe det ikke hadde vært hvis ikke HL2 hadde kommet.

 

Så blah!

Lenke til kommentar

Altså, half-life 2 er genuint. Grafikk handler ikke bare om hvordan ei dør ser ut 2 cm fra øyet. Om nøkkelhullet er i mindre oppløsning enn dørhåndtaket. Arkitekten her som snakker om romlighet har flere gode poeng, da å skape romlighet er veldig vanskelig når man skal vise det fra en 2d flate (skjerm). Jeg koste meg med hl2 fra start til slutt og det er det beste spillet jeg har prøvd til dags dato.

 

Lyden er perfekt.

Storyen er god. (Slutt å sammenlign hl2 med matrix apox...)

Grafikken er perfekt. Herregud for en oppfinnsomhet VALVE teamet har :D. Gleder meg til å spille det en gang til etter alle eksamener. De miljøene de har skapt finnes jo ikke, men gud så troverdige de er.

Fysikken er god. Flere feil, men fysikkmotorer er jo fortsatt på barnestadiet spør du nå meg. Hadde det hvertfall utrolig morsomt med begge varianter av gravgun.

 

Takk Valve :)

Lenke til kommentar

De har gjort det igjen i 2'ern, der som gjorde at jeg misslikte hl1.

Det er grenseløst ubrukelig hvordan man, for å komme seg mellom to plasser, er avhengig av. f.eks. noen kasser som "tilfeldigvis" står fint plasert, eller noen påler som stikker opp av vannet, slik at man tilfeldigvis kan hoppe med båten over den eneste porten som ville senke seg litt.

Når slikt blir reppetert til det uendelige blir det bare teit. Men ikke missforstå meg. Spillet er konge i seg selv. Men for meg er det slike irittasjonsmoment som gjør at spillet ikke får en sekser hos meg.

Lenke til kommentar
HL2 tilbydde ingenting orginalt i FPS sjangeren, utenom gravitygun.

Har ingen interesse av å spele igjennom det ein gang til.

 

Og dei defense missions var gjort betre i unreal 2

Bare gravity gun? Hva med gravity generelt? Ingen andre spill har gjort fysikk så bra som i dette spillet. Og bortsett fra fortsettelse på HL1 så var dette det jeg gledet meg mest til. Whine alt du vil, jeg er hvertfall kjempefornøyd hittils (er fortsatt på buggy-tur).

Gleder meg til andre spill med source-motoren, morro at det nå er satt ny standard for spill, noe det ikke hadde vært hvis ikke HL2 hadde kommet.

 

Så blah!

har vore gravity i spel sida doom

er vell bare at HL2 sin er den mest komplekse idag, men er meir ein forbedring av tidlegare spel enn revolusjon

 

etter som eg hugse så hadde Epic ein demostrasjon over karma fysikken der dei gjor tilnærma like ting for andre generasjons unreal motor

Lenke til kommentar
De som er skuffet over HalfLife 2.

Jeg vil gjerne høre hvilken FPS som er bedre, og hvorfor.

Jeg tror at de som er skuffet, sammenlikner ikke spill, bare følelsen de hadde da de spilte de. Feks, da jeg spilt hl1 for mange år siden, for første gang, hadde jeg aldri hørt om det, heller spilt noe liknende.Fikk meg pc på den tiden, følelsen var helt hærlig. Jeg var mye yngre også. Blir litt annerledes nå, skal mer til for å glede meg.Det tror jeg gjelder flere også.

 

:)

Lenke til kommentar
deus ex, langt langt betre gameplay og tilbyr haugevis med replay moglegheiter som er ekstremt bra gjort for å vera single player spel

 

også bruker sjølv hardcore spelerane minst 20 timer på å spele igjennom det =)

eg brukte rundt 30 timer første gang

Deus Ex er RPG og ikke en ren FPS. Kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
deus ex, langt langt betre gameplay og tilbyr haugevis med replay moglegheiter som er ekstremt bra gjort for å vera single player spel

 

også bruker sjølv hardcore spelerane minst 20 timer på å spele igjennom det =)

eg brukte rundt 30 timer første gang

Deus Ex er RPG og ikke en ren FPS. Kan ikke sammenlignes.

RPG i FPS view ja ;)

Endret av asad
Lenke til kommentar

Jaja.. anmeldere og gamere generelt er enige i at Half-Life 2 er et kjempespill. Jeg har sjeldent blitt så oppslukt og gira i et spill som HL2. Da jeg kom ut på perrongen helt i starten klarte jeg ikke å fatte at det var HL 2 jeg spilte. Førsteinntrykket var ekstremt bra.

 

Jeg lurte lenge på, etter å ha sett "Trainstation"-videoen utallige ganger, hva som ville skje med Gordon Freeman når han kom inn i avhørsrommet. Så fant jeg det ut. Bare det var kjempemessig ;)

Lenke til kommentar

problemet er alle filmer og bilder vi har fått fra før. Vel, det er mitt prøblem ialefall.

Begynelsen var kjedelig, hadde sett det før liksom.

 

Men så hadde ikke HL2 blitt så poppulert uten all markedsføringen heller.

 

Nevøen min syns gravity saken var diggbar, bilen på stranda våpnene grafikken osv, for han har ikke sett noen videoer eller noe særlig med bilder fra det.

 

Jeg skal ikke se på noen bilder eller videoer fra store spill lenger.

Fks stalker skal jeg ikke studere mer.

Lenke til kommentar
problemet er alle filmer og bilder vi har fått fra før. Vel, det er mitt prøblem ialefall.

Begynelsen var kjedelig, hadde sett det før liksom.

 

Men så hadde ikke HL2 blitt så poppulert uten all markedsføringen heller.

 

Nevøen min syns gravity saken var diggbar, bilen på stranda våpnene grafikken osv, for han har ikke sett noen videoer eller noe særlig med bilder fra det.

 

Jeg skal ikke se på noen bilder eller videoer fra store spill lenger.

Fks stalker skal jeg ikke studere mer.

Hmm. Jeg har sett elle filmene til HL2 mange ganger og sett omtrent alle bildene som hadde kommet ut fram mot lanseringen. Og jeg elsket HL2 fra start til begynnelse. Det er jo så mange detaljer å utforske og de som mener historien er dårlig har ikke utforsket nok rundt omkring i verden.

 

Det er mange hint og tekster rundt omkring som viser små deler av historien. De som har spilt igjennom HL2 som en vanlig FPS og ikke sett etter detaljene har gått glipp av mye.

Lenke til kommentar

ok, kan ikke si jeg har lest alt her, men nok til å uttale meg. Jeg har spilt hl2 ganske mye de siste dagene og er imponert. Har spilt halo og doom 3, men ikke halo2. Ut i fra det vil jeg gjerne si noe om spillene.

 

For å si det slik, du må se på hva spillet prøver å gjøre og om spillet oppnår det det var laget for.

 

Doom3 i forhold til hl2 og halo.

 

i doom3 skulle det være den skremmende atmosfæren som skulle holde oss i gang, dette var for meg meget skuffende. Den føst tiden var det bra nok,jg ble skremt da det første dyret hoppet mot meg når jeg lukket opp en dør, men denne følelsen avtok etterhvert. Du forventer et monster rundt hver sving, og ingenting overrasker deg i det hele tatt (dette gjelder kanskje bare for meg da) Ut i fra at doom3 skulle skremme oss, og ha god grafikk, synes jeg at det var en flopp. Grafikken var sånn middels. Det eneste jeg synes var bra var at du kunne spille på et arcade spill (som stod i kantinen i begynnelsen av spillet) og at lampene rørte på seg når jeg skjøt på dem og at lyset virket der etter. Det som var dærlig var at alt som var spektakulært var scripta. alle tønner som føk gjennom lufta var scrikpa sener. Dette var skuffende. Grafikken generelt var bedre enn de fleste andre spill som var kommet ut til den tid, men nå derimot er hl2 her (kan innrømme at jeg aldri vil si et stygt ord om hl ever, men skal prøve å være kritisk). Et eks. : når jeg slenger en håndgranat inn mellom noen tønner, sprenger granaten og tønnene, ja de står som støtt. Dette er forandret i hl 2. Jeg har ikke gjort meg ferdig med doom3, og det kan være jeg aldri vil det. Jeg spiller det bare når jeg trenger avkobbling fra wow eller cs (hl2 trenger man ikke avkobbling fra).

 

jaja, dette var min mening om doom3, kom med kritikk.

 

Halo (ikke 2ern fordi jeg ikke har prøvd det)

 

Halo 1 har jeg vært gjennom noen ganger, det var et bra spill til å komme så tidlig. Kan si meg enig i at det var litt kjedelig at du måtte gå gjennom de samme romma om og om igjen. Det halo1 prøvde å oppnå var action og spenning, dette klarte de bedre enn doom 3 klarte å skremme (mg i hvert fall). det som manglet i halo var store åpne steder(som jeg har sett at de har lagt til i halo 2) Ellers vil jeg si at halo er det spillet som kommer rett etter hl2 på min skala når det gjelder fps spill. Det er mange kule kjøretøy og mange kjekke skvenser ute å går, kan ikke sammenligne grafikken med hl2 og doom3 fordi disse spillene kom så langt etter halo 1 at grafikken uansett er bedre, men til å være et "gammelt" spill, så er det veldig bra. Det enseste som mangler i halo er at det ikke er like mange "hodebry ting " du må gjøre. Hl 1 og 2 har til nå vært veldig gode, der dumå løse store og små poblemer for å komme videre. dette synes jeg alltid er gøy, fordi det gjør at du må bruke hodet litt isteden for å bare løpe rundt som en "mad man" og skyte vilt rundte seg med et automatgevær.

 

All in all, synes jeg halo var et veldig bra spill, men det er ikke slike actionspill som fenger meg best.

 

Hl 2

 

Det er helt fantastisk, som en tidligere så her: nær jeg kommer med inn i hev suiten og hører den gode gammle musikken fikk jeg også frysninger på ryggen. Dette er den beste oppfølgeren til et spill noen gang. jeg fikk hele tiden en følelse av det gode gammle spillet. Hendene skal ikke vises og snn er det bare i hl verden. Dere som er så opptatt av grafikk og at menneskenes ansikter skulle vært bedre: det er til nå umulig å lage virkelige ansikter inn på et dataspill (sikkert en fansy ord for det jeg prøvde å si der) Det hl 2 skulle oppnå var en følelse av å være en del av spillet, action, men også tenking. Dette har innfridd meg til den største grad. Tilbake til grafikken, den er helt suveren. Alle de detaljene som er lagt i spillet er bare helt enormt. Det at du kan flytte på alt er en super bonus (som melonene som ligger på kjøkknene i city 17). Det et noen sier at lipsyncen er dårlig kan godt komme med et bdre eksempel. Det er ingen spill som har så gode ai intelligens som i hl2. Eks: når medicene på teamet ditt gir deg et medkit og sier " here, take this medkit" så vises det på leppene. Også når alle andre snakker med hverandre rører leppene på seg helt perfekt, men noen av de senene er sricpta, men det er ikke scripta når medicen snakker, for han/hun sier det når han gir deg medkitet og det gjør han/hun bare når du trenger det. AI ene er også gode, de gjør det mest logiske og i liket til de dumme dyra i halo og doom 3, så er combine et levende menneske. Det er umulig å stenge seg inne, de finner alltid en vei inn. Enten det er et vindu eller de sprenger seg gjennom døra. For ikke å snakke om vannet, vannet har fått en helt annen betydning etter hl2. Har ikke sett noe spill der vannet er så fint som i hl2. Selve gameplayet er også dødsbra, action all the way, men litt tenking.

 

Alt dette gjør at hl (etter min mening, og det er den som teller) er det beste spillet. Hadde det kommet ut for et år siden hadde det bare vært mye mer revolusjonerende. De tullingene som hacker og stjeler spill er noe av det verste som finnes, så ikke skyld på Gabe og valve, men på hackerne.

 

PS: har lagt til et bilde her, det er av utviklingen fra ape til combine. Det er kanskje noen som har gått glipp av det.

post-169-1100866199_thumb.jpg

Endret av Antatra
Lenke til kommentar

Mye forskjellig over i denne tråden, men her kommer min mening om spillet....

 

Jeg må si at jeg ikke er fornøyd....Hadde dette spillet slik som det er nå kommet for 1 år siden hadde det vært noe annet antar jeg men, for min del synes jeg det ble noe flatt og kjedelig, men med et par øyeblikk som får en til å le feks, som når "Dog" blir over-ivrig i valg av objekt (Uten at jeg røper mer for de som ikke kjenner dette enda).

 

Får begynne med kontroll/styring jeg vet ikke om det er meg eller hva men jeg får liksom ikke helt "feeling" med kontroll av Freeman spesielt sideveis og ikke minst når jeg står "mot" noe, Her synes jeg ID har gitt meg en bedre "feeling" for å ta en sammenligning med Doom3.

 

Flere ting som går på noe av det samme er at det sies at fysikken i dette spillet er revolusjonerende, hmmm er ikke fornøyd, den delen som går på vekt/friksjon er elendig. En tidlig erfaring med dette er å prøve å stå på noe uten å skubbe til det, sikkert dårlig forklart, men jeg regner med dere skjønner hvor jeg vil.

 

Hoverkraft var en trist opplevelse å her synes jeg de skulle gjort bedre arbeid, var det noen som nevnte fysikk......minnet om et bilspill fra helvete, hopp og sprett.

 

GravityGun, morsom og nytt, iallefall for min del.

Men blir fort lei.

 

Men men, jeg hadde ikke spesielle forventninger til dette spillet men jeg må si at jeg synes faktisk Doom3 var mere underholdende (banne i Kirken og bli oversvømt av drapstrusler)

 

Jeg har vel nå ca kommet halvveis i spillet, spille ferdig det gjør jeg alltid, men ikke med samme iver som Doom3 eller Farcry for å nevne noen.

Nå mener jeg ikke at dette spillet er dårlig men for meg ble det litt "just another FPS" enn den helt stor hit'en.

Selvfølgelig artig å se grafikken og leke med fysikken, men..... det er ikke alt.

 

Terningkast : tja 4 til 5.

Får se når jeg er ferdig om jeg da endrer den til den ene eller andre veien.

 

EDIT : Etter å ha spillt litt mere har mitt intrykk gått noe opp velger terningkast 5

Ved en sekser skal alt være perfekt, det er det ikke - men sef er det et bra spill, og verdt pengene.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Det er bare en ting å si....

Half Life 2 er den beste FPS til dags dato. Grafikken, historien og actionmengden var og er helt genial.

Jeg tror det er mange av de som er missfornøyd med dette spillet som ikke synes det var nok action. Jeg tror også at dette er de samme personene som setter seg ned og synes en Steaven Segal film er "godæ græier".

Action er ikke alt små barn. En god handling og litt spennede pauser mellom slagene er med på å gi en film eller et spill nerve.

Hadde Saving Private Ryan vært så god uten scenene hvor de gjorde seg klare eller bare vandret rundt? Hadde Ringenes Herre filmene vært gode uten de praktfulle panoramabildene av New Zealands natur?

 

Nei, dere som syntes HL2 var kjedelig kan holde dere til Quake, Serious Sam og andre "glem hodet hjemme og skyt spill".

 

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Det er bare en ting å si....

Half Life 2 er den beste FPS til dags dato. Grafikken, historien og actionmengden var og er helt genial.

Jeg tror det er mange av de som er missfornøyd med dette spillet som ikke synes det var nok action. Jeg tror også at dette er de samme personene som setter seg ned og synes en Steaven Segal film er "godæ græier".

Action er ikke alt små barn. En god handling og litt spennede pauser mellom slagene er med på å gi en film eller et spill nerve.

Hadde Saving Private Ryan vært så god uten scenene hvor de gjorde seg klare eller bare vandret rundt? Hadde Ringenes Herre filmene vært gode uten de praktfulle panoramabildene av New Zealands natur?

 

Nei, dere som syntes HL2 var kjedelig kan holde dere til Quake, Serious Sam og andre "glem hodet hjemme og skyt spill".

 

Takk for oppmerksomheten.

Enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...