Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To like planker brekker likt, men det er mange forskjellige planker....

 

Men unsett, så virker dette prinsippet slik at frafikken blir ikke rendet i loadingen. Grafikken blir rendet etterhvert, og ting lastes inn etterhvert.

Slik som omtrent alle spill altså... spesielt for konsoller :roll:

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Når de stygge ant lions angrep meg, ladda jeg hagla og ropte "Die you ugly son of a B****" men etter at jeg knerta den Ant lion guard og fikk bug bait, tenkte jeg "Du er nu stygg, men du er nu nyttig også" :p Elsket de små krabatene, og jeg syntes det var veldig morsomt å kasta de bug baitene på en combine, se hvordan han vafsa med hendene for å få bort svineriet, og høre den herlige lyden av store innsekter som flyver for å drepe :love:

 

Etter å ha sett på diverse videoer (faktisk nesten hele spillet på alle videoene som kom ut) tenkte jeg at dette blir konge. Så fikk jeg spillet, og ble overasket, positivt overasket. Spillet var ikke bare konge, det var gudommelig.

 

Du kan jo få våpen helt fra starten av, sv_cheats 1 og impulse 101 :p

Lenke til kommentar
Half-Life 2 er tvert i mot et dårlig spill, men litt større forventninger til spillet må jeg si.

det ga ingen mening.

HL2 --> beste spillet. ever. eneste som trekker ned var airboat-greien, med trekke ned mener eg ned på det nivået de fleste av dagens spill er. har spilt hl2 fra det kom på ut til no på hard, synes synd i folk som bare rushet gjennom spillet på easy. synd på de om de synes spillet var dårlig

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at mange folk misliker airboat delen? Er jo dritfett! Som hele spillet er. :love:

 

Og hvordan var de siste timene kjedelig? Det var så mye fjas og heftige scener med den oppgraderte gravity gunnen at jeg måtte bare pause og le høyt. Store energi-kuler som fløy overalt, hive combine vakter vegg-i-mellom, virkelig ta av!

 

Å sloss mot Striders gav meg heller ikke et mindre kick...

 

Dog, så må jeg innrømme at de få stedene med uendelig spawn er litt kjipe.

 

Jaja smaken er som baken... :tease:

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at mange folk misliker airboat delen? Er jo dritfett! Som hele spillet er. :love:

 

Og hvordan var de siste timene kjedelig? Det var så mye fjas og heftige scener med den oppgraderte gravity gunnen at jeg måtte bare pause og le høyt. Store energi-kuler som fløy overalt, hive combine vakter vegg-i-mellom, virkelig ta av!

 

Å sloss mot Striders gav meg heller ikke et mindre kick...

 

Dog, så må jeg innrømme at de få stedene med uendelig spawn er litt kjipe.

 

Jaja smaken er som baken... :tease:

Jeg husker ikke et eneste kjipt sted fra spillet jeg, overhodet. En av de største spill-opplevelsene noensinne.

 

Btw avatar: The Neverhood roXxa den gang det var nytt :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du er arkitekt så vil jeg si at du gjør en dårlig jobb, eller rettere sagt en gal vurdering hvis du står for det du sa. Jobber selv med 3D og spesielt mye med leveldesign / architectural og det er ikke noe fantastisk med HL2.

 

"Ansiktsmimikk" som du kalte det kalles moderne for rt-lipsync i spill (realtime-lipsync) og er ganske standard i dag. Halo 2's lipsync er langt bedre enn lipsyncen på HL2, da i Halo2 har du masse diverse Covenants og Brutes++ som snakker og lipsyncen er helt fantastisk.

 

EM-expressions (emotional-expressions) som smile, sad, wink etc har vært i spill i noen år nå.

 

Angående teksturene og at de er variert, det er de nok, men det hjelper ikke når teksturene virker rimelig template og ikke gir en fin og helhetelig stemning som man MÅ klare å oppnå i dag for å få "god grafikk". Som Doom3 har ekstremt detaljert grafikk, men er fortsatt sinnsykt flatt og kjedelig.

 

EDIT : "Flatt" som i = fargebalansertmessig flatt.

Og du driver med Mapping ? Tviler jeg sterkt på. Hvis du ikke ser potensialet til Source motoren og hvor ufattelig bra det er bygd opp så har du rett og slett ikke peiling. Men et spill hadde lignende motor i 1997 med navn Trespasser, så egentlig er ikke fysikken noe nytt i spill, selv om det er vanvittig gjennomført i dette tilfellet. Ser vi bort i fra fysikken, så er alt annet og forbedra, high-res texturer som er fantastisk, utrolig bra lipsync, fantastisk realistiske overflater, envoriment er over all forventning, og modellene er skarpe og fantastisk bygd opp. At endel texturer er litt "dårlige" i visse deler av spillet er forståelig pga størrelsen på mapsa. Hvis du selv driver med mapping så er du vel klar over at detaljer sluker kraft, og til dags dato kan vi IKKE ha fotorealistiske texturer i store byområder.

 

Hvis du syntes leveldesignet er dårlig så må du virkelig være blind. Jeg brukte vel rundt en time kun på togstasjonen for å se hvor bra det er bygd opp, og det imponerer. Alt er så fantastisk gjennomført, og det ser ut til at mapperene hos VALVE er perfeksjonister. Det er greit å være kritisk, men i dette tilfellet tar du grundig feil.

 

Ser vi bort ifra alt som har med grafikk å gjøre, så er gameplayet det samme som i Half-Life 1, men stemningen er bedre pga musikken og gode lyder. Å ikke like spillet er jo selvsagt smak og behag, men å si det er dårlig lagd er tegn på uvitenhet.

 

Ser du ikke potensialet til Source, så er du rett og slett dum, beklager ;)

 

Admin, www.world-mapping.net - tidligere nordic-mapping.net

 

Vil du diskutere videre om mapping etc, så besøk meg gjerne på #wm.net @ quakenet.

Lenke til kommentar
Og du driver med Mapping ? Tviler jeg sterkt på. Hvis du ikke ser potensialet til Source motoren og hvor ufattelig bra det er bygd opp så har du rett og slett ikke peiling. Men et spill hadde lignende motor i 1997 med navn Trespasser, så egentlig er ikke fysikken noe nytt i spill, selv om det er vanvittig gjennomført i dette tilfellet. Ser vi bort i fra fysikken, så er alt annet og forbedra, high-res texturer som er fantastisk, utrolig bra lipsync, fantastisk realistiske overflater, envoriment er over all forventning, og modellene er skarpe og fantastisk bygd opp. At endel texturer er litt "dårlige" i visse deler av spillet er forståelig pga størrelsen på mapsa. Hvis du selv driver med mapping så er du vel klar over at detaljer sluker kraft, og til dags dato kan vi IKKE ha fotorealistiske texturer i store byområder.

 

Hvis du syntes leveldesignet er dårlig så må du virkelig være blind. Jeg brukte vel rundt en time kun på togstasjonen for å se hvor bra det er bygd opp, og det imponerer. Alt er så fantastisk gjennomført, og det ser ut til at mapperene hos VALVE er perfeksjonister. Det er greit å være kritisk, men i dette tilfellet tar du grundig feil.

 

Ser vi bort ifra alt som har med grafikk å gjøre, så er gameplayet det samme som i Half-Life 1, men stemningen er bedre pga musikken og gode lyder. Å ikke like spillet er jo selvsagt smak og behag, men å si det er dårlig lagd er tegn på uvitenhet.

 

Ser du ikke potensialet til Source, så er du rett og slett dum, beklager ;)

 

Admin, www.world-mapping.net - tidligere nordic-mapping.net

 

Vil du diskutere videre om mapping etc, så besøk meg gjerne på #wm.net @ quakenet.

må si meg kraftig enig i Fuglefr0 sin post.

 

Source motoren har et enormt potensiale, hvor det rett og slett blir vanvittig gøy å lage MP-maps.

Det blir nesten for dumt når man klager over lipsyncen til source, og hvis man ikke klarer å se potensiale til source er man enten inngrodd i en HALO verdenen eller lignende, eller så er man bare dum... :roll:

 

 

EDIT : leif

Endret av dga01
Lenke til kommentar

Denne tråden er akkurat som å lese:

 

PC vs Mac

Coca Cola vs Pepsi

McDonald`s vs Burger King

Merc vs BMW

 

Smaken er som baken...delt i to mye *ugh* i midten :p

 

Uansett om vi liker det eller ikke så er det bra at folk er fornøyd og at spillet har gitt dem en opplevelse...det er vel det som teller...eller?

 

Husker selv når jeg spilte Blood 2...jeg var helt fascinert. Prøvde å laste inn på nytt forrige dagen og ble ikke så veldig fascinert...hehe

Lenke til kommentar
Hvis du syntes leveldesignet er dårlig så må du virkelig være blind. Jeg brukte vel rundt en time kun på togstasjonen for å se hvor bra det er bygd opp, og det imponerer. Alt er så fantastisk gjennomført, og det ser ut til at mapperene hos VALVE er perfeksjonister. Det er greit å være kritisk, men i dette tilfellet tar du grundig feil.

Leveldesignet er nå ikke så fantastisk da. Greit, områdene er fint oppbygd, men akk så lineære. Er jo ikke mulig å gå seg vill, og ingen alternative ruter å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...