Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

[iC' date=23/11/2004 : 09:01] Nei! Valve gjemmer seg bak en ufullstendig historie!

De har ingen god historie, derfor lager de bare spillet slik at "ingen" av karakterene i spillet vet hva som har skjedd, hvorfor det skjer, og HVA som skjer.

Valve plasserer bare Gordon til å drepe den onde mannen bak hele greia, uten egentlig å vite noe om HVORFOR han (i dette tilfellet dr. Breen) er ond.

 

 

 

 

jeg overlater denne til Tci... Blir så oppgitt.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC' date=23/11/2004 : 09:01]

Nei! Valve gjemmer seg bak en ufullstendig historie!

De har ingen god historie, derfor lager de bare spillet slik at "ingen" av karakterene i spillet vet hva som har skjedd, hvorfor det skjer, og HVA som skjer.

Valve plasserer bare Gordon til å drepe den onde mannen bak hele greia, uten egentlig å vite noe om HVORFOR han (i dette tilfellet dr. Breen) er ond.

Var bare denne historie greia jeg reagerte på.

 

Det er en temmelig dyp historie bak det hele, hvis du har spilt HL1 og lest posten til TCi (var det det?) så skjønner du hva jeg mener.

 

Det er også et mystisk preg over det hele, som gir rom for en masse spekulasjon. Super historie spør du meg.

Lenke til kommentar

Er egentlig ganske artig å lese all denne (over)tolkningen av spillets historie. Det som gjør historien dyp er jo rett og slett fansen. Dersom man ser med objektive øyne på historien så er det en relativ spinkel historie som overlater det aller meste til fantasien. Ble litt skuffet over at det var en såpass "løs" historie i 2'ern, hvis hovedmål virker å være å hylle inn seg selv i en mystisk tåke. Om historien viser seg å være "dyp" eller ikke vil jo rett og slett bare vises dersom det kommer noen senere oppfølgere som samler sammen de løse trådene.

Lenke til kommentar
Er egentlig ganske artig å lese all denne (over)tolkningen av spillets historie. Det som gjør historien dyp er jo rett og slett fansen. Dersom man ser med objektive øyne på historien så er det en relativ spinkel historie som overlater det aller meste til fantasien. Ble litt skuffet over at det var en såpass "løs" historie i 2'ern, hvis hovedmål virker å være å hylle inn seg selv i en mystisk tåke. Om historien viser seg å være "dyp" eller ikke vil jo rett og slett bare vises dersom det kommer noen senere oppfølgere som samler sammen de løse trådene.

Nettop!

jeg likte historien i 1ern mye bedre, den var også mystisk og spinkel, men på en mye mer fullført måte!

 

I 2ern føler man bare at man går og dreper folk som man har lyst til å drepe uten grunn.

I 1ern handlet alt om å kjempe for sin overlevelse, samt det å komme til overflaten for å si til menneskeheten hva som har skjedd (Noe Gordon ikke klarte)

 

BTW: KompleX: Jeg har spilt 1ern av HL (litt for ofte, for å si det slik :p ) men jeg har ikke lest posten til TCi...

Lenke til kommentar
Hvor har du sett videoer som viser alt som skjer i spillet? De fleste jeg har sett har vært generelle demoer som ikke har noe innhold fra selve spillet. Altså, spesialdesignede kart osv.

;)

 

EDIT: Var litt dårlig kvalitet på det bildet.

Tar et nytt et :)

 

EDIT: kvaliteten blir tydeligvis ikke så bra, når jeg legger den ut her.

Men det er vel god nok kvalitet til at du kan se at de BINK filmene tar 1.73GB til sammen...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Er egentlig ganske artig å lese all denne (over)tolkningen av spillets historie. Det som gjør historien dyp er jo rett og slett fansen. Dersom man ser med objektive øyne på historien så er det en relativ spinkel historie som overlater det aller meste til fantasien. Ble litt skuffet over at det var en såpass "løs" historie i 2'ern, hvis hovedmål virker å være å hylle inn seg selv i en mystisk tåke. Om historien viser seg å være "dyp" eller ikke vil jo rett og slett bare vises dersom det kommer noen senere oppfølgere som samler sammen de løse trådene.

En rekke tolkinger kan vare litt over kanten, men de fleste er tatt etter ord og bilder som ligger skjult i spillet som det er opp til spilleren å finne.

 

I HL2 finner du ut at du er del av noe mer enn bare kampen om din overlevelse, men også menneskeheten. Du er bare en liten brikke i et enormt univers. Men ja historien kan virke tynn for de som ikke legger noe særlig i den. Mye er opp til deg selv, mange av tingene setter du sammen av ting som skjedde i HL og ved å lese diverse notater, aviser og utklipp i HL2.

 

Valve ville at den som spiller i HL2 skulle være like forvirret som Freeman selv, noe som de har lykkest med.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Er glad jeg ikke betalte mer enn 299,-hos Lefdal for dette var ikke rare greiene. Det var akkurat som å spille Blood2-The Chosen. Like statisk, men dog spesiell atmosfære. Ingen fotsteg, Ingen naturlig gange, men fikk følelsen av å fly (?) Skyter de samme monsterene (også skurker med gassmasker i Blood2) Bortsett fra i HL2 bruker jeg mer tid på å knuse trekasser etc. Og likheten er stor når det gjelder karikaturene og klesfargene (det var mye blå klær i Blood2 også)

Grafikken er et kapittel for seg (dog bedre enn i Blood2). Kanskje jeg hadde forventet meg mye, men jeg må si at id softwares grafikkmotor overgår Valve sin med lysår. Bortsett fra noen teksturer var det rett og slett platt og kjedeligt

Historien virker grei da. Det er det eneste som gjør at jeg gidder å fortsette.

:hmm:

Lenke til kommentar

half-Life var sykt pirrende og spennende.

Det var ikke HL2.

Jeg gikk simelthen rundt og drepte finndene og ventet på at neste laaaaange loading skulle komme.

 

Som sagt, jeg synes absolutt ikke HL2 er dårlig, men det er bare litt sånn "se hva vi kan!".

Hehe, litt vanskelig å forstå det, men jeg mente at spillet var som en demo for å vise hva som kommer til å bli mulig i selve spillet.

Alt var så åpenbart! "Jeg har nå møtt på noen flygende sirkelsager, og der ser jeg en vegg av tre, som ser falleferdig ut. Oj! der kom det ut flere sager! de visste jeg jo i-ikke!"

Selvfølgelig trekker ikke bare det ned, men det blir sånn som i DOOM3 at når det samme skjer gang på gang, og du VET at det skjer, så blir det bare teit.

Men noe HL2 klarte i forhold til DOOM3 var at variasjonen var høyere og spenningsnivået dermed.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at HL2 er et av årets beste FPS spill, det overgår lett Doom 3 i spenningsnivå og story, storkoste meg med spillet! Det er klart at det er noen ting som trekker ned som f.eks. at skygger ikke er rendret i sanntid, stuttering, og drop i frames ved autosave. Men jeg klarer ikke å la meg affektere av slike småting, det er for spennende og fengende! Jeg gir blanke f... i slike ubetydeligheter, og det tror jeg den gemene hop gjør også! HL2= :thumbup:

Lenke til kommentar
Som sagt, jeg synes absolutt ikke HL2 er dårlig, men det er bare litt sånn "se hva vi kan!".

Hehe, litt vanskelig å forstå det, men jeg mente at spillet var som en demo for å vise hva som kommer til å bli mulig i selve spillet.

Å kalle Hl2 en tech demo blir å gå for langt!

Selvfølgelig trekker ikke bare det ned, men det blir sånn som i DOOM3 at når det samme skjer gang på gang, og du VET at det skjer, så blir det bare teit.

 

Men noe HL2 klarte i forhold til DOOM3 var at variasjonen var høyere

 

Du motsir deg selv litt her...

 

tror Hl2 må være et av de mest varierte og mest underholdende fps jeg har spilt på lang tid, så skjønner lite å ingenting av dine påstander... Settingen på spillet er jo helt genialt, da tenker jeg ikke på grafikk settinger. Men hvordan man forflytter seg mellom stedene, og hvordan hele spillets gang er lagt opp.

 

 

btw: fjern ] og [ fra nicket ditt, det ødelegger quoting!

Lenke til kommentar
Er glad jeg ikke betalte mer enn 299,-hos Lefdal for dette var ikke rare greiene. Det var akkurat som å spille Blood2-The Chosen.

Å si at det er likheter mellom Blood2 og Half Life 2 er greit, men å si at det er akkurat det samme, det er å gå for langt. Viser til denne stripa.

Ordla meg litt feil, men poenget mitt var at storyen og atmosfæren pluss alle monsterene var veldig likt. Fikk samme følelse av å spille HL2 som Blood selv om det ikke er det samme ;)

Lenke til kommentar
Man kan vel ikke forvente mer av et spill somBARE har vært under utvikling i 8 lange år....

ironi?

 

jeg ble litt skuffet over fysikkmotoren.

havok sin fysikkmotor er ein av dei beste fysikkmotorane på markede, men sjølvsagt det er alltid noko som kan gjeraste betre.

Nei, jeg mener det seriøst!????

 

Oppbyggingen av matrealene er ikke så imponerendes. En treplanke brekker likt uansett hvordan man angriper den, og ting av metall og plast tar ikker skade av det man gjør med dem, men ellers er "tyngdekraftmotoren" bra.

 

Sonys grafikkmotor som de bruker i KillZone er mye bedre enn Havok sin. Den bygger på et helt annet prinsipp, der den greier å skvise usannsynlig bra grafikk ut av det pinglette grafikk-kortet som sitter i en ps2.

Lenke til kommentar
Nei, jeg mener det seriøst!????

 

Oppbyggingen av matrealene er ikke så imponerendes. En treplanke brekker likt uansett hvordan man angriper den, og ting av metall og plast tar ikker skade av det man gjør med dem, men ellers er "tyngdekraftmotoren" bra.

 

Sonys grafikkmotor som de bruker i KillZone er mye bedre enn Havok sin. Den bygger på et helt annet prinsipp, der den greier å skvise usannsynlig bra grafikk ut av det pinglette grafikk-kortet som sitter i en ps2.

Hehe... når ble Havok en grafikkmotor? Og hva slags "prinsipp" er det som skviser mer grafikk ut av PS2? Må bare le av den posten. Og nei plankene brekker ikke likt uansett hvordan du angriper den, du burde kanskje brekke mer enn en planke før du kom med den kommentaren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...