Gå til innhold

Skuffet over Half Life 2


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg må si at dette er tidenes største hype noensinne. Vet ikke helt hvor jeg skal starte for å ikke virke useriøs, men setter i gang her jeg :

 

Først og fremst så er grafikken en smule utdatert. Det som er pent i spillet er visse shadere (transculent etc), modellene og diverse effekter som vann, eksplosjoner etc. Resten virker en smule flatt og ganske kjedelig.

 

Igrunn er ordet "kjedelig" ett ganske bra ord for å beskrive helheten av Half-Life 2. Gameplayet er igrunn ganske ok, men storyen fenger ikke helt og klarer ikke å beholde helheten som de prøver på, selv om den er delvis spennende. Noen baner er også altfor lange, ihvertfall den med "Airboat" som er forferdelig kjedelig fra starten av. Og at de ikke klarer å implentere småting som at han holder hendene på styret og slikt er bare helt forferdelig.

 

Jeg må igrunn være helt ærlig å si at jeg er meget skuffet over Half Life 2. Det virker som et "just another FPS" og er ikke noe særlig mer spennende enn Doom 3. Spillet er totalt overhypa i grunn. I går så var jeg litt skuffet over at IGN ga spillet 9.7, men idag etter fem timers spilling synes jeg de skulle gått ned på karakteren og hatt mellom 8.8 og 9.3.

 

Alle som har sagt (uten å prøve det) at Halo2 er dårligere en HL2 tar skammelig feil. Objektivt sett også, da Halo 2 har mange flere elementer i seg og med sterkere story, bedre grafikk og en tøffere spillopplevelse.

 

Vechiles er også noe jeg kan klage på da fysikken er "mediocre" på de.

 

Håper på flere innspill selv om de er subjektive eller objektive :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er hvertfall kjempefornøyd med hl2, men enig at den er litt lang den airboat delen ja.. men digger det!! men at grafikken til Halo er bedre er vel å ta litt i spør du meg.. Half Life 2 har jo alt av det nyeste greiene og kan kjøres i mye høyere res enn H2 og med AF\AA osv.. har ikke prøvd H2 så kan ikke uttale meg om det men HL2 så langt har vært digg!!

Lenke til kommentar
jeg er hvertfall kjempefornøyd med hl2, men enig at den er litt lang den airboat delen ja.. men digger det!! men at grafikken til Halo er bedre er vel å ta litt i spør du meg.. Half Life 2 har jo alt av det nyeste greiene og kan kjøres i mye høyere res enn H2 og med AF\AA osv.. har ikke prøvd H2 så kan ikke uttale meg om det men HL2 så langt har vært digg!!

Jeg forstår hva du mener, men som 3D designer og animatør er jeg mer kritisk til ting i spill. Hadde Halo 2 vært på PC kan jeg garantere deg at det hadde overgått HL2 på mange måter.

 

Jeg er igrunn også lei meg for at det er slikt, jeg har ventet nå så ekstremt lenge på dette spillet, men at jeg sitter her og føler disse følelsene er helt galt.

Lenke til kommentar
Eg ville ha spelt heile spelet før eg begynner og utaler meg. ;)

Selvsagt, men ting som jeg har sagt rammer "hele spillet" igrunn og er passende å uttale seg om når jeg er på slutten av Ravenholm-byen.

 

Det har jo blitt sånn nå at jeg sitter her og spiller det selv om jeg ikke har så lyst, noe jeg synes er meget leit. Jeg spiller det "for tittelen" liksom, og det er meget unødig og synd.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Om du setter deg inn i historien først så vil du nok få ein betre opplevelse av HL2 vil eg tru. Som med Doom3, det blir ikkje like intenst ein varm sommardag i fullt sollys som ein mørk haustkveld med god lyd og senka lys :thumbup:

Selvsagt setter jeg meg inni det, hva tror du ellers jeg gjør ? Sitter og hører på hver samtale og har tom på subs. Satt og hørte på alt han fyren i begynneslen sa om immortality også. Uansett, de klarer ikke å gjennomføre det de prøver på selv om det er "innenfor rekkevidde".

 

EDIT : Jeg likte faktisk Doom3, men det du sier at jeg som ikke likte Ringenes Herre filmene (la dette være utenfor diskusjonen) skal kle meg ut som en hobbit eller alv og se på ? :) /sarkastisk

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

huff, dette høres ikke bra ut :(, jeg hadde glede meg noe sykt. Virker som de fliter med å lage "bra" spill for tiden. Doom 3 var jo også skuff, synes jeg Farcry heller ikke så veldig kult synes jeg.

 

 

Hmm synes mye litt eldre spill er mye gøyere , feks Age of empire 2, Battlefield(ikke vitetnam)

 

 

ja ja kanskje jeg begynner å bli for gammel

Lenke til kommentar

hmm. første innlegget eg ser om hl2 etter at det kom ut, var at det var skuffende. jaja. skal ikkje kommentere noko meir om det, men er nok litt ironisk med tanke på all hypen om spelet.

 

Menneh. Er det er MUST å gjennomføre HL1 først?

det er ikkje absolutt nødvendig, men det vil gjer at du forstår historien betre, og dermed får meir glede av spelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...