Gå til innhold

Spesial prob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff huff fy deg.

Mange her på dette forumet med utrolige holdninger til tyveri. For det er jo det piratkopiering er !

"Vil ikke kjøpe for det er for dyrt, ja da stjæler vi heller !"

Huff der ble jeg ble provosert.

Bra at ikke alle har slike holdinger slik at det fremdeles kommer bra spill ut på markedet.

I Hate WAREZ!

Lenke til kommentar

Her har hardware.no et problem.

Problemet bestaar i at folk respekterer ikke retningslinjene, og bevist forsoepler forumet med misledende headinger( "spesielt problem", ja da blir vi interessert ) for aa utnytte vaar vilje til aa hjelpe.

Dette er misbruk. Men hva skjer? Jo, karen faar antagelig et par meldinger / mailer foer en moderator rekker aa sperre traaden / banne ham.

I denne situasjonen maa jeg bare spoerre:

Kan ikke hw.no gaa mer drastisk til verks? Aktivt bidra til at regelverket virker ved aa politianmelde slike klare tilfeller?

Lenke til kommentar

Uten å måtte si om jeg enten er for eller imot piratkopiering, vil jeg komme med noen få visdomsord.

Skriver du av en bok for å lese den selv, stjeler du den da?

Kopierer du oppskriften på Mors Pannekaker, stjeler du da?

Tar du bilde av Mona Lisa for å se på det hjemme, stjeler du da?

Hva om du kopierer en videofilm slik at du kan se den når du vil, men orginalen leverer du tilbake, stjeler du da?

Piratkopiering er ikke å stjele. Å stjele er å berøve andre fra noe. Du kan jo si at man berøver dem for profitt, og det er sant....så er piratkopiering å stjele? Det er vanskelig å si.

Selv er jeg ganske i mot piratkopiering, men jeg skal ikke kaste stein i glasshus av den grunn.

Erling Ellingsen

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-05-27 16:05 ]

Lenke til kommentar

Piratkopiering er selvsagt tyveri. Det står jo bakerst i manualene til alle de gamle adventure spillene mine fra begynnelsen av 90 - tallet.

Men om det er fra Microsoft eller Electronic Arts er det greit. Det kan godt være at det fortsatt er tyveri, men disse selvskapene er til de grader Satans representanter på jorda at det å stjele fra dem bare kan regnes som en god handling helt i hold med Herrens ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...