Gå til innhold

Hovedkort til P4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-27 15:38, PIIIpower skrev:

Ok, jeg skal ha p4 1.6 NW, og 512MB ddr ram.

Men jeg trenger hjelp til HK. Jeg har sett meg ut Abit SD7-533, men er det noe negativt med dette kortet som gjør at jeg bør se meg om etter andre alternativ?

Setter pris på raskt svar.

Javel...hvorofr en 533MHz front side bus til en cpu som kun har 400MHz?? :roll:

kjøp heller som meg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 09:27, Dollar skrev:

Ville tatt Abit BG7, dette har PCI/AGP lås og er raskere. Koster ca 1500kr så det er vil noe dyrere.

Skjønner ikke dette jeg, men kortet støtter 533 cpu, men ikke høyere enn 2100 minne?? jmf. abit hjemme sider

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe noe, og nekter å ha RDRAM, så ville jeg ha kjøpt Intel chipset kort fra Abit. Knalle bra for overklokking. Som det blir nevnt over her så er Asus sitt P4S533 ett godt kort også, men jeg haller allikevel mot Intel chipsets for tiden. Lei av en del problemer relatert til SiS og ViA chipsets. (Bare for å forklare mitt valg. Vet at det er maaaaange der ute som er meget godt fornøyde med sine....)

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 18:50, blackbrrd skrev:

hmm liker asus p4s533 støtter opptil pc3200 ddr sdram :smile: hvorfor 533 mhz fsb? jo, fordi da kan man overklokke 1,6 ghz p4 til 2,13 ghz og ha alt innenfor spec.

Sånn rent bortsett fra CPUen da? :wink:

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 02:00, jevel skrev:

klipp

Intel chipsets for tiden. Lei av en del problemer relatert til
SiS
og ViA chipsets.

klipp

Problemer relatert til SiS brikkesett? Jeg antar du tenker på noe annet enn SiS645 / SiS645dx brikkesettene. Hvis ikke, må du forklare nærmere. Jeg har ikke hørt annet enn lovord om disse brikkesettene, og har bare positive erfaringer med disse brikkesettene selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...