Gå til innhold

TV-kort til bærbar

eborvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en test som Bergens Avisen har gjort på USB tvkort. Publisert : 14.07.2004 - 07:00 Oppdatert: 15.09.2004 - 12:22

Du må finne ut hvor mange funksjoner du trenger.

-Skal du bruke pcen som en videomaskin til å ta opp tv med

-Skal du streame video ut på nettverket

-Eller skal du bare bruke din bærbare som en tv

Bruk også prisguiden til hw.no

Spander litt geldt på kortet. Dette går ikke så fort ut på dato, i motsetning til alt annet datautstyr.

Jeg hadde klart gått for testvinneren Hauppauge WinTV PVR USB2

Lenke til kommentar

Siden du skal ta opp video med enheten må du ha onboard rendring til mpeg2.

De aller nyeste enhetene kan faktisk rendre direkte til divx formatet. Jeg mener at mpeg2 rendring holder til vanlig bruk.

Pass også på å få med programvare som får brent ut filmen på dvd / cd på en smertefri måte.

Saken er jo den at for bare 10 år siden, så var datateknologien i steinalderen. Utviklingen går i rasende fart. Hvorfor det ikke er RDS radio på radiodelen på alle kort osv. Tekst tv. Eller mulighet for å streame bildet ut på nettet. Er masse som mangler enda før jeg blir fornøyd....

Digitaltv sendinger er jo også på trappene. NRK er i gang med prøvesendinger på Østlandet. Når prøvetiden er over kommer digitalsendingene til å bli kodet og mann er nødt til å kjøpe en NRK boks for å dekode signalene.

BTW, hvis du nå ikke er lei av å lese, så har også Dinside.no en egen tvkort avdeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...