Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden så kjøpte jeg meg et 3Com accesspunkt med a/b/g (det som anbefales av barbara.no) og et trådløst kort også fra 3Com.

Løsningen fungerer fint, men det har seg slik at jeg har et par maskiner på et annet rom ikke så langt fra accesspunktet som har forbindelse via en Cat5 kabel. Synes dette er upraktisk, og gikk derfor til innkjøp av et accesspunkt til av samme type.

Det aktuelle accesspunktet fra 3Com har støtte for WDS, og det jeg har tenkt å gjøre er, ved hjelp av det eksta accesspunktet, å lage en bro fra switchen i det andre rommet til accesspunktet ved routeren i gangen. Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg har det, det du må passe på når det gjelder wds er BEGGE basene må ha det for at det skal funke. men hvis du oppgrader firmeware på den 3com så kan du bruke den som inn på 11a og ut på 11b (er ikke teste men hørte noe om det.)

Erik Ranvik

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Jepp, har fått det til å funke etter litt fikling. De trådløse klientene har tilgang til nettverket via 802.11g Turbo mens jeg har en 802.11a link mellom de to accesspunktene.

Noe som skapte problemer var at jeg glemte å legge til accesspunktet i listen over godkjente MAC-adresser. Etter at det var gjort, funka det bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...