DanThaMan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Fikk e-mail fra telenor idag: I følge våre Internettlogger ser det ut til at det har blitt sendt virus i stort omfang, eller vært annen uønsket trafikk til andre, fra ditt Internettabonnement. - Vi har derfor sett oss nødt til å begrense din internettilgang i en periode. Dette kan ikke ha noe med at jeg har lastet ned .turrent?! Høres kanskje dumt ut! Jeg har ikke brukt noe som helst antivirus prog, så kan hende at noen har brukt min data til å sende ut virus/bugs. Du har ikke noe antivirus program, men driver likevel på med p2p programmer? :O Det er nok mest sannsynlig at maskina di har blitt en virus-sentral/spyware-sentral som sender ut det meste av både fjorårets og årets ormer og virus ol... P2P er relativt trygt om du ikke er veldig sløv. Hovedproblemet er mail og ikke minst maskiner som ikke har oppdatert windows. AtW Ja, stemmer nok det Bruker du forresten KaZaA, Dan? Om du har installert vanlig kazaa (Ikke Lite / Reborn el.), generer nok spywareprogrammene som følger med der en god del trafikk også. Har brukt Kazaa Lite ++. Det var bare en kort periode. Var så mye bugs som kom hele tida. Har brukt Ad-aware og Spybot - Search and destroy. skjønner jo nå at det ikke funka Lenke til kommentar
Rim Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Så du tenkte at løsningen var å fjerne anti-virus programmet istedet for viruset? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Men når det er sakt holder jeg ikke mye på med nedlasting via p2p programmer.. EDIT: Min datamaskin er helt oppdatert på windows fronten Derfor fant du ut at den beste løsningen var å fjerne alt som het antivirus-program? Sjakktrekk Jepp, genial løsning der ja! "Du har virus!" "Næmmen, har jeg det? Jåsså ja... Hm... Hva gjør jeg da?" "Du har virus!" "Åh, dritt-meldinga kom igjen! Hm... Sletter hele Norton jeg!" Endret 13. desember 2004 av Pug Lenke til kommentar
DanThaMan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Så du tenkte at løsningen var å fjerne anti-virus programmet istedet for viruset? Nope, men anti-virus programmet klarte ikke å fjerne det. Det kommer jo opp på hver miste bug. Som Ad-aware klarer å ta vekk. Edit: Har lagt inn nå, måtte jo nesten det så jeg fikk tilbake hele linja mi Endret 13. desember 2004 av DanThaMan Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Fikk e-mail fra telenor idag: I følge våre Internettlogger ser det ut til at det har blitt sendt virus i stort omfang, eller vært annen uønsket trafikk til andre, fra ditt Internettabonnement. - Vi har derfor sett oss nødt til å begrense din internettilgang i en periode. Dette kan ikke ha noe med at jeg har lastet ned .turrent?! Høres kanskje dumt ut! Jeg har ikke brukt noe som helst antivirus prog, så kan hende at noen har brukt min data til å sende ut virus/bugs. Du har ikke noe antivirus program, men driver likevel på med p2p programmer? :O Det er nok mest sannsynlig at maskina di har blitt en virus-sentral/spyware-sentral som sender ut det meste av både fjorårets og årets ormer og virus ol... Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Men når det er sakt holder jeg ikke mye på med nedlasting via p2p programmer.. EDIT: Min datamaskin er helt oppdatert på windows fronten Bluecom sperret faktisk linja mi grunnet spam fra min bror , men ringte bluecom, og de forklarte problemet. Kjørte Spywarescan på hans maskin, og alle problemer var løst Uansett er det trist for alle store fildelere at det kan bli rettslig forfulgt. Vil f.eks min bror på 13 kunne bli stilt for retten, fordi han holder det gående 24/7? Kunne jo vært moro å se hva som kan skje Har sagt ifra til mamma og pappa og, de ble jo skremt , men han slutter jo da ei Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 holy COW:!!! så fint at jeg bruker DC++ da ) OG HAR NGT / BREDBÅNDSFRABRIKKEN! Lenke til kommentar
Pug Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Bluecom sperret faktisk linja mi grunnet spam fra min bror , men ringte bluecom, og de forklarte problemet. Kjørte Spywarescan på hans maskin, og alle problemer var løst Uansett er det trist for alle store fildelere at det kan bli rettslig forfulgt. Vil f.eks min bror på 13 kunne bli stilt for retten, fordi han holder det gående 24/7? Kunne jo vært moro å se hva som kan skje Har sagt ifra til mamma og pappa og, de ble jo skremt , men han slutter jo da ei Bare la broren din fortsette! De kan jo ikke dømme mindreårige, så han kan jo være forsøkskanin for oss Lenke til kommentar
DanThaMan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Bluecom sperret faktisk linja mi grunnet spam fra min bror , men ringte bluecom, og de forklarte problemet. Kjørte Spywarescan på hans maskin, og alle problemer var løst Uansett er det trist for alle store fildelere at det kan bli rettslig forfulgt. Vil f.eks min bror på 13 kunne bli stilt for retten, fordi han holder det gående 24/7? Kunne jo vært moro å se hva som kan skje Har sagt ifra til mamma og pappa og, de ble jo skremt , men han slutter jo da ei Bare la broren din fortsette! De kan jo ikke dømme mindreårige, så han kan jo være forsøkskanin for oss HAHAAHA! God idè! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Så du tenkte at løsningen var å fjerne anti-virus programmet istedet for viruset? Nope, men anti-virus programmet klarte ikke å fjerne det. Det kommer jo opp på hver miste bug. Som Ad-aware klarer å ta vekk. Start windows i sikker mondus, da klarer norton å fjerne viruset. Er en fordel å lese litt. Har aldri hatt virus på noen av mine maskiner, men har hjulpet mangen som har hatt virus på pc'en. I går hjalp eg min bror med virus, han hadde 15 virus + 254 spyware på pc'en. Det kaller eg sløvhet, så klager han på windows er noe dritt. Jaja, han lærte noe nå. Endret 13. desember 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Pug Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Så du tenkte at løsningen var å fjerne anti-virus programmet istedet for viruset? Nope, men anti-virus programmet klarte ikke å fjerne det. Det kommer jo opp på hver miste bug. Som Ad-aware klarer å ta vekk. Start windows i sikker mondus, da klarer norton å fjerne viruset. Er en fordel å lese litt. Har aldri hatt virus på noen av mine maskiner, men har hjulpet mangen som har hatt virus på pc'en. I går hjalp eg min bror med virus, han hadde 15 virus + 254 spyware på pc'en. Det kaller er sløvhet, så klager han på windows er noe dritt. Jaja, han lærte noe nå. Har selv heller aldri hatt store problemer med virus... Hadde Bugbear, men det er det eneste jeg har hatt noen gang tror jeg Norton Antivirus + Firefox + Div antispyware hjelper utrolig. ( Pluss litt fornuft også da, som f.eks. ikke installere Standard KaZaA ol ) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Bluecom sperret faktisk linja mi grunnet spam fra min bror , men ringte bluecom, og de forklarte problemet. Kjørte Spywarescan på hans maskin, og alle problemer var løst Uansett er det trist for alle store fildelere at det kan bli rettslig forfulgt. Vil f.eks min bror på 13 kunne bli stilt for retten, fordi han holder det gående 24/7? Kunne jo vært moro å se hva som kan skje Har sagt ifra til mamma og pappa og, de ble jo skremt , men han slutter jo da ei Bare la broren din fortsette! De kan jo ikke dømme mindreårige, så han kan jo være forsøkskanin for oss Beste jeg har hørt Han er aktiv med Torrents og div. men mest DC++... Han er utrolig nerdete. Kan ikke noen redde han? Lenke til kommentar
asad Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hehe.. Ble så lei av Norten antivirusen som poppet opp på skjermen og blinket rødt og gult med teksten: Du har virus!!!!!! Men når det er sakt holder jeg ikke mye på med nedlasting via p2p programmer.. EDIT: Min datamaskin er helt oppdatert på windows fronten Derfor fant du ut at den beste løsningen var å fjerne alt som het antivirus-program? Sjakktrekk :!: "Hmm, f*** ta norton som informerer meg om virus jeg får" -Jeg fjerner norton! Neida, bare tuller. Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 slå, kjenn, vend og spenn... Epz. og "prøv igjen" *kose nye, fine beret'en min* Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det er bare å innse det, lovverkene rundt om i verden strammer seg sakte men sikkert rundt internett, vi blir fanget som fisk i en trål BitTorrent bryter med Norsk lov fordi man må laste opp for å få lastet ned og et selskap i USA kan uten problemer hyre en Norsk advokat og anmelde og gå til sak under Norsk lov. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 holy COW:!!! så fint at jeg bruker DC++ da ) OG HAR NGT / BREDBÅNDSFRABRIKKEN! Hva har det å si? Alle disse selskapene sjekker alle fildelingsnettverk som finnes, det være seg DC, eMule, eDonkey, torrent, Gnutella, etc. Og det er ikke bare amerikanske men bl.a. http://www.antipiratbyran.com. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det er noen få amerikarere som blir statuert som eksempel. En gjennomsnittelig amerikaner har intet å frykte. Og vi burde ikke gidde å tenke tanken en gang. La moralen styre deg, ikke straffen du kan få. Lenke til kommentar
jabe Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Lenge leve Nettets anarki; stjel fra de Rike!!!!!!! Lenke til kommentar
Supermikke Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Lenge leve Nettets anarki; stjel fra de Rike!!!!!!! Stjele? Kopiere mener du? Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 hvis man kjører nettverk med flere brukere, hvem blir i så fall tatt? eieren av linjenen eller brukeren av maskinen(e)? er det pålagt å logge all trafikk på nettverk hvis man har flere maskiner/brukere som deler samme linje? Med tiden vil vel trådløse nettverk i boligblokker etc. kunne by på det problemet. -ZB Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 hvis man kjører nettverk med flere brukere, hvem blir i så fall tatt? eieren av linjenen eller brukeren av maskinen(e)? er det pålagt å logge all trafikk på nettverk hvis man har flere maskiner/brukere som deler samme linje? Med tiden vil vel trådløse nettverk i boligblokker etc. kunne by på det problemet. -ZB Skulle man bli anmeldt for ett eller annet, spør politiet ISP om navnet til eieren av den bestemte IP adressen. Den personen som abonnementet står i er derfor den som blir rammet av dette. Kjører du åpent nettverk ber du med andre ord om bråk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå