miCro Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har kjøpt meg nytt hovedkort, cpu og ram som skal brukes med det gamle systemet mitt. Kan jeg bruke det samme oprativsystemet som jeg har installert på den ene hardisken (ble brukt som systemdisk på det gamle oppsettet) jeg skal bruke på det nye systemet uten å legge inn oprativsystemet på nytt? Jeg bruker windows xp pro sp2, med en god del spill og programvare installert.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du kan ikke regne med at det går sånn helt uten videre. Mange vil anbefale formatering og ny installering, men det er ikke nødvendig. Du kan kjøre en Repair Install, da beholder du alt. http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvis det er samme chipset, går det bra. Hvis ikke, anbefaler jeg en reinstallasjon. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Bruk denne guiden... http://michaelstevenstech.com/moving_xp.html ...så går det helt greit. Avinstaller skjemkortdriver før du slår av det 'gamle' systemet. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hmm, ok. Så det aller beste ville være å formatere og nyinstallere windows? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hmm, ok. Så det aller beste ville være å formatere og nyinstallere windows? Du gadd ikke å lese guiden? Ja, da er nok formatering og nyinstallering det beste for deg. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jo da, jeg tok en titt på guiden. Problemet er at den gamle maskinen ikke ville starte, og det så jeg på som et tegn fra oven om at den gamle maskinen nå var klar for utskifting. Derfor kommer nå Nytt kabinett, cpu, hovedkort og minne i posten om noen dager. Derfor har jeg ingen mulighet til å komme inn på hardisken og flytte over det jeg vil ta vare på til den andre hardisken jeg skal bruke. Jeg har imidlertid tilgang til en annen pc. Kan jeg koble på systemhardisken der og flytte over det jeg vil lagre? I så fall, må jeg da sette den som slave? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ved å avinstalere skjermkort og drivere for IDE kontrolleren så skal det funke greit det. Bare pass på å ha en backup i tilfelle det går åt skogen. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Åja! Trodde du skulle bruke den gamle HDD'en som systemdisk i det nye systemet ditt. Da er det vel enklest å installere XP på ny HDD. Koble så til den gamle som slave og kopier det du trenger. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jeg skal bruke den som systemdisk i det nye systemet, men det er noen filer på den jeg gjerne skulle ha tatt vare på. Så det jeg tenkte å gjøre er å sette den inn i familiens andre pc for deretter å kopiere over det jeg skal ta vare på. Og hvis jeg skjønner dere rett er alt jeg trenger å gjøre da er å sette den som slave før jeg kobler den til den andre pc'en? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ja, bare koble den til familiens PC som slave og kopier det du trenger. Etterpå setter du disken i den nye PC'en, nå som master, og følger guiden. Enkelt og greit. Eller? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Nå har jeg fått over det jeg skulle ta vare på, så da kjører jeg på med formatering og nyinstallering av OS. Tror jeg skal klare det på egenhånd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå