tema95 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Har i dag Win2000 på ASUS A7N-8X Deluxe, med 80 GB ATA som C-disk, 30 GB ATA som D-disk og en 160 GB S-ATA som E-disk. Prøvde å installere Win XP Home her om dagen, men den ville ikke gjenkjenne S-ATA disken. Etter installasjon ser jeg C: og D:, men ikke E:. Alle diskene er formatert med NTFS. Håper å kunne installere WinXP Home på E: (mens jeg beholder Win2000 på C: inntil jeg ser tingene fungerer). Noen tips? Må S-ATA settes som primær disk, og hvordan? Mvh Terje Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 S-ATA har ikke primær og sekundær slik som IDE. Du må bare velge riktig boot rekkefølge i BIOS. Vil råde deg til å koble vekk andre disker mens du installerer, så er du sikker på at du installerer på C: Du må kanskje ha drivere for at S-ATA disken skal gjenkjennes? Sjekk S-ATA guide på Lagringsmedier. Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Du må kanskje ha drivere for at S-ATA disken skal gjenkjennes? Sjekk S-ATA guide på Lagringsmedier. Takk for god rettledning, men har kanskje litt tungt for det i dag. Er ikke disse driverne en del av WinXP installasjons CDen? EDIT: Og S-ATA guide på Lagringsmedier, er det her på Hardware.no eller? Fant det der ja, skal lese meg varm, og lærte noe nytt i kveld også! Mvh Terje Endret 16. november 2004 av tema95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå