danell Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei. jeg har laget en database med informasjon om forskjellige ting og fått php til å skrive ut alle disse sortert i en tabell, med bare noen av feltene i tabellen. Problemet mitt er at jeg vil ha en knapp som man kan trykke på for å få opp mer av denne informasjonen i et nytt vindu som popper opp. (_blank) med alle feltene i denne spesifikke iden, noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til dette? setter stor pris på hjelpsomme tilbakemeldinger er ganske newbie på dette. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 echo '<a href="noeher" target="_blank">'.$envariabel.'</a>'; osv? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tror kanskje danell mener denne: <a href="popup.php?id=<?=$id?>" target="_blank">Mer om nr <?=$id?></a> ....og.... mysql_query("SELECT * FROM din_tabell WHERE id = '".$_GET['id']."'"); ...og så var det dette med sikkerhet. Men det er en annen historie Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Danell, kunne ikkr tenke deg å legge ut koden du bruker for å hente ut fra databasen og putte det i en tabell, holder på med noe slikt selv men får det ikke til. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 ...og så var det dette med sikkerhet. Men det er en annen historie Den historien vil jeg gjerne høre... Lenke til kommentar
audunr Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Problemet er ofte dette: popup.php?id=2;drop table din_tabell;kill all humans where Religion != Protestant; og så videre. Sjekk alltid at inputen har det forventede formatet. Du kan f.eks. sjekke at ID bare inneholder tall. Du kan også bruke PEAR DB (søk på Google) for å la DB ta seg av mysql_escape_string() (og lignende for andre databaser). Men det er jo lov å lære seg litt grunnleggende ting først! MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå