Gå til innhold

Maskinen restarter når jeg åpner spill

TAAB

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Den siste uken har maskinen plutselig begynt å kutte tvert når jeg starter enkelte av spillene mine. Jeg får ingen feilmelding e.l, alt bare kutter. Dette gjelder ca halvparten av spillene på pc'n :ermm:

Noen som har noe erfaring? Er det skjernkortet eller kan det være noe annet?

XP pro

2500xp barton

512 ram

FIC KT-600 Pro/VIA KT600 chipset

Radeon 9200 128mb

Oppdatert både bios, kortdriver og DX siden i sommer.

Temp og lignende

post-23-1100602070_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm har nå hatt av dekslet på den ene siden i 25min, samtidig som maskinen har vært slått av OG jeg har hatt en stuevifte på bånn pinne rett på hovedkortet.

Alikevel så står det "motherboard 78C"

Kan det stemme?

Spillene kutter som før :dontgetit:

Endret av TAAB
Lenke til kommentar

:mad: Det samme skjedde når jeg skulle teste D3D.

Det rare er at jeg kan spille FarCry, IL2, Return to castle Wolfenstein +++ uten problemer, mens spill som Final Fantasy 7 og Wings of honour gjør at maskinen kutter øyeblikkelig.

Skjønner ikke bæret. :no:

Lenke til kommentar

He-he-he nå går alt til hel.... uansett hva jeg trykker.

Får blandt annet denne Unable to create driver 'Direct3D'?

Har prøvd med nye kortdrivere, 9.0c, og skjermdriver i dag. Nå restarter maskinen hver gang jeg trykker "bruk" i skjermegenskaper eller i ATI kontrollpanelet.

:no:

Lenke til kommentar

har dette problemet når jeg spiller CS. det problemet har jeg hatt mens jeg hadde cs 1,3 cs 1,4 og cs 1,5. nå heter det cs 1,6 som jeg spiller nå. maskinen slår seg av viss jeg legger vinduet ned med cs.

tempraturen ligger på rundt 38 grader hele tiden, når jeg spiller cs også. hva kan være problemet?

har intel hovedkort. kjører med ett intrigrert skjermkort (venter på nytt skjermkort)

512 ddr-ram

p4 2,5 ghz prossessor

Lenke til kommentar

Ga opp!!

Full formatering + partisjonering og la inn alle de originale driverene, og voila...........alt er i skjønneste orden igjen!

Lurer på om det kan ha vært Media player Classic som føkka opp ting :ermm: Fikk en del tull etter at jeg installerte det programmet.

Vel vel...vi får se hvor lenge det holder :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...