Gå til innhold

Blunder av posten = gratis skjermkort?


Anbefalte innlegg

ps: forklar damen bak disken på post i butikken at pakken består av flere kolli og hun ser ut som et spm tegn, de vet ikke hva kolli betyr..

På postkontoret her i byen mente postdamen at jeg skulle betale oppkravet 2 ganger ettersom det var 2 kolli. Prøvde å forklare henne at forsendelsen inneholdt 2 kolli med en total sum som jeg skulle betale - hun hadde aldri hørt om flerkolli-forsendelser og hadde jobbet i posten i 30 år, sa hun. Prøvde meg med å fortelle at jeg hadde fått flerkolli-forsendelser mange ganger uten at det hadde vært noe problem tidligere, men hun stod på sitt.

 

Måtte til slutt ringe opp Komplett og få de til å forklare det for henne mens jeg stod der. Etter at hun snakket med de i 10 minutter kom hun tilbake og sa at jeg bare kunne ta pakkene å gå. Papirarbeidet kunne hun ta etterpå, også skulle hun diskutere det med sjefen som igjen skulle ta kontakt med Komplett, for hun mente det ikke var lov å sende pakker slik...jaja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på er logikken din her. Du bestillte et kort til 3300,- kroner og var forberedt på å betale, plutselig hadde du et kort og fremdeles 3300,- kroner. Disse har du jo satt av til å betale for kortet, så hvor ligger logikken din i at du ikke har råd om en måneds tid.. Hadde du egentlig ikke råd til kortet?

Du har tydeligvis altfor mye penger, og/eller skapmoralist med rigid budsjett over absolutt alt.

Hørt om uttrykket "penger som brenner i lomma"?

Forøvrig er det vel ikke umulig å ha ulike utgifter fra måned til måned?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på et om dette kan slå tilbake og bite meg bak? Jeg har jo ingen kvittering,men siden pakken blir sendt i oppkrav må vel bevis-byrden ligge på komplett/posten? Jeg trenger virkelig ikke en regning på 3300 om en måneds tid...

Vil også ønske trådstarter god bedring..

 

Det jeg lurer på er logikken din her. Du bestillte et kort til 3300,- kroner og var forberedt på å betale, plutselig hadde du et kort og fremdeles 3300,- kroner. Disse har du jo satt av til å betale for kortet, så hvor ligger logikken din i at du ikke har råd om en måneds tid.. Hadde du egentlig ikke råd til kortet?

hehe... OK,det var litt dårlig formulert. La oss si den sånn at jeg om en måneds tid nok har drukket opp de 3000, og ikke har råd da. (Div julebord og eksamensfester står for tur)

Lenke til kommentar

Frekkas:

he he.. Noen måtte bite på argumentet mitt. Tar det der som et kompliment. Er vel nesten rake motsetningen av hvem jeg er :). Har du for mye penger som brenner i lomma di så kan du sende meg en PM så kan du få kontonummeret mitt elns. (Ikke meningen å være spydig da ;) )

Lenke til kommentar
Det har blitt nevnt før, og jeg nevner det igjen:

 

Trådstarter slipper ikke unna: Han vil etterhvert få betalingsvarsel/purring/inkasso på skjermkortet han ikke har betalt for. Sånne ting faller ikke ut av systeme bare fordi en butikkansatt glemmer seg litt.

 

Enkelt og greit. Samma om trådstarter "gir faen" eller hva nå hans originale holdning er, han må betale etterhvert.

Trådstarter sier at dama på posten ikke registerte pakken utlevert. Uansett så har han ikke skrevet under på noen kvittering. Med andre ord vet ikke posten om pakken er rotet bort eller hva som har skjedd. Å bevise at han har mottatt pakken kan de ihverfall ikke, så de kan ikke kreve noe som helst.

Når de ikke har registrert noe, så vet de heller ikke NÅR han evt har hentet pakken. Tviler på at de går igjennom flere uker/mnd med video på 6-10? forskjellige kameraer for å finne ut om den er utlevert eller ikke.

 

Skjer det meg så tar jeg den og holder kjeft om verdien ligger på rundt 3-4000.- siden Posten har rotet bort en pakke for meg med varer til 3500.-

Lenke til kommentar
Ganske imponerende å se hvor fort folk kommer seg opp på sin høye hest og svinger sin moralistiske pisk over det ganske land. Hylekoret av dobbeltmoralister blir nok bare større og større for hver gang det kommer en slik post.

Den støtter jeg ! : :thumbup:

 

Alle vet hva det riktige er. Og vi alle sier at vi ville gjort det riktige, fordi, det signaliserer det beste utrykket av oss som et individ. Men når sjansen byr seg, da er det ikke hele tiden at den riktige siden stikker frem, som oftest motsatt. Dette er noe som gjelder til en viss grad for alle.

 

Denne posten er ikke ment som noen appel til eventuelle moralister eller såkalte svindlere.

Endret av Delroton
Lenke til kommentar

Til alle dere som tar i bruk ord som svindler og tyv. Jeg syntes dere tar i bruk alt for harde ord. Det han gjør er ikke helt ærlig men det er heller ikke kriminelt. Jeg vil kalle det og utnytte situasjonen. Ingen kan ta ham i følge loven for tyveri eller svindel i denne saken. Man kan vel se det som et godt skjult skattehull. Man tar mange omveier som ikker her helt ærlig i forhold til staten men utfallet er ikke kriminelt av den grunn.

 

Så det er 100% et spørsmål om og være ærlig eller ikke. Det er opp til han om han kan leve med samvitigheten,noe jeg tror han kommer til å klare helt fint.

 

Men fra tidligere erfaringer fra forumet så ser det ut til at komplett får pengene sine til slutt. Så jeg hadde spart pengene litt til jeg trådstarter. men er du uber heldig så har du fått deg et gratis kort. Lykke til! :innocent::innocent:

Lenke til kommentar

Tipper det er mye dobbelmoral og misunnelse ute å går her. Det er utrolig lett å si at trådstarter skal betale og bla, bla, bla.. men hadde dere virkelig gjort det hvis dette hadde skjedd med dere? Jeg er 100% sikker på at mange av dere så sier han skal betale fakstisk aldri hadde gjort dette selv.

 

Hvis trådstarter bare nekter for å ha fått utlevert denne pakken så tviler jeg sterkt på at han faktisk kommer til å måtte betale noe som helst. Hva hvis noen andre hadde tatt pakkelappen fra postkassen hans og gått ned på postkontoret for å få den utlevert? Posten kan ikke med 100% sikkethet si at det er akkuratt trådstarter som har fått utlevert pakken. (Med mindre de har videoopptak, noe de høyst sansynligvis ikke har etter et par mnd)

 

Eneste jeg kan si til trådstarter er at du kommer til helvete hvis du ikke betaler. Nytter ikke å bli uvenn med Gud vett du :!:

Lenke til kommentar
Og ærlig talt, til alle dere moralister (tema 95 ) rundt omkring her.  Hvor mange gig med filmer, musikk og programvare har DU STJÅLET den siste måneden??

Så fordi andre har lastet ned filmer er det helt greit å rappe et skjermkort eller en printer? God logikk du.

Jeg sier ikke det. Uff, er så lei kvarulante idioter som deg!!!

Det alle andre med IQ over 20 skjønte var at du skal feie for egen dør for du klager på naboens osv....

Lenke til kommentar
Til alle dere som tar i bruk ord som svindler og tyv. Jeg syntes dere tar i bruk alt for harde ord. Det han gjør er ikke helt ærlig men det er heller ikke kriminelt.

 

Åjavel?

 

Når ble det ikke kriminelt å stjele?

 

For å finne ut om han har stjålet eller ikke kan man bare spørre om han har betalt varen. Har han det? Nei. Skulle han ha betalt den? Ja. Har han stjålet den? Ja.

 

Ettersom varen er verdt over 2.000,- er dette ikke naskeri men "ekte" tyveri, noe som kan straffes med fengsel. Jeg synes posten er snille som velger å sende ut faktura i stedet for å anmelde i slike tilfeller, jeg. (I dettte tilfellet har de vel ikke noe bevis for at pakken er hentet, men jeg snakker mer generelt.)

 

-KJ

 

EDIT: Quoten kom ikke med...

Endret av jevel
Lenke til kommentar

To feil gir en rett eller hvordan var det?

 

Hva med alle de gangene posten roter bort saker og nekter å betale erstattning?

Hva med alle de gangene posten slår pakker sønder og sammen for så å si at "det må ha hendt i din bil på veien hjem, ditt ansvar"?

= retten til å ikke gjøre det rette?

 

Nei, dette er jo ikke matte så det fungerer ikke helt sånn. Derimot så har vi alle fått evenen til å ta egne besluttninger og avgjørelser.

 

JEG hadde helt klart betalt.

Lenke til kommentar

Stå på trådstarter! Tykkje ien må utnytte folk som er so dumme og ikkje kan sin eigen jobb! dei fortjener å få eit smell når dei er so late! so lenge komplett ikkje finn/lese denne tråden og finn ut kven du er so er du eit skjermkort rikere sida posten ikkje har din underskrift på noko! hadde det vore meg hadde eg F gjort det samme! hadde psoten komt med brev og alt sånn skit etterpå so hadde eg bedt dei å vise meg bevis om at eg har henta pakken og ein god forklaring på kefy i svarte eg skal betale :D

Lenke til kommentar

jevel har rett.

 

til alle dere andre som sier at det er posten som skal ta tapet og at trådstarter ikke har gjort noe kriminelt: faen så feil dere tar!

 

Trådstarter har gjort et tyveri, ingen tvil om det. Å ta med seg en vare en vet at en skal betale for er helt typisk tyveri, kommer nesten ikke nærmere definisjon på tyveri. Hjelper ikke om ho i kassa gjorde en feil, trådstarter vet jo at han skulle betalt.

 

Fy faen så mange fjortiser det er her inne som bare fyrer løs på tastaturet uten å vite en dritt... faen så forbanna jeg blir!

Lenke til kommentar
Fy faen så mange fjortiser det er her inne som bare fyrer løs på tastaturet uten å vite en dritt... faen så forbanna jeg blir!

Og akkurat sånne poster som den du lager her er med på å helle bensin på bålet, for mange er det bare morro å irritere folk som blir så utrlolig fort sinna som du tydeligvis blir ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...