Gå til innhold

Blunder av posten = gratis skjermkort?


Anbefalte innlegg

Bestilte meg nytt skjermkort fra komplett her om dagen, og etter et par dager kommer pakkelappen i posten (oppkrav). Her står det at kortet pluss porto blir 3300. Jeg drar ned på posten,leverer lappen og har visakortet klar i hånda for å betale. MEN, den snille dama bak disken bare gir meg pakken, sier "værsågod", smiler og går sin vei. Der står jeg i et halvt sekund mens det går opp for meg hva som skjer,og jeg forsvinner rolig ut av postkontoret, et GF 6800 GT rikere. En utrolig gavepakke for en slunken studentkasse. :!:

Det jeg lurer på et om dette kan slå tilbake og bite meg bak? Jeg har jo ingen kvittering,men siden pakken blir sendt i oppkrav må vel bevis-byrden ligge på komplett/posten? Jeg trenger virkelig ikke en regning på 3300 om en måneds tid...

 

Og tilslutt, JA, jeg vet at den "riktige" og moralske tingen hadde vært å gitt beskjed på posten med en gang, men jeg et et produkt av vår tid, og eier ikke et fnugg av moral (hvertfall ikke mot firma som posten og komplett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle glede meg å kunne flå en slik som deg, og gå derfra med god samvittighet.

Egentlig håper jeg at slik uærlighet og tyveri (som det egentlig er) plager deg i all fremtid.

Blir du lurt selv en gang, så ikke kom løpende og klag. Du er ikke verdt det!

 

Hva om vedkommende på posten må betale for sine feilgrep av egen lomme?

Det er nemlig slik at de som har ansvar for penger/varer ut/inn i banker og på postkontor har en tellekasse for å fange opp små feil, men utover det står de ansvarlig for feilene selv.

 

Terje

Lenke til kommentar
Det skulle glede meg å kunne flå en slik som deg, og gå derfra med god samvittighet.

Egentlig håper jeg at slik uærlighet og tyveri (som det egentlig er) plager deg i all fremtid.

Blir du lurt selv en gang, så ikke kom løpende og klag. Du er ikke verdt det!

 

Hva om vedkommende på posten må betale for sine feilgrep av egen lomme?

Det er nemlig slik at de som har ansvar for penger/varer ut/inn i banker og på postkontor har en tellekasse for å fange opp små feil, men utover det står de ansvarlig for feilene selv.

 

Terje

ikke at jeg er enig med "flåing" osv, men er uansett enig. Blir du sur når du blir svindla? Husker du en guffen følelse etter det? ja, så gå til posten og snakk om det.....

Lenke til kommentar
Og tilslutt, JA, jeg vet at den "riktige" og moralske tingen hadde vært å gitt beskjed på posten med en gang, men jeg et et produkt av vår tid, og eier ikke et fnugg av moral (hvertfall ikke mot firma som posten og komplett)

Så problemet er ikke at du ikke vet at du er umoralsk og at det du gjør er feil. Problemet er at du gir blaffen?

 

Dette lover bra for framtiden. :no:

 

DU kommer uansett ikke til å slippe unna betalingen så det beste hadde vel vært å betale de før de spør.

Lenke til kommentar

Damn dette har skjedd ofte i det siste, begynner Posten å bli slapp eller..? :!:

 

Jeg vil anbefale deg å søke etter lignende poster og eventuelt snakke med de som har gjort dette før. Hør om de har fådd regning i posten. Hvis jeg husker riktig så er det Posten som må legge ut hvis du ikke betaler, men du får ikke en regning i posten.

Lenke til kommentar

Umoralsk Ja.

 

Skrev du under noe ?

 

gå tilbake idag med sporingslapp fra nett og si du skal hente pakka di :)

 

De finner den ikke og begynner å sjekke, men sier de må ta kontakt med pakkesentralen.

 

De ettersøker pakken og må bite i det sure eplet da de ikke finner den.

Og den raporteres som tapt.

 

ps send ned en kompiss :D

 

Støtter ikke svindel, men her er det jo de som har tråkka i salaten.

Lenke til kommentar

Sansynleg vidare hendelsesforløp:

 

Nettbutikk purrer etter innbetaling på forsendelse xxxxxx

Posten sjekker opp forsendelse xxxxxxxx

Faktura blir sendt ut til mottaker av forsendelse xxxxxxx grunnet manglende betaling

 

Du mottar fakturaen og har to valg : betale eller ikkje betale

 

Betale--> saken ut av verden

Ikkje betale --> inkasso.

 

For øvrig er det ein del slike "posten blunder"-poster her på forumet så du vil sjå at dette er utfalle i dei fleste av dei.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Hva om vedkommende på posten må betale for sine feilgrep av egen lomme?

Det er nemlig slik at de som har ansvar for penger/varer ut/inn i banker og på postkontor har en tellekasse for å fange opp små feil, men utover det står de ansvarlig for feilene selv.

 

Terje

Det må hu garantert ikke. Personen var aldri innom en maskin, gikk rett i hylla og hentet pakken når hu fikk lappen. Siden det jobber minst 20 stk ved posthuset i kr.sand, kan ingen vite at akkurat hun gav meg pakken.

 

Siden dere er så sikre på at jeg vil få en regning får jeg legge pengene til side en måneds tid og se. Noe gebyr/purring blir uansett ikke aktuelt, det får bli en sak mellom posten og komplett.

 

Til carnifex, det er helt rett, jeg gir blaffen!! Utnytt systemet,ellers vil systemet utnytte deg! Shitty deal kanskje,men sånn har det bare blitt....

Lenke til kommentar
Det skulle glede meg å kunne flå en slik som deg, og gå derfra med god samvittighet.

Egentlig håper jeg at slik uærlighet og tyveri (som det egentlig er) plager deg i all fremtid.

Blir du lurt selv en gang, så ikke kom løpende og klag. Du er ikke verdt det!

 

Hva om vedkommende på posten må betale for sine feilgrep av egen lomme?

Det er nemlig slik at de som har ansvar for penger/varer ut/inn i banker og på postkontor har en tellekasse for å fange opp små feil, men utover det står de ansvarlig for feilene selv.

 

Terje

ikke at jeg er enig med "flåing" osv, men er uansett enig. Blir du sur når du blir svindla? Husker du en guffen følelse etter det? ja, så gå til posten og snakk om det.....

Skrev flå og ikke klå! Altså la ham få smake egen medisin.

Jeg undres jo hvor det er blitt av ærlighet og samvitighet. Gjelder det bare om å klore til seg mest mulig og tro at dette ikke går utover andre?

Det er jo til syvende og sist oss andre som må betale for dette. Hverken Komplett eller Posten har noen sareptas krukke å øse penger ut av.

 

Men konstaterer at vi ellers er enige!

 

Terje

Lenke til kommentar

post i butikken som har skylden for slikt, etter at de tok over er posten blitt helt bak mål.

 

Eneste fordelen er at du ikke må stress til postkontoret fordi de stenger 1600, men uansett hvorfor kan ikke de bak kassen få skikkelig opplæring.. Mottar selv mange pakker hver uke og de bak kassen spør altid om jeg skal betale der, jeg sier som det er at står det 1500 på oppkravspakken at jeg må betale for å¨få den ut..

 

Utrolig sløvt og samme spm kommer hver gang jeg skal hente pakker akkurat som de ikke har lært noe som helst, pluss at en må jo vente grusomt lenge bak skranken før en får hjelp...

 

Jeg har alltid betalt , selv om betjeningen glemmer det så minner jeg henne på at jeg skal betale et beløp...Hadde vært enkelt å lurt betjeningen, men så ærlig som jeg er så betaler jeg alltid for mine oppkravssendinger...

 

Til slutt så vil jo denne oppkravs muligheten forsvinne hvis alle skal svindle og ikke betale for pakkene sine... Betaler selv med visa kort på de fleste nettbutikkene. Men av og til får man ikkelønn før om 2 dager og da trenger man som regel komponentene. Da bestiller jeg oppkrav og kan betale med lønnen når pakken kommer, slipper da å vente til jeg har penger før jeg bestiller...

 

Ang. betaling til posten så mener jeg selv at posten selv må være ansvarlig for å få inn oppkrav, da følgeseddelen er kvittering for mottat og utbetalt pakke..

 

Håper uansett at folk som prøver å utnytte dette får regningen ettersendt, for dette er jo tross alt svindel og det gåt utover vi andre som er kunder hos komplett m flere netthandler.

 

 

RScue

 

ps: forklar damen bak disken på post i butikken at pakken består av flere kolli og hun ser ut som et spm tegn, de vet ikke hva kolli betyr..

Lenke til kommentar
Shitty deal kanskje,men sånn har det bare blitt....

Det er sånn det blir hvis du er med på å skape situasjonen. "jeg gjør det fordi alle andre gjør det" "sånn er det bare" Hva er du for noe ? Eier du virkelig ikke evne til å opptre selvstendig ?

 

Ting er hva du gjør det til. Akkurat nå er du med på å gjøre det til dritt.

Lenke til kommentar
Umoralsk Ja.

 

Skrev du under noe ?

 

gå tilbake idag med sporingslapp fra nett og si du skal hente pakka di :)

 

De finner den ikke og begynner å sjekke, men sier de må ta kontakt med pakkesentralen.

 

De ettersøker pakken og må bite i det sure eplet da de ikke finner den.

Og den raporteres som tapt.

 

ps send ned en kompiss :D

 

Støtter ikke svindel, men her er det jo de som har tråkka i salaten.

Hehehehe..... Jeg liker måten du tenker på!! Skrev ikke under på noe nei, gav bare lappen til dama bak skranken, og det var det. Skal sende en kompis ned iløpet av dagen.

 

Og ærlig talt, til alle dere moralister (tema 95 ) rundt omkring her. Hvor mange gig med filmer, musikk og programvare har DU STJÅLET den siste måneden??

 

 

Til Rscue, dette var faktisk ikke post i butikk,men hovedpostkontoret i kr.sand

Endret av Sica
Lenke til kommentar
gå tilbake idag med sporingslapp fra nett og si du skal hente pakka di :)

Hva sier du da når du får se deg selv hente ut pakken på filmen fra overvåkningskameraet?

Etter så lang tid som dette vil ta, finnes ikke den tapen lenger. Dessuten er det sannsyneligvis ikke lagt igjen noen elektroniske spor. Gå for JonVs løsning, Posten har rekordoverskudd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...