el_cash Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 jeg lager en omfattende tabell (serveroversikt) som jeg har fått god hjelp med tidligere her. designet og utformingen er nå stort sett i boks, og siden er oversiktelig og grei. men etterhvert som den stadig blir lengre og lengre, så hadde det vært kjekt med en søkefunksjon! denne søkefunksjonen skal implementeres i tabellsiden (tabell.html) i venstre marg, og bør være så enkel som mulig, men jeg har ingen preferanser utover dette. eksempel: det optimalet søkefeltet bør se ut omtrent som domenetsøket nede til venstre her på hw.no, hvor det bare er et input-felt og en søkeknapp. har søkt litt rundt for å finne ut hvordan dette kan gjøres, men har ikke blitt noe særlig klokere. vet ikke om det lar seg gjøre ved hjelp av html eller hva, men i utgangspunktet har jeg kun en html-fil og en css-fil. noen tips? finnes det noe "ferdigsnekret" som jeg enkelt kan implementere i tabellsiden min? må jeg til med noe voldsom programmering (som jeg ikke har greie på? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 da tror jeg du må bevege deg inn på mysql og php...! er ikke sikker, men tror det Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 var vel egentlig det jeg fryktet... det er ingen "pakkeløsninger" på dette som er å få tak i da? ser jo at svært mange sider har søkefelt, så det må vel være en forholdsvis enkel måte jeg kan ordne dette på? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 google er din venn Lenke til kommentar
haakka Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 btw: www.google.com Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) slettet Endret 16. november 2004 av aklla Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 joda, jeg har søkt etter mulige løsninger - slik jeg skrev i første post (se over). så langt jeg har skjønt så trenger jeg en søkemotor i bånn, og den kan installeres enten på server eller så kan søkefeltet vise til en som ligger på nett. søket skal være begrenset til *min* side, og ikke til søk på google eller andre sider - og søkemotoren jeg benytter bør selvsagt være gratis! noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Resourceindex.com Jeg tror du vil finne noe her utvilstomt finne noe som dekker dine behov. Mye bra og gratis scripts Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 her kan du bare velge og vrake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå