Gå til innhold

hvordan lage søk i html eller tabell?

Anbefalte innlegg

jeg lager en omfattende tabell (serveroversikt) som jeg har fått god hjelp med tidligere her. :) designet og utformingen er nå stort sett i boks, og siden er oversiktelig og grei. men etterhvert som den stadig blir lengre og lengre, så hadde det vært kjekt med en søkefunksjon!

denne søkefunksjonen skal implementeres i tabellsiden (tabell.html) i venstre marg, og bør være så enkel som mulig, men jeg har ingen preferanser utover dette.

eksempel: det optimalet søkefeltet bør se ut omtrent som domenetsøket nede til venstre her på hw.no, hvor det bare er et input-felt og en søkeknapp.

har søkt litt rundt for å finne ut hvordan dette kan gjøres, men har ikke blitt noe særlig klokere. vet ikke om det lar seg gjøre ved hjelp av html eller hva, men i utgangspunktet har jeg kun en html-fil og en css-fil.

noen tips? finnes det noe "ferdigsnekret" som jeg enkelt kan implementere i tabellsiden min? må jeg til med noe voldsom programmering (som jeg ikke har greie på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, jeg har søkt etter mulige løsninger - slik jeg skrev i første post (se over).

så langt jeg har skjønt så trenger jeg en søkemotor i bånn, og den kan installeres enten på server eller så kan søkefeltet vise til en som ligger på nett.

søket skal være begrenset til *min* side, og ikke til søk på google eller andre sider - og søkemotoren jeg benytter bør selvsagt være gratis! :)

noen som kan hjelpe meg? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...