visionize Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 For noen mnd. siden mottok jeg en pakke i posten fra utlandet.. Disse var tydeligvis mva. pliktig elns., og derfor mottok jeg regning. Denne hadde jeg glemt av, så etter hvert mottok jeg innkasso. Det jeg lurer på, er om jeg slipper å betale gebyret som har oppstått, siden jeg er under 18? (Vi har vel egentlig ikke lov til å opparbeide oss gjeld? Eller er det foreldrene som må dekke det?) En annen ting.. Noen som har peiling på om en jojo, en bok, en klokke og en kniv er mva./tollpliktige? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg er ganske sikker på at det er deg eller foreldrene dine (mest sannsynlig de) som er ansvarlige.. Ang hva som er mva pliktig er det vel bare boken som ikke er det. Men jeg er absolutt ikke sikker Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 En annen ting.. Noen som har peiling på om en jojo, en bok, en klokke og en kniv er mva./tollpliktige? Her kan du søke litt rundt om ting er tollpliktige eller ikke. håper dette hjelper litt? Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Er det egentlig noe problem? Kan du ikke bare betale regningene dine? slik som alle oss andre gjør?? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Er det egentlig noe problem?Kan du ikke bare betale regningene dine? slik som alle oss andre gjør?? Amen to that Lenke til kommentar
MAC_USER Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ja det hjelper og betale. Ville uansett tatt en tlf til inkasso selskapet og tatt saken med de. Før du vet ordet av det får du ikke lån, annmerkning osv... + at regningen vokser hele tiden. Den blir STOOOR etterhvert. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Man mottar vel strengt tatt regning selvom de ikke er mva pliktige. Kjøper du ting gratis til vanlig? I så fall burde du lære deg at ingenting er gratis. Her er veien for en gjennomsnittlig nordmann. Jobbe->Bestille->Hente->Betale. Noen ganger kan denne rekkfølgen omrokkeres litt. Jobbe->Bestille->Hente->Jobbe mer->Betale før fristen. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Martin: mamma Jobbe->jeg Bestille->pappa Hente->mamma Jobbe mer->mamma Betale før fristen. LOL!! Endret 16. november 2004 av EvilDick Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Martin:mamma Jobbe->jeg Bestille->pappa Hente->mamma Jobbe mer->mamma Betale før fristen. LOL!! hahaha. Sånn skal det låte. Jobba siden jeg var 15 jeg. ... dagens ungdom må skjerpe seg. Inkasso som 18 åring! horribelt Endret 16. november 2004 av Martin A Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ja, helt enig.. Og bruke hw.no til og syte over at man må betale regningene sine.. haha På tide og bli voksen. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Er vel foreldrene dine som står ansvarlig for dine handlinger. Hvorfor har du ikke betalt, kan da ikke være snakk om mange kronene. Kanskje moren eller faren din får betalingsanmerkning, slik at de ikke kan låne penger, få kredit ++.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Bestilte meg nytt skjermkort her om dagen, å var på posten å skulle hente det istad. Tror du ikke jeg måtte betale for det også..... Trodde det var gratis å bestille ting på nettet jeg :!: Endret 16. november 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Fra spøk til alvor. Man får ikke pluttselig INKASSO. Man får purringer før dette. Han må jo ha oversett disse også. Synes ikke så veldig synd på han for å si det sånn. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Dette minner meg veldig om en tråd fra tidligere. Der var det en som hadde fått litt varer for mye fra en webshop. Og kunden lurte på hvor lenge han måtte tie om det før varene tilfalt han. folk prøvde og be han ta kontakt med webshopen, men han mente selv at det ikke var hans problem... Sier det bare: Moralen til dagens ungdom blir bare lavere, og lavere.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 slapp av, det du har fått er inkasso varsel.. dette skal du få ganger før saken inkasso. De har ikke lovt å sende saken til inkasso før du har fått varsel. Men betal og ikke tenk mer på det Lenke til kommentar
visionize Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Som sagt, det var jo pga. flytting at det ble rot, og derfor har jeg ikke mottatt de purringene/kravet før nå i det siste.. Og betaling? Jeg har betalt, men det handler om 500kr i mva. på en bok, en jojo, en kniv og en klokke som kom i tillegg. Det kravet er på 1100kr, altså dobling. Selvsagt hadde jeg betalt før hvis jeg hadde motatt dem, noe jeg ikke har. hahaha. Sånn skal det låte. Jobba siden jeg var 15 jeg. ... dagens ungdom må skjerpe seg. Inkasso som 18 åring! horribelt Det er snakk om ett innkassokrav, pga uvitenhet (Jeg er ikke 18 btw). Jeg går skole, og lever for det meste på ett lite stipend. Jeg jobber veldig masse på fritiden, i tillegg til på skolen, for å få ferdig ting, i det hele tatt for å ha fornøyde kunder, og for å møte deadline. Syter jeg? Jeg bare stilte ett spørsmål? Når ble det syting? Dette minner meg veldig om en tråd fra tidligere. Der var det en som hadde fått litt varer for mye fra en webshop. Og kunden lurte på hvor lenge han måtte tie om det før varene tilfalt han. folk prøvde og be han ta kontakt med webshopen, men han mente selv at det ikke var hans problem... Sier det bare: Moralen til dagens ungdom blir bare lavere, og lavere.. Når noen med dårlig råd plutselig får en "stor" regning, så prøver de iallefall å se om de kan spare litt hvis de har muligheten, før de betaler. Det er jo logisk? Jaja.. Jeg ser ikke meg selv som umoralsk, men heller opptatt av å få pengene til å rekke. Har ikke penger til overs sånn at jeg bare kan kaste dem ut av vinduet og ikke tenke over det... Endret 16. november 2004 av visionize Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det jeg lurer på, er om jeg slipper å betale gebyret som har oppstått, siden jeg er under 18?(Vi har vel egentlig ikke lov til å opparbeide oss gjeld? Eller er det foreldrene som må dekke det?) Hvis du er over 15 år, er du ansvarlig for egen økonomi. Mamma og Pappa kan ikke lenger lastes hvis du ikke betaler regningene dine. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Betal regningene, så kan du ha god samvittighet og være velkommen til å handle neste gang også. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det jeg lurer på, er om jeg slipper å betale gebyret som har oppstått, siden jeg er under 18?(Vi har vel egentlig ikke lov til å opparbeide oss gjeld? Eller er det foreldrene som må dekke det?) Hvis du er over 15 år, er du ansvarlig for egen økonomi. Mamma og Pappa kan ikke lenger lastes hvis du ikke betaler regningene dine. Men man kan allikvel ikke sende noen under 18 år til inkasso. - Det er bare å gi beskjed til inkassoselkapet om at man er under 18 år, så skal de slette kravet. visionize: Uansett så høres det jo mye ut med 500,- i mva på de tingene du bestilte? - Boken er ikke MVA pliktig, hva var verdien på det andre du bestilte? Lenke til kommentar
visionize Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Klokka kostet 2500kr, husker ikke hva kniven og jojoen kostet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå