Howard Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 SATA og 16x DVD±R fra Plextor Plextor har lansert SATA-versjonen av sin 16x DVD-brenner. PX-716SA brenner DVD±R på 16x og støtter brenning i doble lag. Les artikkelen her Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Denne modellen virker spennende. Er det noen form for ytelsesøkning i forhold til Pata dvd-brennerne? /Clvn Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Denne modellen virker spennende. Er det noen form for ytelsesøkning i forhold til Pata dvd-brennerne? /Clvn Tviler, men du slipper den helvettes store stygge P-ATA kabelen Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Men hvordan blir det hvis du f.eks. skal boote fra CD? Går det greit, med tanke på at du må ha drivere for S-ATA-kontrolleren for å finne diskene under installasjonen av windows? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Tror win XP med sp1/2 har fikset sata drivere under inastallasjon. Rett på meg hvis det er feil. @Zoidman: Ja, det er et godt poeng. (har allerede runde kabler, da ) Uansett så er vel sata mer fremtidsrettet. Endret 16. november 2004 av clvn Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvor lang tid tar det å brenne en DL? Betyr hastigheten på 4x at det tar dobbelt så lang tid som en vanlig DVD-R på 4x, eller betyr det like lenge? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du brenner dobbelt så mye data, så det kan du vel tenke deg til selv? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Mene at den brenner første laget på 16X og andre laget på 4X.....? Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Nais, har ventet på en skikkelig dvd-brenner med sata. Så og si alle h/k det siste året har tross alt sata så jeg ser ikke noen grunn til ikke å bruke det, er tross alt litt finere med sata kabler enn de grusome ide-kablene. La oss bare håpe at den blir litt forbedret i forhold til ide-versjonen. Sist jeg sjekket cdfreaks.com var den en stor skuffelse. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Edit: (...) Endret 17. november 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Du tar nok feil her L03Vik, den brenner begge lagene på 4x. Når det gjelder S-ATA er det vel bare Intels integrerte som gjenkjennes av XP. Men det går likevel fint å boote fra cd, såfremt man har S-ATA driverene på diskett. Endret 16. november 2004 av simfan Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Booting via sata er vel ikke et problem? Jeg har et abit ic7 max3, som har 6 sata kontakter. 2 på southbridge og 4 på en "ekstern" sata kontroller.. Min 74gb rapptor er tilkobblet southbridge kontrolleren og blir funnet av bios og windows xp installasjon uten ekstra drivere. Mens 2 160gb disker som er tilkobblet den andre sata kontrolleren trenger drivere for å fungere. (dette er nok litt forskjellig på ulike hovedkort) mvh Espen Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Booting via sata er vel ikke et problem? Jeg har et abit ic7 max3, som har 6 sata kontakter. 2 på southbridge og 4 på en "ekstern" sata kontroller.. Min 74gb rapptor er tilkobblet southbridge kontrolleren og blir funnet av bios og windows xp installasjon uten ekstra drivere. Mens 2 160gb disker som er tilkobblet den andre sata kontrolleren trenger drivere for å fungere. (dette er nok litt forskjellig på ulike hovedkort) mvh Espen Men om man bruker S-ATA drevet som eneste optiske enhet, vil man da i det hele tatt få kjørt igang WinXP installasjonen? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Booting via sata er vel ikke et problem? Jeg har et abit ic7 max3, som har 6 sata kontakter. 2 på southbridge og 4 på en "ekstern" sata kontroller.. Min 74gb rapptor er tilkobblet southbridge kontrolleren og blir funnet av bios og windows xp installasjon uten ekstra drivere. Mens 2 160gb disker som er tilkobblet den andre sata kontrolleren trenger drivere for å fungere. (dette er nok litt forskjellig på ulike hovedkort) mvh Espen Men om man bruker S-ATA drevet som eneste optiske enhet, vil man da i det hele tatt få kjørt igang WinXP installasjonen? tror det, fordi den første delen av booten blir ordnet av bios, det er først når windows tar over og går i grafisk det blir trøbbel. (hvis du ikke har s-ata drivere) Det at Sp1/Sp2 har støtte stemmer ikke. Jeg har prøvd. Det er kun hovedkort med native sata som klarer seg uten drivere. Dette gjelder da Intel hk med Sata og jeg tror det gjelder Nforce4 også. Uansett, denne brenneren skal jeg ha!! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Gjelder også nForce 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå