Istapp Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Fikk et tips tidligere om å flashe til siste versjon pga at systemet hang seg når jeg bytta CPU frekvens mellom 100/133. Jeg prøver å oppdatere biosen på et Elitegroup HK (AMD K7 S5A V1.0) til ingen nytte. Programmet AMI Winflash kommer med meldingen; "BIOS not supported" når jeg åpner det. Det skyldes at jeg først flasha til feil versjon, men ser nå hvilken versjon jeg må ta i bruk... frustrerende! Noen hjelpsomme råd? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Fant denne K7S5A BIOS flash guide and FAQ http://p199.ezboard.com/fk7s5amotherboardf...opicID=32.topic Last ned en korrekt bios fil og flash over den gamle , ikke restart . Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 du kan ogsy resette bios'en, husk å ta backup av den først! Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 hvordan resetter man biosen og tar backup av den? jeg prøvde tidligere å flashe biosen til rett versjon, men det er håpløst siden jeg bare får beskjeden om å fjerne disker og prøve på ny, og invalid disk når jeg skal boote fra floppy.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du har en mulighet hvis boot block i biosen er intakt. AMI bios har en recovery funksjon. If you are a little lucky, the "bootblock" code in the BIOS still works. This will allow you to flash your BIOS even though you computer seems dead. Format a blank floppy (on another computer, of course), and put the .rom file on it, and nothing else. Now rename the .rom file to this name: "amiboot.rom". Put the disk in the dead machine and turn it on. Wait for a couple of minutes (now would be a good time for a little prayer) and listen for four beeps. If you hear them, the bios on the floppy has been flashed onto your BIOS chip. Turn the computer off and on again, and it should work again. Eller : hotflashe bios brikken din hos en som har samme hovedkort . http://p199.ezboard.com/fk7s5amotherboardf...icID=1200.topic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå