olavjensen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei! Etter aa hatt et Canon EOS 500 filmbasert speilrefleks, er det endelig paa tide aa gaa over til digitalt. Har kun et ixus som har 2 MP og tar ikke spesielt gode bilder. Men faar aa komme til saken, bor man kjope speilrefleks eller f.eks. coolpix 8800 som har 10xzoom og 8MP. http://www.europe-nikon.com/details.aspx?c...Id=943&catId=76 Det som jeg ikke liker med d70 er at det er tungt og stort. Men det er jo mer fleksibelt med tanke paa fremtiden, nye linser osv. Skal ta alle typer bilder, men blir nok mye natur og skibilder. Bor for tiden i australia og skal snart til Thailand, er det noe forskjell paa kameraene som blir kjopt i utlandet. Menyer, liknende. Er det mer fornuftig aa kjope kameraet i Norge og faa momsen tilbake? Prisen her nede er ca. 9000 med 18-70 linsa og ca. 8000 Nkr i Thailand. Et siste sporsmal. Hvilken 300 mm er det beste kjopet, med tanke paa pris. Er student og har ikke raad til en sinnsykt dyr. Ble mange sporsmaal dette. Men haaper paa svar! mvh. Olav Jensen Brisbane, Australia Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg bruker selv Nikon D70 å må si meg mektig fornøyd. Du kommer ikke til å angre om du går for dette. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis du har flere Canon EF-linser, eller Canon EX-blits, å vil det være en fordel å velge Canon 300D, 10D eller 20D. Da kan du bruke det gamle utstyret på det nye kameraet. Lenke til kommentar
olavjensen Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 det ble D70. Kjøpte det i Thailand for 7000 Nkr. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6G Hvis du har dårlig råd, så start med den. Den er ikke veldig god, men du får greit med objektiv i forhold til prisen. I utlandet kan du finne den til godt under 1000 kroner. Den vil holde til du finner ut om du trenger et objektiv av høy kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå