RogerA Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei... Prøver igjen Når man exporterer en fil fra Premiere Pro gjennom MPEG Pro og velger SVCD som format, hvordan kan man da "bestemme" hvilke kodek filen skal ha? Filene mine får Elecard MPEG2 Video Decoder som kodek. Dette formatet takler ikke fks. WMP 9.0 Noen som har en ide?? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 SVCD bruker MPEG2. Ikke noen valgmuligheter der. Skal du ha et generelt filformat der du selv velger codec, bruk avi. Men det er sikkert mulig å finne en codec som gjør at mediaplayer fikser SVCD? Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hei. Det stemmer nok..... trodde jeg også, men når jeg har ekspotert filmen i SVCD - og får filendelsen mpg trodde jeg alt var ok. Når jeg tar det med på jobben vil ikke Win Media Pl. spille den av. Søker etter codec osv...I min media pl. virker den og codecen er Elecard MPEG2 Video Decoder?? Noe forslag? Har hentet div. codecer på internet.... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har desverre ikke noe forslag til codec. Eneste forslaget jeg har er at du ikke bruker svcd til video som skal avspilles på PC. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 last ned GSpot, et program som sjekker hvilken condec som trengs og om du har den inne. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hei. Det stemmer nok..... trodde jeg også, men når jeg har ekspotert filmen i SVCD - og får filendelsen mpg trodde jeg alt var ok. Når jeg tar det med på jobben vil ikke Win Media Pl. spille den av. Søker etter codec osv...I min media pl. virker den og codecen er Elecard MPEG2 Video Decoder?? Noe forslag? Har hentet div. codecer på internet.... eh, innstaller elecard mpeg2 codec på jobben da...? Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Takker for svar med mening Når jeg mener jobb så gjelder det mange pcer. Forslag som jeg vet ikke, ikke bruk SVCD Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det du må rett og slett gjøre, er å få tak i elecard mpeg2 codec som innstallasjonsfil eller lignende. Så brenner du den på en cd, og innstallerer rett og slett codecen på alle pcene. Så vil det nok fungere Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kan du ikke kode den til windows media player? Det pleier jeg. Sikker på at du har windows mediaplayer 9 på jobben. Eller export - Movie. Får du en avi fil som du kan convertere til det meste. Veldig få programmer som leser SVCD har jeg funnet ut. Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hei. Mulig jeg har forklart meg litt "klønete". Det jeg ønsker er en MPEG fil (pga av størrelse) som kan spilles på WIN MP. Utgangspunktet er en VOB fil som "kuttes" opp i div reklamesnutter ( i Premiere Pro) for så og lagres som MPEG filer. Hva er da letteste vei å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå