Gå til innhold

Fikk melding om innrullering i dag!

Aleksander-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til dere militær nektere:

SVIKERE.

Tenk å svikte landet sitt på den måten? De vil at dere skal gjøre 1 ting, og det er å beskytte landet våres og kvinnene og barna, men dere er overhode ikke intressert i det? Og når dere får barn, og barna dine spør deg: "Pappa, hvordan var det i millitæret?" Så svarer du: "Nei, jeg var ikke i militæret jeg, for jeg er en pingle. Og jeg syns ikke noe om å beskytte verken landet mitt eller familien".

Woho! NÅ fikk jeg dårlig samvittighet. BWAHAHAHA.

Gode grunner til at jeg ikke vil i militæret:

1) Jeg er prinsippielt imot vold.

2) Jeg synes ikke det er "feigt" å ikke være i militæret.

3) Jeg driter i om jeg er "feig" ved å avstå fra vold, og jeg kommer til å oppdra mine eventuelle barn i samme ånd.

4) Jeg er redd for å havne i en situasjon der jeg må kjempe for noe jeg ikke tror på.

5) Jeg synes det er like greit at de som faktisk har interesse av å være i militæret/ikke noe direkte imot det, faktisk får komme foran meg i køen. For jo, det mangler ikke akkurat norsk ungdom å ta av.

6) Utdannelse klarer jeg utmerket godt å ta utenfor forsvaret.

7) Jeg er for individets frihet til å bestemme over eget liv.

8) Jeg er for et eliteforsvar.

9) Jeg nekter å ha våpen i mitt hus, jeg nekter å bære våpen.

10) Jeg har bedre ting å gjøre enn å kaste bort 80% av tida mi et helt år på en brakke.

Dette er en opplevelse som alle har opplevd, og som burde oppleves! (Vel, slike som dere har ikke opplevd dette da).

Slående argument.

EDIT: Jeg GLEDER meg til millitæret!

Fint for deg.

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Profesjonaliser hæren, sier jeg bare. En bunke halv-motiverte ungdommer blir aldri noe effektivt forsvar. Derfor ser jeg ikke poenget i å ha en værneplikt slik vi har den i dag. La de som vil verve seg.

Det er ingen halv-motiverte, u-utdannede ungdommer som blir per dags dato sendt til andre land for å gjøre risikofylte oppdrag. De har gjennomgått flere års utdanning.

Kaller du ikke det for profesjonelle ?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen ønsker om å være en del av et system som låner ut våpen til USA, et system som sender soldater for å sloss for noe jeg ikke tror på i fattige land.

Men bortsett fra det så er jeg FOR verneplikten, men jeg er uenig i måten forsvaret er organisert på, jeg er uenig i at vi sender soldater til Irak, Afghanistan etc, jeg er uenig i så mye at min overbevisning ikke tillater meg å frivillig gå med på dette. Dog, blir jeg innkallt så vil jeg dra ...

Lenke til kommentar

Var på sesjon i forgårs, var greit nok det, fikk 9/9 på alt, inkl. IQ-testen, bortsett fra synet, som jeg fikk 4/9 på. Søkte meg inn i panserdivisjonen, men de folka sa det var sjor sjanse for at jeg ikke kom inn pga synet. men håper jeg kommer inn, har lyst til å tjene konge og fedreland :D

Lenke til kommentar

Oppklaring er konge, nå heter det fjernoppklaring. Det er none år siden jeg jeg var inne, med det er absolutt å ambefale. :thumbup:

jeg ser at det har endret seg, for ikke så lengesiden var det bare negative meldinger fra de som var innkalt til føstegangstjeneste.

Lenke til kommentar
allerede vært på sesjon..  :thumbdown:

Ble tjenestedyktig :thumbdown:

Men felt-udyktig :)

(pga. synet mitt)

Da sa de at det ble 99% innen IT der, siden jeg utdanner meg innen det.. det er kos..

hei, hvor dårlig syn har du? jeg har selv -3 på den ene øyet og -2,75 på den andre... jeg håper virkelig dette ikke gjør slik at jeg ikke kan bli fallskjermjeger som jeg alltid har hatt lyst til å bli

:thumbdown::nei::hrm::ermm::cry::dontgetit::mad::no::(

hilsen

en "bekymret" "forhåpentligvis" "fallskjermjeger"

Jeg har -5 på begge.. så jeg ser heller lite..

Og til deg som sa at det sikkert ble oppvask og slike ting, så fikk jeg opplyst at de tar ut folk med utdanninga til slike ting. dvs. kokker til mat og oppvask, elektrikere til strøm og ledninger, IT-folk som meg til IT-relatert..

Men, blir vel fax-titting som du nevner :p

Lenke til kommentar
Til dere militær nektere:

SVIKERE.

Tenk å svikte landet sitt på den måten? De vil at dere skal gjøre 1 ting, og det er å beskytte landet våres og kvinnene og barna, men dere er overhode ikke intressert i det? Og når dere får barn, og barna dine spør deg: "Pappa, hvordan var det i millitæret?" Så svarer du: "Nei, jeg var ikke i militæret jeg, for jeg er en pingle. Og jeg syns ikke noe om å beskytte verken landet mitt eller familien".

Dette er en opplevelse som alle har opplevd, og som burde oppleves! (Vel, slike som dere har ikke opplevd dette da).

EDIT: Jeg GLEDER meg til millitæret! Jeg syns dere er heldige.

bwahahaha...

Svikere du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...