Gå til innhold

Fikk melding om innrullering i dag!

Aleksander-

Anbefalte innlegg

Tror ikke de vil ha meg :)

Er vel 2 år siden jeg var på sesjon, men jeg har ikke hørt ett kløyva ord. . .

Det har ikke noe å si, var 17 eller 18 når jeg var på sesjon. Ble innkalt etter jeg hadde blitt 20...

Alle har godt av et år inne, det er faktisk mye moro også. Ikke bare helvete. Men det er bare en ting mann må lære seg med en gang. TTT = Ting Tar Tid ;)

Jeg blir snart 21 da. Men med litt flaks så kan jeg nok klare å vri meg unna med utdanning og annet finfint om de kaller meg inn.

Kan jo også nevnes at jeg hadde på meg ei ganske venstreradikal t-skjorte på sesjon, fortalte at jeg er aktiv i rød ungdom og RV, hostet en stygg røykhoste hos legen og sa at jeg ikke hadde noe interesse av militæret. Kanskje jeg har blitt filtrert bort ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
allerede vært på sesjon..  :thumbdown:

Ble tjenestedyktig :thumbdown:

Men felt-udyktig :)

(pga. synet mitt)

Da sa de at det ble 99% innen IT der, siden jeg utdanner meg innen det.. det er kos..

hei, hvor dårlig syn har du? jeg har selv -3 på den ene øyet og -2,75 på den andre... jeg håper virkelig dette ikke gjør slik at jeg ikke kan bli fallskjermjeger som jeg alltid har hatt lyst til å bli

:thumbdown::nei::hrm::ermm::cry::dontgetit::mad::no::(

hilsen

en "bekymret" "forhåpentligvis" "fallskjermjeger"

Du blir nokk ikke falskjermjeger med det blikket dær. Jeg er neste like gæern i glaninga.

Men du har muligheten til å bli Artelerijeger eller Oppklaringsmann.

Lenke til kommentar

Får nok brev i januar, er født i desember...

En i klassa ble tjenestedyktig på mandag og tar seg en tur inn i garden.

Jeg skal derimot gjøre alt som helst for å unngå militæret. Sikkert gøy, nyttig osv, men vil bare bli voksen og komme ut i arbeidslivet så fort som mulig, å unngå militæret og siviltjeneste i et år kommer nok til å hjelpe litt...

Har hørt en del tips om hvordan jeg kan unngå, og jeg skal spille alle korta mulig. Selvmordstanker, liker ikke tanken om krig (med tanke på at begge foreldrere var med i Vietnamkrigen), asosial (drite å barbere meg i 3-4uker og drite i å dusje i ei uke), ha på meg helt svarte klær, si så lite som mulig på sesjon og se ned hele tiden noe som leder til mitt siste ess - leke psykotisk.

har også allergi mot støv, røyk og pollen. Den første og siste skal visst holde meg langt unna grønne drakter og en hard, hard hjelm. Har faktisk litt dårlig hørsel etter 3år med full volum med lukkede høretelefoner på t-banen frem og tilbake fra skolen.

Bruttern slapp siden har lekte psykisk syk og sa at han ikke så den øverste bokstaven under synstesten... Men har perfekt syn ( :thumbup: ), og vil lite trolig slippe unna på det.

Hvis jeg fortsatt kommer inn, blir det noe slappings saker... Artelleri, transport elns.

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Til dere militær nektere:

SVIKERE.

Tenk å svikte landet sitt på den måten? De vil at dere skal gjøre 1 ting, og det er å beskytte landet våres og kvinnene og barna, men dere er overhode ikke intressert i det? Og når dere får barn, og barna dine spør deg: "Pappa, hvordan var det i millitæret?" Så svarer du: "Nei, jeg var ikke i militæret jeg, for jeg er en pingle. Og jeg syns ikke noe om å beskytte verken landet mitt eller familien".

Dette er en opplevelse som alle har opplevd, og som burde oppleves! (Vel, slike som dere har ikke opplevd dette da).

EDIT: Jeg GLEDER meg til millitæret! Jeg syns dere er heldige.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

SVIKERE.

Tenk å svikte landet sitt på den måten? De vil at dere skal gjøre 1 ting, og det er å beskytte landet våres og kvinnene og barna, men dere er overhode ikke intressert i det? Og når dere får barn, og barna dine spør deg: "Pappa, hvordan var det i millitæret?" Så svarer du: "Nei, jeg var ikke i militæret jeg, for jeg er en pingle. Og jeg syns ikke noe om å beskytte verken landet mitt eller familien".

Dette er en opplevelse som alle har opplevd, og som burde oppleves! (Vel, slike som dere har ikke opplevd dette da).

Og når barna dine svarer:

"Pappa, kan vi ikke reise til Disnyworld?"

da må du svare:

"Nei det kan vi ikke, siden jeg utdannet meg et år senere, fikk jeg ikke jobben jeg ønsket meg og tjener nå 100.000 i året mindre enn det jeg kunne, vi får bare forbli fattige lus, og jeg syntes ingenting om å forsørge familien, jeg vil heller ta et år på kødde med våpen og drikke meg dritings i helgene med pengene jeg tjente mandag - fredag"

Lenke til kommentar
Pøh, tror ikke (vet) at Norge har nok miliærmakt til å stå imot et eventuellt konvensjonellt angrep uansett. :p Hæren vår er så og si symbolsk..

Vi har mer enn du tror. Og vi har 4 millioner innbyggere ... la oss si at 2 millioner av de er menn. Hvis de har vært i millitæret og kan masse om hvordan man skal overleve og hvordan man skal behandle et våpen så hjelper det veldig mye.

Lenke til kommentar

SVIKERE.

Og når barna dine svarer:

"Pappa, kan vi ikke reise til Disnyworld?"

da må du svare:

"Nei det kan vi ikke, siden jeg utdannet meg et år senere, fikk jeg ikke jobben jeg ønsket meg og tjener nå 100.000 i året mindre enn det jeg kunne, vi får bare forbli fattige lus, og jeg syntes ingenting om å forsørge familien, jeg vil heller ta et år på kødde med våpen og drikke meg dritings i helgene med pengene jeg tjente mandag - fredag"

Bedre å overleve en eventuell krig og leve lykkelig etter den.. enn å tjene fett i noen år og så dø i en krig for du visste ikke at sikringen på våpenet ditt var på og en iraker skjøt deg i panna mens barna dine ser på og de står for tur etter deg.

(Ok, veldig overdrevent, men det kunna ha skjedd)

EDIT: Det er bra at det er en lov som sier at dere SKAL! Gjør dere ikke har dere brutt loven og det fører som dere kanskje vet til fengsel/bot.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

SVIKERE.

Woho! NÅ fikk jeg dårlig samvittighet. BWAHAHAHA.

Gode grunner til at jeg ikke vil i militæret:

1) Jeg er prinsippielt imot vold.

2) Jeg synes ikke det er "feigt" å ikke være i militæret.

3) Jeg driter i om jeg er "feig" ved å avstå fra vold, og jeg kommer til å oppdra mine eventuelle barn i samme ånd.

4) Jeg er redd for å havne i en situasjon der jeg må kjempe for noe jeg ikke tror på.

5) Jeg synes det er like greit at de som faktisk har interesse av å være i militæret/ikke noe direkte imot det, faktisk får komme foran meg i køen. For jo, det mangler ikke akkurat norsk ungdom å ta av.

6) Utdannelse klarer jeg utmerket godt å ta utenfor forsvaret.

7) Jeg er for individets frihet til å bestemme over eget liv.

8) Jeg er for et eliteforsvar.

9) Jeg nekter å ha våpen i mitt hus, jeg nekter å bære våpen.

10) Jeg har bedre ting å gjøre enn å kaste bort 80% av tida mi et helt år på en brakke.

Slående argument.

EDIT: Jeg GLEDER meg til millitæret!

Fint for deg.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Nei, tror rett og slett at vi ved et eventuellt angrep ville ha blitt overkjørt. Profesjonaliser hæren, sier jeg bare. En bunke halv-motiverte ungdommer blir aldri noe effektivt forsvar. Derfor ser jeg ikke poenget i å ha en værneplikt slik vi har den i dag. La de som vil verve seg.

Men sånn for the record, så skal jeg inn. Gleder meg også.

Lenke til kommentar

Jaja... får grue meg til den dagen irakere inntar Karl johan med tanks.

Får vell gå til innkjøp av rød kroppsmaling for å male en blink i panna. Kanskje jeg skal kjøpe noen god stoler til barna mine mens de kan se meg bli skutt i panna? Hører de har et bra tilbud på reclinere på Bohus...

Serriøst, trenger ikke et år i militæret for å lære meg hvordan jeg tar av en sikring... Og hvis jeg hadde hatt et våpen i huset, hadde jeg nok visst hvordan... Tviler på at mange eks-førstegangstjeneste folk har en AG3 i huset...

Lenke til kommentar

Får vell gå til innkjøp av rød kroppsmaling for å male en blink i panna. Kanskje jeg skal kjøpe noen god stoler til barna mine mens de kan se meg bli skutt i panna? Hører de har et bra tilbud på reclinere på Bohus...

Serriøst, trenger ikke et år i militæret for å lære meg hvordan jeg tar av en sikring... Og hvis jeg hadde hatt et våpen i huset, hadde jeg nok visst hvordan... Tviler på at mange eks-førstegangstjeneste folk har en AG3 i huset...

Blir det krig blir du innkalt. Du får utlevert våpen og utstyr.

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol:

Den dagen det skjer, da, ja da, da lever ikke jeg.

Alt annet enn å dimme er uaktuelt for meg.

Jeg har..skal vi se: Astma (presser jeg meg selv på f.eks tredemølle i 10min så har jeg pipestemme i 1 uke etterpå og jeg får et deilig lite anfall med slim. Slimoppkast. Sounds nice?), pollenallergi (jeg er forkjøla hele våren - veitafaen hva slags, men bare jeg nesten ser et tre begynner det å renne av øya), burot, gress, litt på hund&katt, husstøv/midd og nøtter. Om jeg ikke slipper så skal jeg brenne hele sesjonsblokka. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Får folkene beskjed om hva dem skal gjøre / hvor dem skal i disse berømte brevene?..

Ikke jeg i hvertfall, fikk bare beskjed om at omtrent når jeg ble 19 år fikk jeg noe innkalling, elns. Leste det ikke så nøye, men tror det var noe sånt det sto!

EDIT: Og forresten, det sto at jeg skulle fylle ut et lite skjema med diverse informasjon. Kanskje de tror jeg er dø hvis jeg ikke sender noe svar, så slipper jeg militæret. Yes! Ny plan! ;)

Endret av DevN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...