stoffix Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 jeg var hos en venn av meg, for å prøve å få en av hdd-ene mine til å virke, det gikk ikke, og den skal sendes i retur... men, så fant vi ut at vi skulle prøve å overklokke litt, og vi ble litt ivrige... først, så satte vi frekvensen elelr hva det nå er til 210MHz... det gikk fint.. så prøvde vi 250, (kanskje litt mye? ) og skjermen ble bare svart... vi trodde ikke det var noe problem, bare å resette CMOS, men den gang ei, når vi starter pc'n om igjen, så får vi beskjed om at det er feil i bios, så vi trykker F2 for å sette tilbake til setup default. men når pc'n skal boote, så får vi beskjed om at det er feil disk konfigurasjon eller noe sånt, så vi går inn til sata "biosen" og der står det at disk konfigurasjonen er feil for raid av en eller annen grunn. tilslutt, så prøver vi å sette inn min hdd igjen, selv om vi ikke hadde klart å boote med den før, så fikk vi iallefall sjekka om feilen er borte, og det så det faktisk ut som.. kortet er et MSI K8T Neo et eller annet.. (bilder kommer) går dette an å fikse, eller må kortet sendes i retur? MVh: en gutt som ikke føler seg bra Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 25% overklokking på et VIA K8T800 basert hovedkort gir en AGP frekvens på ca.82 Mhz, og en PCI/IDE frekvens på ca.41 Mhz, noe som igjen ofte fører til "blåst" hovedkort! Mye tyder på at det er dette som har skjedd med ditt hovedkort... Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Så det er ikke noe jeg kan gjøre? Dette går vel ikke under reklamasjonsretten heller, gjør det? Vil ta evigheter før jeg får penger til nytt hovedkort.. Edit: Det er altså mitt hovedkort dette skjedde med. edit: Frekvensen ble foresten satt til 240 og ikke 250 MHz Endret 16. november 2004 av dodraugen2k Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Prøv med en annen disk. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 vell.. blåst hovedkort vil jeg si og.. den har vell ikke automatisk pci/agp lock.. Og nei, dette går IKKE under noe som helst form for garanti, siden du "blåste" det ( vet vi jo ikke enda.. ) ved å overklokke.. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Enig med Orjanp, prøv en annen disk, og gjerne også din disk i en annen maskin, for det kan hende at du "bare" har ødelagt en harddisk... Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Skal prøve med en IDE-disk litt senere.. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Bare litt tilleggsinfo, dette er hovedkortet mitt. Skal oppdatere innlegget når jeg får testet med IDE-disk.. Edit: Har testa med IDE-disk nå. Samme feilmelding kommer. Endret 16. november 2004 av dodraugen2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå