Gå til innhold

hdd kontroller ødelagt etter overklokking av CPU?

Anbefalte innlegg

jeg var hos en venn av meg, for å prøve å få en av hdd-ene mine til å virke, det gikk ikke, og den skal sendes i retur...

men, så fant vi ut at vi skulle prøve å overklokke litt, og vi ble litt ivrige...

først, så satte vi frekvensen elelr hva det nå er til 210MHz...

det gikk fint..

så prøvde vi 250, (kanskje litt mye? :ermm: ) og skjermen ble bare svart...

vi trodde ikke det var noe problem, bare å resette CMOS, men den gang ei, når vi starter pc'n om igjen, så får vi beskjed om at det er feil i bios, så vi trykker F2 for å sette tilbake til setup default.

men når pc'n skal boote, så får vi beskjed om at det er feil disk konfigurasjon eller noe sånt, så vi går inn til sata "biosen" og der står det at disk konfigurasjonen er feil for raid av en eller annen grunn.

tilslutt, så prøver vi å sette inn min hdd igjen, selv om vi ikke hadde klart å boote med den før, så fikk vi iallefall sjekka om feilen er borte, og det så det faktisk ut som..

kortet er et MSI K8T Neo et eller annet..

(bilder kommer)

går dette an å fikse, eller må kortet sendes i retur?

MVh: en gutt som ikke føler seg bra :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er ikke noe jeg kan gjøre? :cry:

Dette går vel ikke under reklamasjonsretten heller, gjør det? Vil ta evigheter før jeg får penger til nytt hovedkort..

Edit: Det er altså mitt hovedkort dette skjedde med. edit: Frekvensen ble foresten satt til 240 og ikke 250 MHz

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...