Gå til innhold

XboX Live/halo2/Chippet Xbox

BoRsE

Anbefalte innlegg

Hey jeg er en heldig eier av Halo 2 :) fikk limited edition dagen det kom ut og er stor fornøyd med spillet. Jeg har også xbox live og ville gjerne ha spilt det der, men nå som microsoft har tatt av helt med XBOX live Banningen sin så tør jeg ikke connecte meg opp på live. Jeg har en Xecuter med bryter, som altid har funket på live hvis jeg har slått av chippen med den brytern. Men nå er det vell sånn at microsoft har laget en update som scanner HDn på xbox og finner ut at det er extra ting instalert and so on and so on.

Er det noen som har chippet xbox som kan spille Halo 2 på XBOX LIVE her?

Eller er det ingen som tørr gå inn slik som meg. Er rimelig kjipt dette her ass.

Har microsoft i det hele tatt lov til å gjøre dette?

Vil på LIVE igjen! med Halo 2 og communicatoren miN :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damnit

=(

Men det har funket før... det må da være noe man kan gjøre.

Greia er jo at Microsoft har bannet alt og alle som bare har gjort noe med xboxen sin. En kar som foreksempel hadde slitt ut DVD spillern i xbox , og byttet den ut med en ny en ble også bannet.

Men er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
hei,

det er lett sett inn orginal harddisken(all programvare må være orginal) og slå av

chippen.

original disken er i. det eneste som er , er at den er chippet... men jeg må altså slette alt på disken som har med Bios og annet program vare og gjøre?

hvordan gjør jeg dette dah?

Lenke til kommentar

Det som folk kommer til å gjøre nå er at man må ha to hardisker med en switch i mellom. Litt tungvint men når microsoft gjør det på denne måten så...

Personlig bruker jeg ikke live (tror ikke det funker uansett ettersom jeg er bak brannmur her...) men syntes dte er rart at microsoft sånn plutselig begynner å banne så mange...

Det du i ditt tilfelle må gjøre er vel å skaffe deg en ny EEPROM, tror det er noen som selger det men er vel ikke alltid like trygt å kjøpe fra folk man ikke kjenner da... (med tanke på at den allerede kan være bannet).

Det fins jo noen alternativer til live da men vet ikke om disse er like bra (også usikker på hvor utbredt det er med juksing på de...).

Edit: Uff, misforstod deg litt... trodde du hadde blitt bannet...

En switch hjelper ikke hvis man har bytter hardwaren heller nei :thumbdown:

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at du har orginal harddisk. Dersom du aldri har koblet deg opp på Live med større harddisk tidligere eller blitt bannet tidligere, er det gode muligheter for at du ikke blir bannet nå.

Jeg har en kompis som kjører live med modchippen av og org. harddisk. Han har vært på Live siden Halo2 kom i butikkene uten å bli bannet. I følge det jeg har lest i andre forum, skal dette gå bra.

Det virker som om de fleste som er bannet enten er (1) bannet tidligere og bruker samme gamer tag eller (2) har byttet harddisk eller eeprom etter å ha vært på Live tidligere.

Ettersom ingen av delene er tilfelle for deg, vil jeg anta at det skal gå bra. Men jeg kan selvsagt ikke garantere noe som helst. Dessuten kan det jo tenkes at Microsoft begynner å banne enda strengere om f.eks. en mnd.

Lenke til kommentar
Jeg forstår det slik at du har orginal harddisk. Dersom du aldri har koblet deg opp på Live med større harddisk tidligere eller blitt bannet tidligere, er det gode muligheter for at du ikke blir bannet nå.

Jeg har en kompis som kjører live med modchippen av og org. harddisk. Han har vært på Live siden Halo2 kom i butikkene uten å bli bannet. I følge det jeg har lest i andre forum, skal dette gå bra.

Det virker som om de fleste som er bannet enten er (1) bannet tidligere og bruker samme gamer tag eller (2) har byttet harddisk eller eeprom etter å ha vært på Live tidligere.

Ettersom ingen av delene er tilfelle for deg, vil jeg anta at det skal gå bra. Men jeg kan selvsagt ikke garantere noe som helst. Dessuten kan det jo tenkes at Microsoft begynner å banne enda strengere om f.eks. en mnd.

Tror det må være originalt innhold på hardisken og, men skal ikke si det sikkert... uansett smart å være litt forsiktig inntil det er roet seg litt ned og man vet hva som faktisk er grunnen til at man blir bannet...

Lenke til kommentar

OK for å oppklare missforståelsene her.

Jeg har en chip med bryter, det er det eneste. Har ikke byttet HD eller noen ting. Jeg har original HD. OG jeg har en switch på Chippen min som gjør at jeg slår den av slik at ikke Biosen til chippen slår seg på, slik at jeg har den vanlige microsoft biosen og det har funket på live hele tiden.

Jeg er ikke blitt "banned" fra live heller, men jeg leste at det var mange som hadde blitt bannet, så jeg tør ikke gå inn å prøve. For da kan jeg også bli bannet.

Det var nemlig denne posten her som gjorde at jeg ikke tør å fortsette slik som jeg har gjort før.

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=325656

Men hvis det funker så lenge jeg har original HD og jeg slår av chippen (slik som jeg har gjort før) så skal det vell funke dah?

Endret av BoRsE
Lenke til kommentar

Da satser jeg på det og så prøver jeg NUH!

Lenke til kommentar
DET FUNKA! TUSEN TAKK ALLE SAMMEN :D

noen blir med å spille?

Gamertag: BoRsE

Sånn bare for å holde spenningen oppe: Det tar gjerne ett døgn fra man kobler seg opp på Live til man blir bannet....

Jeg tror likevel at dette skal gå bra. Lykke til.

Lenke til kommentar

litt off-topic, men:

Jeg vurderer å chippe xboxen på samme måte som Borse, dvs Executor med bryter, og original harddisk.

Jeg har ingen planer om å kjøre kopierte spill osv, men jeg ønsker å bruke Xboxen som mediaplayer i stua, for å se video over nettverk på tven.

Vil Xbox Live klikke på at jeg har installert et program som for eksempel Xbox Media Center på harddisken?

Alternativt, kan XMC kjøres fra en brent cd/dvd, slik at jeg unngår å installere noe ekstra på harddisken?

Jeg har heller ikke noe lyst til å bli banna fra Xbox Live, siden jeg har enorme planer om å ta Master Chief online ;)

Lenke til kommentar

More Information About New Xbox LIVE Ban System

>> Angerwound sent us new information about the new Xbox LIVE banning system.

Apparently Microsoft is now only banning the HDD-Key and not the Serial Number/Mac Address of the EEprom as before. This means that you do not need a whole new EEprom to get unbanned, but only a valid and non-banned HDD-Key.

So if your Xbox got banned you can unban it by unlocking your HD, change the HDD-Key in your EEprom (using configmagic or other EEprom tools) with a unbanned one from another EEprom (you can't just use a random key - it must be a valid one from a retail box), then just relock your HD and your Xbox will be unbanned. Even using an old banned EEprom and change it with an unbanned HDD-Key, will allow you to connect on LIVE. This has been tested for over a week and the xbox is still not banned. The box in question has been banned several times before as well as had it's live account terminated. Angerwound even tested it by putting random information on all other paramaters except the HDD-Key and it connected fine on LIVE.

This could have a great deal to do with why people are randomly getting banned now.

They had previously been using a valid serial number/Mac address but now the authentication servers do not want to validate their HDD Key.

The above information tells you how to get unbanned, but if you don't change anything to your setup it's likely you'll get banned again of course. At this moment we don't know yet what MS is all checking to ban an Xbox...

However, they are probably checking several things on the HD. So best thing you can do is to use your MS retail and untouched (no homebrew/hacked files) HD (don't forget to also unlock with old key/relock it with the new key) only to connect on LIVE.

Lenke til kommentar
DET FUNKA! TUSEN TAKK ALLE SAMMEN :D

noen blir med å spille?

Gamertag: BoRsE

Sånn bare for å holde spenningen oppe: Det tar gjerne ett døgn fra man kobler seg opp på Live til man blir bannet....

Jeg tror likevel at dette skal gå bra. Lykke til.

Hehe ok... Men får se! Dette funker i allefall glimrende!

Lenke til kommentar
Kan du komme med en liten tilbakemelding om du har blitt bannet? Regner med at det går greit, men ville bare sjekke...

[har du ikke blitt bannet til nå blir du det neppe heller. ]

Nope har ikke blitt bannet :) funker kjempe :D

Jeg har Xecuter 2.3b lite pluss (loddefri med bryter)

så har jeg den originale HDn i xbox, så når jeg skal på live, bare skrur jeg av brytern og alt funker som vanlig =)

Lenke til kommentar
Kan du komme med en liten tilbakemelding om du har blitt bannet? Regner med at det går greit, men ville bare sjekke...

[har du ikke blitt bannet til nå blir du det neppe heller. ]

Nope har ikke blitt bannet :) funker kjempe :D

Jeg har Xecuter 2.3b lite pluss (loddefri med bryter)

så har jeg den originale HDn i xbox, så når jeg skal på live, bare skrur jeg av brytern og alt funker som vanlig =)

Men hva hadde skjedd viss du ikke hadde orginal HDD? Instant ban eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...