Zattaxu Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Per i dag har jeg i ett rom ADSL modem tilkoblet vegguttaket i ett rom. Kabel fra ADSL-modemet til en router, hvor 2 stasjonære pc'er er tilkoblet med kabel og 2 bærbare pc'er som også er tilkoblet med kabel. Jeg ønsker å bli kvitt kabelen fra ADSL-modemet og kabelen fra de bærbare pc'ene, da disse allerede har trådløse kort i seg. Jeg må altså bytte ut både bredbåndsrouteren (m. innebygd switch), og ADSL-modemet i to tilsvarende enheter som er trådløse. Har noen noen rimelige forslag. Er ikke så nøye om iallefall ADSL-modemet er 802.11b, da jeg ikke har mer enn 1mbit internett, så lenge det fungerer med 802.11g standarden, og det gjør det vel, siden den er bakoverkompatibel? Kan noen komme med et forslag til hvilke to trådløse enheter jeg trenger... Jeg går litt sur i begrepene gatewat, accsesspoint osv, og er ikke helt sikker på hva jeg trenger *n00b* Lenke til kommentar
runel Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Per i dag har jeg i ett rom ADSL modem tilkoblet vegguttaket i ett rom. Kabel fra ADSL-modemet til en router, hvor 2 stasjonære pc'er er tilkoblet med kabel og 2 bærbare pc'er som også er tilkoblet med kabel. Jeg ønsker å bli kvitt kabelen fra ADSL-modemet og kabelen fra de bærbare pc'ene, da disse allerede har trådløse kort i seg. Jeg må altså bytte ut både bredbåndsrouteren (m. innebygd switch), og ADSL-modemet i to tilsvarende enheter som er trådløse. Har noen noen rimelige forslag. Er ikke så nøye om iallefall ADSL-modemet er 802.11b, da jeg ikke har mer enn 1mbit internett, så lenge det fungerer med 802.11g standarden, og det gjør det vel, siden den er bakoverkompatibel? Kan noen komme med et forslag til hvilke to trådløse enheter jeg trenger... Jeg går litt sur i begrepene gatewat, accsesspoint osv, og er ikke helt sikker på hva jeg trenger *n00b* Vil anbefale deg denne, som har innebygget 4 porter switsj. Du trenger kun denne, ikke en "box" til... Du kobler slik: Telefonkontakt --> ADSL modem --> Routeren --> Stasjonær PC (via kabel) / Bærbar PC (Trådløst) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå