Ignoramus Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Heihå! Sitter med en pentium3 800mhz med 512mb ram. Skjermkortet er et middelmådig tnt2 (jiiiha! :smile: og jeg vurderer om det ikke er på tide å bytte ut dette med no litt freskere. Det blir antakeligvis et bra geforce3 kort, men tenker litt på om jeg ikke skal fleske til med et geforce4 kort også (har vel egentlig råd til en av de bedre utgavene, men samvittigheten sier meg at det er feil å bruke så mye penger på et skjermkort :smile: Men nå har det jo seg sånn at en prossesor på 800mhz ikke akkurat er siste nytt, selv om den forsåvidt funker greit nok (return to castle wolfenstein går f.eks. med en helt ålreit fps, på 16bits farger vel å merke) Så spørsmålet mitt er om det er sånn at jeg med en såpass rusten maskin vil få noe særlig utbytte av et gf4 i forhold til et gf3 (som vel er mer samme generasjon som resten av pc'en) Er det sånn at et gf4 krever mer av resten av systemet sånn at jeg likså godt kan kjøpe et gf3 og få samme resultatet, eller vil det lønne seg med et gf4? (har jo tenkt til å sprite opp cpu'en litt også, men kanskje ikke men det første) Teit spørsmål sikkert, men jeg er ikke helt sikker på åssen det der funker.. :smile: Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Du har helt rett i at Maskinen din ikke kan lever den mengden data GF4, (og kanskje GF3) trenger for å briljere. Men som du sier mot slutten..du skal kanksje bytte CPU og andre ting siden og. Så pris på GF4 vil synke..men jeg ser ikke noe i veien for å kjøpe det nå..for du tar det jo bare med videre i en ny maskin. Så nå er resten opp til samvitigheten din. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå