Gå til innhold

Ny lcd-Eizo eller samsung?


Ultra_Fisk

Anbefalte innlegg

Den artikkelen hadde vore artig å lese , då eg ikkje har sett nokon skjermer klassifisert til klasse 1, 3 eller 4 ifølge ISO 13406-2 setifiseringa

Og TCO har ikkje klasser men ergonomikrav etter 92/95/99/03. Forskjellen på to modeller som er like men den eine er svart mens den andre er grå/kvit/sølv så er det fargen på ramma som gjer at den eine har bedre TCO-setifisering enn den andre.

 

ISO13406-2 sine klassevariasjoner

Pixelfeil type I per 1 mill pixler (pixel konstant på, kvitt punkt)

class I= 0

class II= 2

Class III= 5

Class IV = 50

 

Feil av type II pr 1mill (pixel konstant av, svart punkt)

C I = 0

C II = 2

C III = 15

C IV = 150

 

Feil av type III pr 1 mill (subpixler konstant på eller av, rød, grønn eller blå pr 1 mill)

C I=0

C II=5

C III=50

C IV=500

 

Feil av Cluster I (feiltype I eller II innan 5x5 pixler pr 1 mill)

C I=0

C II=0

C III=0

C IV=5

 

Feil av Cluster II (feiltype III innan 5x5 pixel pr 1mill)

C I= 0

C II= 2

C III=5

C IV=50

Referanse:

http://www.nec-mitsubishi.com/specials/onl.../iso/index.html

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KaYcH:

Da har jeg snakket med Samsung Sverige (igjen...) og fått alt jeg har sagt bekreftet (igjen...). Begge skjermene faller også under ISO 13406-s klasse 2. Skal du gi deg med å kverrulere nå, eller dukker du opp igjen neste gang noen tar opp en av disse skjermene?

 

For å komme litt tilbake til topic:

Min personlige mening er at NEC 1760NX og Samsung 710T stiller ca likt. Siden NEC 1770NX er hakket vassere enn 1760NX vil jeg påstå at denne er et litt bedre val enn 710T. Siden den nå har droppet 20% i pris er den også rimeligere enn 710T. Eizo L550 er også en OK skjerm, men jeg mener fortsatt 1770NX er et bedre alternativ, og igjen er prisdifferansen nærmest borte.

 

Skal du gå opp til 19 tommer er BenQ FP 937s (eventuelt FP937s+) et godt valg, men det blir feil å prøve å sammenligne den med 17-tommere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...