ED209 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Heisan. Kjøpte meg en 88 Camry 1.8 (forgasser) for ca en mnd siden. fikk den for 7500,- så jeg klarer egentlig å leve med denne feilen, men det hadde jo vært fint om noen hadde et forslag til hva som kunne være feil. Problemet: Når jeg starter bilen er alt i skjønneste orden, automat choken kobler inn og motoren starter lett. Etter å ha kjørt en stund til motoren har blitt varm begynner fjuskinga, virker som om den ikke tåler halv gass (full gass for den del og). Begynner å jage liksom. Kan virke som om den kutter på strømmen/bensin, er ikke sikker. Har byttet fordelerlokk og pluggledninger + at jeg har prøvd å kjøre uten luftfilter for å se om det kunne være tett, men neida. Har også lagt merke til at det blir værre hvis jeg kjører i nedoverbakke, kan jo virke som om det er noe som stenger for bensin tillførselen. Noen som har vært borti noe liknende og funnet ut av det, så skriv snarest. All hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kan jo være så enkelt som vann i forgasseren. Ligger det en vannpærle i forgasserdysa får ikke motoren annen bensin en den som kommer fra akselerasjonspumpa og da blir blandinga for mager og bilen virker som den kveles når du gir gass. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Akselerasjonen er der med en gang, virker ikke som den kveles. Har hatt 3 smådunker med kondensfjerner på tanken uten forbedring. Tror du det kan være noe annet som kan være feil? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kan jo også være den gamle klassiske "rusk i forgasseren som spærrer dysa delvis. På den andre siden så virker det usansynlig ettersom akselerasjonen er der med en gang. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er ikke noe tull med co'en, siden motoren går bra sålenge den får choke? Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Tenkte på det samme, men jeg syns det er så rart at når motoren får motstand så fjusker den ikke, men når jeg kjører i unnabakker så blir det værre. Tenkte om det kanskje kunne være en kontakt feil en plass, at det er noe som beveger seg kanskje?? Har prøvd å gire ned i motbakker og gi full gass, og da virker det som om den fjusker når jeg akselererer. Glemte å si at av og til kutter motoren akkurat som om et strøm kutt. Spurte på toyota hva det kunne være og en mekaniker dær mente at det kunne være fordeler og pluggledninger, byttet de men har fortsatt kuttinga der. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Opus: Har ikke sjekket det. Tror du jeg kan få slik respons hvis den er feil på CO'en?? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det virker som om det kan være falsk luft. Når du nesten ikkje rører gassen er spjeldet nesten lukka og viss den da får falsk luft vil den jage. Så la motoren svive på tomgang og bruk startgass rundt manifoilen for å finne ut om turtallet plutselig øker pga at motoren får i seg startgass. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Hah, den hadde jeg ikke tenkt på. Har jo vært borti den sjekke metoden, men den lå begravd i en haug med andre ideer. Flott, skal sjekke d når jeg en gang får bilen tilbake, dama har lånt den opp til Alta, så jeg ser vel ikke den igjen med det første, hehe. Lenke til kommentar
Volvo4life Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde samme problemet med min 87 modell toyota camry. Årsaken der var dårlig jording på forgasseren. Joda den til torpedoveggen, og bilen ble helt frisk =D Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Volvo4life: Før jeg begynner med piskinga, velkommen. Når du svarer på tråder så sjekk datoen på dem, denne tråden har ligget død i over 3 år så trådstarter har enten for lengst fått fiksa problemer eller så har han ikke bilen lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå