Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Camryen min fjusker!

ED209

Anbefalte innlegg

Heisan.

Kjøpte meg en 88 Camry 1.8 (forgasser) for ca en mnd siden. fikk den for 7500,- så jeg klarer egentlig å leve med denne feilen, men det hadde jo vært fint om noen hadde et forslag til hva som kunne være feil.

Problemet:

Når jeg starter bilen er alt i skjønneste orden, automat choken kobler inn og motoren starter lett.

Etter å ha kjørt en stund til motoren har blitt varm begynner fjuskinga, virker som om den ikke tåler halv gass (full gass for den del og). Begynner å jage liksom.

Kan virke som om den kutter på strømmen/bensin, er ikke sikker.

Har byttet fordelerlokk og pluggledninger + at jeg har prøvd å kjøre uten luftfilter for å se om det kunne være tett, men neida.

Har også lagt merke til at det blir værre hvis jeg kjører i nedoverbakke, kan jo virke som om det er noe som stenger for bensin tillførselen.

Noen som har vært borti noe liknende og funnet ut av det, så skriv snarest. All hjelp mottas med stor takk. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte på det samme, men jeg syns det er så rart at når motoren får motstand så fjusker den ikke, men når jeg kjører i unnabakker så blir det værre. Tenkte om det kanskje kunne være en kontakt feil en plass, at det er noe som beveger seg kanskje??

Har prøvd å gire ned i motbakker og gi full gass, og da virker det som om den fjusker når jeg akselererer.

Glemte å si at av og til kutter motoren akkurat som om et strøm kutt. Spurte på toyota hva det kunne være og en mekaniker dær mente at det kunne være fordeler og pluggledninger, byttet de men har fortsatt kuttinga der.

Lenke til kommentar

Det virker som om det kan være falsk luft. Når du nesten ikkje rører gassen er spjeldet nesten lukka og viss den da får falsk luft vil den jage. Så la motoren svive på tomgang og bruk startgass rundt manifoilen for å finne ut om turtallet plutselig øker pga at motoren får i seg startgass.

Lenke til kommentar

Hah, den hadde jeg ikke tenkt på. Har jo vært borti den sjekke metoden, men den lå begravd i en haug med andre ideer. Flott, skal sjekke d når jeg en gang får bilen tilbake, dama har lånt den opp til Alta, så jeg ser vel ikke den igjen med det første, hehe. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...