Vegard20 Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Vil bare fortelle at nyeste BIOS til Asus A7M266-D og MSI K7D kan sperre dobble XP`er slik at den ene kun kjører. Det gjøres ved at BIOS sjekker om CPU klarer MP instruksjoner, har faktisk fått det til å fungere med dobble XP`er men også feilet. Det finnes jo bakveier men det kan være vært å ha i bakhodet. Er det noen som opplever problemer så kan jeg gjerne hjelpe! P.S. sitter du med ett annet kort så kan det helt sikkert bli lansert slike BIOS`er for disse også. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Håper ikke Tyan finner på noen slikt tull... får vente på dual barton/singel hammer... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Skal teste ett Tyan (det er vel ingen fler med 760MPX) i kveld Per Øyvind så får jeg se åssen det går. MPX faktisk, husker jeg rett så var det det du hadde? Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Off.... Sorry Per Øivind. Er egentlig ganske flink med navn, men ditt setter prikken over i`en på vanskelighet! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Snart spiller det ikke noen rolle. XP 2200 / tbred er sperret - da MÅ man ha MP uansett. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Vegard20 skrev (2002-05-27 13:33):Off.... Sorry Per Øivind. Er egentlig ganske flink med navn, men ditt setter prikken over i`en på vanskelighet! Hehe :smile: Det er MPX jeg har. Sii fra hva du finner ut av. Jeg bruker 1.01 biosen nå og der er det ikke sperre for det i alle fall. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Dollar skrev (2002-05-27 14:16):Snart spiller det ikke noen rolle. XP 2200 / tbred er sperret - da MÅ man ha MP uansett. Hvordan vet du det? Stemmer sikkert, men husker ikke... så jo en T-bred for flere måneder siden, men tenkte ikke på det da... XP 2200+ må en bare bruke blyanttrikset på så er de SMP vennlige igjen. En trenger heller ikke å fylle broene, bare de får kontakt så holder det. Husker ikke helt hvilke broer det var, men det er bare å sammenlikne en eller annen XP med en som ikke går i SMP så ser en hvilke broer som skal lukkes. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 " AMD will introduce an MP 2100+ we learn at the end of June, but the chip firm is ensuring that new higher speed XPs are "MP locked", so they won't work in dual boards. " http://www.theinquirer.net/25050201.htm Lenke til kommentar
pskard Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Dollar skrev (2002-05-27 20:58):" AMD will introduce an MP 2100+ we learn at the end of June, but the chip firm is ensuring that new higher speed XPs are "MP locked", so they won't work in dual boards. "http://www.theinquirer.net/25050201.htm Ok, den tar det bare 10 sekunder å låse opp da... bare å koble sammen noen Lx-broer. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Det er sant det Per Øivind, men T-Bred vil bli vanskeligere å låse opp. Normale forbrukere vil nok ikke vite hva man snakker om hvis jeg skulle ta å forklare fremgangsmåten, ikke det at jeg har lov heller. Var ikke noen slike problemer med Tyan kortet. Prøvde siste beta t.o.m og det var ingen sjekk for MP komatibilitet. Men BIOS`ene var jo ikke fra April engang så jeg tror jeg skal ta ett nytt forsøk når det kommer noe ferskere. Prøvde XP`er fra 1800+ til 2100+. Vegard. [ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-05-27 22:26 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Vegard, dersom det finnes _noen_ brukbar måte å gjøre dette på kommer den til å være lekket ut 10min etter at du eller noen andre for den sags skyld vet om det. Kort sagt, spill our beans - get the credit :smile: Slike ting har en tendens til å lekke utover NDA likevel. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 For å si det enkelt. Man trenger avansert utstyr for å få gjennomført dette. Beskyttelsen (er ikke hundre % bestemt enda) vil nok bli av samme kaliber som multiplier stillingen til en Pentium 4. Og da holder det ikke med araldit, eller blyant. Men som sagt den kan bli gjort om, det var faktisk en såpass avansert metode så det gir utslag på prisen, men det er ikke bekreftet enda. Spekulering pågår. P.S. Den er ikke brukbar for andre enn elkronikkguder av noen Power-Tweakere. [ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-05-28 01:37 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Shitty da, P4 er jo somsagt helt umulig å åpne. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hadde vært Ubernice med unlocka Nortwood ass ! Da hadde jeg kjøpt vannkjøling + muligens peltier, nå om dagen er det ingen vits p.g.a atlfor høy pci/agp bus som resultat :/ Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 13:25, Vegard20 skrev:Vil bare fortelle at nyeste BIOS til Asus A7M266-D og MSI K7D kan sperre dobble XP`er slik at den ene kun kjører. Uhm.. kan ikke se at msi har kommet med ny bios, håper inderlig at de kommer med en snart..bruker en beta bios som faktisk bedret agp stabiliteten min :smile: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg skal sjekke BIOS versjonen når jeg komme hjem i kveld, det var en BETA BIOS ja. Trolig så var den ikke lansert, en kamerat av meg som skaffet kortet og muligens er det en ikke lansert BIOS det er snakk om. Men når jeg testet det så kunne du faktisk skru av denne funksjonen i BIOS så skulle du dette over denne versionen så er det ikke noe problem. Foreløpig. Asus`en hadde BIOS Revision 1007.002 BETA og den hadde denne funksjonen. Den nye 1006 testet vi også og den var likedan. "Poster" Revisionen på MSI kortet i kveld. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 09:30, Dollar skrev:Shitty da, P4 er jo somsagt helt umulig å åpne. Blir det som sagt foreløpig, så blir det heller uaktuelt å gjøre en slik opperasjon. For å tjene inn de få kronene på XP istedet for MP. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 DeViSoR: BIOS`en var versjon 1.3.1 BETA. Den skal visst komme om så ikke altfor mange dagene ble jeg fortalt. Men sånt er aldri til å stole på spør du meg. En liten titt på MSI siden viste jo at 1.1 var nyest. Begynner å lure om det er en stund til da men. Men den funksjonen gik det faktisk ann å skru av i BIOS, merkelig? Så du behøver ikke å bekymmre deg foreløpig ihverfall. Kanskje ikke noen vits i å "flashe" heller! Vegard. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Heisann ... interessant tråd Kan man bruke vanlige XP'er i dual? uten å endre L1-broene? Jeg har lekt med tanken på et dual-system, men MP'ene er litt dyre syns jeg. Men hvis XP'er kan brukes med evt litt modifikasjoner så hørtes jo det interessant ut. Til deg/dere som har prøvd det : Hvilke hovedkort funker det med i såfall? Hadde jo vært fett med dual xp .. hihi takker ufo _________________ "Well opinions are like assholes, everybody has one." [ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-05-29 00:47 ] Lenke til kommentar
pskard Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: ufo skrev (2002-05-29 00:40):Til deg/dere som har prøvd det : Hvilke hovedkort funker det med i såfall? Hadde jo vært fett med dual xp .. hihi Tyan Tiger MPX med nyeste BIOS 2 x 1700+ XP (dukker opp som MP 1700+) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå