Gå til innhold

CL56 og 1557

EirikO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg valgte cl56 (Zepto4200) ut ifra kvalitetsfølelsen. Ved sammenligning virket cl56 mye mere velskrudd, "kabinettet" er mye stivere, tastaturet er bedre og mere stabilt etc., hele maskinen gav ett mye bedre inntrykk. Spesiellt ettersom jeg sleper med meg maskinen hele tiden ville jeg ha noe som føltes bra/stabilt (og IBM var liksom ikke på tale pga. pris :( ). Mest skremt over 1557 ble jeg da jeg merket hvordan tastene i tastaturet flyttet seg i ene siden når jeg trykket i andre siden av tastaturet etc. Jeg mener nokk att cl56 er verdt en tusindlapp eller så mer enn 1557; det føles som om den burde holde tilsvarende lenger pga. byggekvaliteten. Samtidig er gleden over å jobbe med en velskrudd maskin der stadig, selvom jeg etterhvert har logget en hel del timer fremfor maskinen.

Lenke til kommentar

Må vel si min mening da jeg har både CL1557 og CL56 i hus.

Specs messig er det ikke stor forskjell på disse to. Men jeg mener helt klart at CL56 er et bedre kjøp. Den er bedre sammenskrudd, og det virker for meg som om at den er av bedre kvalitet. Det er absolutt ingenting med CL1557 som er bedre enn ved CL56.

Et annet argument for å kjøpe CL56 foran CL1557 er at det er lettere å oppdrive reservedeler/komponenter dersom noe går i stykker. Ref til diverse tråder på forumet. De fleste med CL1557 som har sendt den inn til reperasjon har måttet vente relativt lenge, før de har fått den reparert. Sikkert derfor Whitebox anbefaler de som vil ha CL1557 til å kjøpe CL56.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...