Leif Arne Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kan for mye strøm på cpu føre til at spill klikker eller bli minimert til oppgavelinjen av seg selv under spilling?Dette har skjedd et par ganger til meg nå og jeg tror dette begynte å skje etter at jeg stilte opp strømmen for å få et mere stabilt system.Eller så kan det være etter at jeg installerte SP2.Jeg begyner og bli ganske lei av dette problemet så jeg skulle gjerne ha vist hvordan jeg kunne løst dette. Noen tips? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Sette ned strømmen (eller spenningen som det egentlig er) til Default? Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Når jeg setter strømmen lavere enn 1,8v så blir maskina ustabil så spill henger seg helt opp.Så da må det være noe annet. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Strøm = Ampere Spenning = Volt Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 du har vell ikke et program som måler temp kjørende når du spiller ? høres ut som kansje cpu, system, skjermkort eller no får for høy temp, så "alarmen" i programmet som måler temp går.. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ja for lite strøm eller volt da kan det. Klokka min 2.8 prescott til 3.4 @1.48 Volt. Men når jeg spillte fikk jeg feil meld, Øka Volten til 1.5 så fungerte alt perfekt Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 last ned Prime 95 og bruk det til å skjekke om cpu'en din er stabil. Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 du har vell ikke et program som måler temp kjørende når du spiller ? høres ut som kansje cpu, system, skjermkort eller no får for høy temp, så "alarmen" i programmet som måler temp går.. Jo,jeg har et program som måler tempen på cpu og systemet.Programmet heter uGuru som er på hele tiden.Men noe annet jeg har lagt merke til er at dataen kan plutselig gi fra seg sånne rare lyder av og til mens jeg spiller og nesten hele tiden når maskina er kald.Lydene er sånne bæbu lyder.Jeg vet at disse lydene kommer fordi cpu vifta stopper opp eller går saktere for et øyeblikk eller noe sånt,kan det være derfor spill plutselig blir minimert og går det an å gjøre til dette ikke skjer med vifta? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 høres ut som cool n quiet.. ? Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 høres ut som cool n quiet.. ? Hva er cool n quiet? Lenke til kommentar
HaWkMaN Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) cool and quiet er en funksjon som gjør at vifta kjører på mindre rpm når cpuen ikke er så mye i bruk.. det vil si mindre cpu usage, mindre bråk av vifta. Er cpuen varm kjører vifta fortere.. Endret 29. november 2004 av HaWkMaN Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 trodde cool'n'quiet var amd64 sitt 'vi senker multiplieren når det ikke trengs mye prosessorkraft' og deretter stille ned viftehastigheten. Hvis prosessoren trekker for mye strøm (noe som virker veldig usansynlig med alle sikringskretsene som ligger i) så vil jeg tro pc'en slår seg av (watt = spenning x ampere) har hørt om en del personer som har hatt problemer med sp2 og spill, kan hende dette er problemet, prøv å avinstallere sp2 og se hva som skjer da Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Trådstarter: Hjelper hvis du ramser opp hvilke komponenter du har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå