Gå til innhold

Velkommen, Half-Life 2

Anbefalte innlegg

Har nettopp runnet HL2 jeg også. Har sittet ganske mange timer i strekk, men har ikke merket noe til symptomene rufati linket til ;)

Faktisk så har jeg ikke noe særlig å trekke, utenom noen partier i spillet som er litt kjedelige. Grafikken, historien, spillbarheten og ikke minst fysikken er meget bra!

Jeg gir spillet 9,5 av 10 mulige :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen , utrolig fengende tema dette , noe som klart går frem av antall visninger .

Men dere som nå har spilt dette en stund , hva synest dere om spillet på godt og vondt ?

HL2 er uten tvil for meg det beste fps spillet jeg noengang har spilt. Med hard konkuranse fra HL1 riktignok, som jeg setter på en god 2'plass. Nå skal det nevnes at HL2 vinner mye på source, men det er utrolig å se hvordan HL1 har den samme, om ikke en bedre, atmosfære enn HL2.

Når det skal snakkes kun om HL2 så fant jeg noen bugs underveis, tho veldig små igrunn. Etter en stund får man som kjent gravity gun, å underveis tok jeg med noen av de "turretene" som man møter underveis, friendlye sådan, videre til plasser der de (riktignok)egentlig ikke skulle vært, meget kjekk hjelp mot combines. Slik klare jeg å drepe en friendly hovedperson med turreten, og sekvensen i spillet stopped. AI låste seg helt å det var bare å trykke F9:P Så ble jeg også most imellom noen kasser nå å da. Igjen gravitygun som var ute å luftet seg.

Men det var kort. Uansett hva noen måtte si, det var kort! Venter spent på første addon pakke! =)

Lenke til kommentar

spillet burde ha en mer forståelig story slik at alle kan sjønne hva det egentlig handler om uten å være avhengig av spillt hl 1 med alle expansions

spennende med mystikk og uforklarlig historie som en kan bygge på i det uendelige, men for mange 1 gangsbrukere og de som ikke er HL-entusiaster burde det være en mer forståelig historie

grafikken ai og fysikkmotoren er kjempe

har bare en liten ting å si om grafikken og det er at den var litt kantete

spillmessig burde det være vært litt større kampsener

tenker spes på scenen der du møter striderene (en kamprobot som minner om en kjempestor 3 bena edderkopp)og skal kjempe mot dem etter å ha åpnet dører slik at motstansfolka kan komme inn

5-6 stridere og ca 10 motstandsfolk syns jeg er litt lite

burde nesten vært 50 mann på det brettet en masse kriging

brettet var heftig ja men syns det manglet folk der, men da hadde vel spillet krasjet pga for mye å gjøre

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

fra igår:

11/23/04 09:59:16 PM GMT

Planet Half-Life has an update from Erik Johnson at Valve stating that the patch may be delayed a day for additional testing:

"We're still working through some testing on this release. It might be something we'll want to hold for another day and release tomorrow."

idag:

11/24/04 12:56:45 PM GMT

Gary McTaggart has made a series of posts on Shacknews discussing the changes in the upcoming stuttering patch:

"We're working on it. The stuttering is actually three different bugs. Two of them are fixed and should (hopefully) be out tomorrow. Still working on the third one which only happens on NVidia cards/drivers." - Gary McTaggart (Valve)

imorgen da kanskje?

Kilde: http://www.blep.net/hl2stutter/

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er nevnt tidligere, men du kan kjøre opp en DM server på HL2 med å bruke følgende komando i console:

net_start 
sv_lan 0 
deathmatch 1 
maxplayers (whatever you want) 
map (mapname) 
restart

Om du vil modifisere Gravity gun med cheats bruk:

physcannon_maxforce # Changes how hard you propel objects
physcannon_maxmass # Changes how large pulled objects can be
physcannon_pullforce # Changes how quickly objects are pulled
physcannon_tracelength # Changes the length that objects can be pulled from
physcannon_cone # Changes the radius of the cone used to pick up objects

Happy Fragging=)

Lenke til kommentar

Jeg er helfornøyd med HL2, og gidder ikke oppsummere alt det bra med spillet, for det har blitt gjort i snart 50 sider her. Jeg vil heller velge det jeg ikke syns er så bra:

- Fysikken er ikke så omfattende som jeg hadde håpet på. Mange steiner, dører, andre gjenstander som ligger et spesielt sted med en spesiell hensikt, går ikke an å manipulere på noen måte.

- Det går ikke an å ødelegge for seg selv! Som nevnt over, er det mange ting som på linje med en kasse burde kunne skytes i stykker eller gjøre noe med.

Det går f.eks ikke an å skyte i stykker lyslykter, så et rom blir mørkt.

Det går heller ikke an å skade/drepe folk som er på din side (bortsett fra Ant Lions).

Enkelt lik blir til no clip, går ikke an å skyte noe på de, hakke med brekkjern.

Hvis en fiende står på den andre siden av veggen, hender det at våpen stikker igjennom veggen. Er vel standard clipping-feil.

Det er jo bare småbagateller, men de burde vært fiksa for å endre virkelighetsinntrykket. For eksempel å ødelegge for seg selv ved å sprenge en vegg eller et tak så man ikke kommer seg videre og må loade en tidligere save.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Heldigvis har jeg runnet hl2, for nå er kontoen min stengt :whistle:

Prøvde først på den ulovlig måten, å kjøpte hl2 dagen etter, så seff flere dager etter det så blir den stengt, jaja, nå har jeg hvertfall lært :innocent:

Hva har man lært? At valve igjen gjør livet vasnkelig for den ærlig sjel, men fyren med piratkopi som ikke kobler seg opp mot steam spiller lykkelig videre? Må innrømme at jeg ikke liker den stengingspolitikken.

AtW

Lenke til kommentar
Heldigvis har jeg runnet hl2, for nå er kontoen min stengt  :whistle:

Prøvde først på den ulovlig måten, å kjøpte hl2 dagen etter, så seff flere dager etter det så blir den stengt, jaja, nå har jeg hvertfall lært :innocent:

Hva har man lært? At valve igjen gjør livet vasnkelig for den ærlig sjel, men fyren med piratkopi som ikke kobler seg opp mot steam spiller lykkelig videre? Må innrømme at jeg ikke liker den stengingspolitikken.

AtW

Jeg liker den jeg! :) Hvorfor de bare kan straffe de som kopler seg opp mot Steam er fordi at det er kun de Valve har tilgang til. Og skal de la dem spille ulovlig da? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Heldigvis har jeg runnet hl2, for nå er kontoen min stengt  :whistle:

AtW

Jeg liker den jeg! :) Hvorfor de bare kan straffe de som kopler seg opp mot Steam er fordi at det er kun de Valve har tilgang til. Og skal de la dem spille ulovlig da? :dontgetit:

For det første har de vært nok så mange rapporter om folk som har legal lisesns som har vært sperret, destroyy feks, hvis de ikke klarer å gjøre slikt uten å stenge ute legale lisenser, så får de la være å gjøre det, enkelt og greit.

AtW

Lenke til kommentar
Pøh.. destroyy lekte med ilden. Da må han regne med å bli brent.

Det er sant. Hadde planer selv om å laste det ned å prøve det først. Men heldigvis så tok jeg til sansene og kjøpte det :p Hehe. Men Destroyy gjorde jo det ripperne sier han skal gjøre: "If you liked the game. BUY IT!!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...