Gå til innhold

Velkommen, Half-Life 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anngående Autosave:

sv_autosave "0"

Og

To completely disable autosaves, go to "C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<your steam username>\half-life 2\hl2\SAVE" (or wherever you installed HL2) and set the following 4 files to read-only:

autosave01.sav

autosave01.tga

autosave.sav

autosave.tga

This stops the game jerking everytime it autosaves at checkpoints in levels. Remember to manually quicksave, though. kilde: http://www.hlfallout.net/forums/index.php?showtopic=21615

Det fjerner autosaven men det blir et sånn lite hak vær gang den kommer til de stedene den skal save, er ikke sikker om det ble noe merkbar mindre hakking da, jeg testa det, og når jeg kommer til sånne punkter så merke jeg forsatt hakkinga selv om det ikke blir savet siden det blir stoppa siden den ikke greier å skrive over autosave filene, kan hende det ble bedre men er ikke helt sikker.

ble litt dårlig forklart dette her, men du skjønner hva jeg mener håper jeg, dette er litt synd syns jeg for den autosave funksjonen er ubruklig etter min mening, men det kan hende at det er bare hos meg dette skjer altså at det hakker selv om jeg har gjort dette, er det noen andre som har testa dette og kan forklare om det virka? altså om du merka hakkinga?

Lenke til kommentar

Jeg vet også at: http://www.tweakguides.com/ driver å jobber med en å lage en tweak guide til HL2.

Edit: Vil at dere skal vite at jeg har testa alle tweaksa jeg har sakt noe om nå, og etter det jeg har merket, har jeg ikke fått høyere fps, men jeg har fått mye mye mer stabil fps, etter som jeg har sett så ligger fpsen min veldig stabilt hele tiden, og jeg har ikke hatt noe hakking bortsett fra det med savinga, som forsatt irrterer meg litt, men spillet har bare vært ute i noen dager, er vel ikke så lenge til det kommer noe som får fikset det for meg å :)

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Åssen får man ned konsollen ved å trykke på "|"? Jeg har prøvd å skrive "-console" på shortcut'en og skrudd det på i options, funka ikke...

Sikker på at du har gjort det? dette er hvordan det gjøres: Steam>Play Games>Høyre klikk på Half Life 2>Velg Properties>Launch Options der skriver du -console og trykker ok så starter du opp spillet, og når du har gjort det vil spillet starte med consolen oppe og der skriver du: bind k toggleconsole "k" kan byttes ut med hvilken som helst annen tast, også kan du trykke k når du spiller så kommer consolen frem.

Edit: vis det ikke virker, så vet ikke jeg, har ikke vært borti noen som har hatt et sånt problem. søk litt på google kansje du finner et svar da.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig. Ruby gjemte seg godt for jeg rota fælt rundt på bretta (Fant ikke alltid like fort frem...) 8/10 gir jeg spillet. Likte ikke at det lagget ved hver save, men ellers skal du lete lenge etter bedre spill. Selv om jeg gir Doom3 9/10, elsker å bli skremt!!!

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe til lagg ved saving, men jeg har merket grusom "stuttering" og lagg når jeg f.eks sprenger en del treobjekter. Akkurat samme problem jeg har hatt i CS:Source på enkelte brett også.

Håper det kommer en fix på dette etterhvert, ikke noe særlig å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Har ikke merket noe til lagg ved saving, men jeg har merket grusom "stuttering" og lagg når jeg f.eks sprenger en del treobjekter. Akkurat samme problem jeg har hatt i CS:Source på enkelte brett også.

hmm, hvilke specs har du?

Lenke til kommentar

Se profilen hans du ;)

A64 3400+

Corsair XMS Pro 1GB

PowerColor x800Pro Vivo

74GB Raptor

2 x 160GB Seagate

Pioneer A05 DVD-R

Hyundai Q17s

Men jeg har lavere spec, og her ikke det problemet. Ingen jeg kjenner heller. Så det er nok en feil hos deg.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Se profilen hans du ;)

A64 3400+

Corsair XMS Pro 1GB

PowerColor x800Pro Vivo

74GB Raptor

2 x 160GB Seagate

Pioneer A05 DVD-R

Hyundai Q17s

Men jeg har lavere spec, og her ikke det problemet. Ingen jeg kjenner heller. Så det er nok en feil hos deg.

interessant.. har samme problemet, spesielt på cs: source når jeg ser bomben sprenge og alle ting fyker vegg-imellom. trodde det skyldtes den dårlige prosessoren min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...