Gå til innhold

Velkommen, Half-Life 2

Anbefalte innlegg

Den letteste (les:mest giddalause) måten å få console er å sette tastaturoppsettet til engelsk. (og aktivere developer console i advanced under "keyboard" i HL)

Hvordan gjør man det?

Skriv intl.cpl i run, velg "Input locals", og select "English(United States), US" som default. (Legg den til om den ikke er der fra før), velg "Enable indicator on taskbar" og sørg for at den står på "EN" når HL blir kjørt.

For å ungå den blå "suppression device" strålen må du sprinte (shift) litt sikksakk (se opp for å ungå den) i den retningen jeg har tengnet inn.

Da kommer jeg bare tilbake der jeg allerede har vært.. Etter trappa og inn i en koridor så loader spillet, og der har jeg også vært før :dontgetit: . Sitter enda fast! Finner bare en dør og det er den jeg kom ut i fra som du tegnet på bildet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pis0n testa f.eks autosave i konsolen nå, men det virker ikke, spillet autosaver for det :-/ og jeg må skrive -console i launch porperties for å få konsolen til å komme opp når jeg har starta spillet, det er akkurat som at ingen konsol commandoer vil virke, noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
ingen som vet hvorfor | knappen ikke virker hos noen? blant annet hos meg? vet jeg kan skrive -console i launch options, men jeg vil vite hva som foråsaker problemet.

Sikkert fordi scancoden på den knappen på engelsk er ikke det samme som på et norsk tastaturoppsett.

Darx*

Legg denne filen i

\STEAM\SteamApps\[email protected]\half-life 2\hl2

mappa og skriv playdemo katt i console.

katt.dem

Lenke til kommentar

Det ser også ut som at ingen console kommandoer vil virke heller alle jeg har prøvd hittil virker værtfall ikke, testa nettopp "bind k toogleconsole" men nope det virka ikke, dette irretere meg litt, "autosave 0" virker heller ikke, hadde satt pris på om noen kunne hjulpet meg :)

Lenke til kommentar
pis0n testa f.eks autosave i konsolen nå, men det virker ikke, spillet autosaver for det :-/ og jeg må skrive -console i launch porperties for å få konsolen til å komme opp når jeg har starta spillet, det er akkurat som at ingen konsol commandoer vil virke, noen som kan hjelpe meg?

Det ser også ut som at ingen console kommandoer vil virke heller alle jeg har prøvd hittil virker værtfall ikke, testa nettopp "bind k toogleconsole" men nope det virka ikke, dette irretere meg litt, "autosave 0" virker heller ikke, hadde satt pris på om noen kunne hjulpet meg

først og fremst, når det gjelder autosaven har jeg fremdeles litt spilling/testing å gjøre før jeg kan fastsette om den fungerer eller ikke. nå må du være obs på at det ikke vil komme noen tilbakemelding rett etter å ha skrevet den inn i konsollen. eneste måten å sjekke om den fungerer er ved å sjekke i "load game" menyen etter å ha spilt en stund eller sjekke i konsollen igjen om det står at den har autosavet. hvis den ikke virker - vel det var nå verdt forsøket, ikke sant?

så var det konsollen. hvis du har skrevet det slik du skrev i posten din, kan jeg si at feilen ligger i stavingen. "bind k toggleconsole" er den rette stavemåten. når du har skrevet det riktig kan du da trykke på bokstaven 'k' i spillet (merk: ikke i menyen, men in-game) for å få frem konsollen.

Lenke til kommentar
ser ho der på siden, og på e3 videon, men IKKE i hl2, er dette er flause-konkuranse eller? at de trodde de ikke ville fjerne ho osv. ?

hehe, ja en skulle nesten tro det..

selv har jeg gått gjennom alle poster-texturene i "source materials.gcf" uten å finne henne. vurderte til og med å scanne gjennom alle de 4261 texturene i spillet, men det ble med tanken..

en annen mulighet er jo selvfølgelig at de har tatt hun med som en figur i spillet i stedet. men å finskjemme "source models.gcf" blir litt vel mye.

men skal som sagt ikke se bort ifra at konkurranse-folka kanskje har tabbet seg ut.. :p

Lenke til kommentar

autosave funskjonene virker ikke her, det har jeg testa, har sjekka i load game etter jeg har skrivd autosave 0 i konsolet og spillt litt men den autosaver fordet, og det med, og det jeg har gjort feil med bind k toggleconsole er at jeg har trykka k når jeg er i menyen og ikke når jeg spiller, så derfor virket det nok ikke ja :p

Men det hadde vært kjekt om den autosave funksjonen kunne fjernes.

Lenke til kommentar
autosave funskjonene virker ikke her, det har jeg testa, har sjekka i load game etter jeg har skrivd autosave 0 i konsolet og spillt litt men den autosaver fordet, og det med, og det jeg har gjort feil med bind k toggleconsole er at jeg har trykka k når jeg er i menyen og ikke når jeg spiller, så derfor virket det nok ikke ja :p

Men det hadde vært kjekt om den autosave funksjonen kunne fjernes.

Hehe, me 2, forstod ikke hvorfor det ikke skjedde noe i menyen. Men etter at jeg prøvde knappen ute i spillet, funket det fint ;)

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar

helt riktig :p

Men uansett den autosave 0 virker ikke og det er 100% sikkert, det var litt synd, men det må være en annen måte å slå av autosave på, litt google søk kan kansje gjøre susen :)

Edit: hva gjør "snd_mixahead 200" egentlig?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

ok, nå har jeg funnet noen flere tweaks..

cl_forcepreload "1" 
sv_forcepreload "1" 
cl_smooth "0"

når det gjelder snd_mixahead "200" så har jeg funnet ut at den verdien kanskje er litt vel høy. poenget er at den bør være høyere enn default som er 0.1. en verdi som flere bruker er 0.4. skriv derfor følgende:

snd_mixahead "0.4"

prøv deg frem med forskjellige verdier, se hvilken som passer din maskin.

jeg er ikke sikker på om kommandoer du skriver direkte i konsollen blir lagret, så for sikkerhets skyld kan du legge de inn i "Autoexec.cfg" som ligger i "c:\Programfiler\Valve\Steam\SteamApps\<ditt brukernavn>\half-life 2\hl2\cfg\" (hvis den ikke ligger der lager du den bare ved å åpne opp notepad, legge inn endringene, og lagre som "Autoexec.cfg" i den folderen - husk å velge "Alle filtyper")

enda en fix - denne forteller hl2 hvor mye minne den skal bruke:

gå inn på "Launch options" slik som sist og legg til "-heapsize 256000", hvor du da erstatter tallet med halvparten av minnet ditt (256MB RAM - 128000, 512MB RAM - 256000, 1GB RAM - 512000). hvis du har skrevet "-console" der fra før av skal resultatet bli slik:

-console -heapsize 256000

bruker du 5.1 surround lyd er det enda et par ting du kan prøve (velg en):

a) velg "2 speakers" i Audio-options. du mister 3d-lyden, men lyden vil hakke mindre

b) slå av hardware acceleration i dxdiag. lyden i windows/andre programmer vil sikkert høres verre ut, men 5.1 surround skal funke mye bedre i HL2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...