Gå til innhold

Velkommen, Half-Life 2

Anbefalte innlegg

Sitter å unlocker hl 2 game files akkurat nå, gleder meg til å få testa spillet, lurer på hvordan det vil gå med omega driverne som er basert på 4.9, gidder ikke å installere 4.12b catalyst driverne venter heller på at omega kommer med drivere som er basert på de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte HL2 i butikken istad. Kjørte install, laga en steam konto og alt så fint og dandy ut... men når jeg nå prøver å starte HL2, så skjer det ikke stort. Steam sier at den gjør klar for å starte HL2, men så etter noen sekunder så skjer det ingenting.

Noen som har opplevd lignende og/eller vet hva det kommer av?

Det tok rimelig lang tid første gangen spillet startet opp her.

Tror du må vente en stund bare :)

Lenke til kommentar

Siden source motoren er så genialt skrevet kunne ikke hl2 ha hatt enda bedre grafikk da? Tenker på mindre komprimering av teksturen f.eks. Siden det går helt glatt på datamaskiner som er over et år gamle, og det med spillet på full grafikk.

Ikke det at jeg er missfornøyd med grafikken, men tenker bare at den kunne ha blitt tynt enda langre... Noen andre som også har tenkt den tanken?

Men jeg er allerede spent på å se hvilke andre spill som kommer med source motoren. ser jo at den har er veldig stort potensiale.

Lenke til kommentar

For dere som har problemer med flyten på spillet (eller bare har lyst på noen ekstra FPS ;)) har jeg følgende tips:

1. Radeon-brukere bør installere den nyeste driveren, 4.12 BETA, som er optimisert for HL2. Du finner den bla. her.

2. Slå av Autosave. Denne får spillet til å stoppe opp i opp til et par sekunder hver gang, og er heller unødvendig så lenge du bruker Quicksaven flittig (og gjerne vanlig Save). Dette gjøres ved å skrive "autosave 0" i konsollen.

3. Skru ned lydkvaliteten. Forskjellen er minimal, bortsett fra at du gjerne slipper de små men irriterende pausene i spillet som også får lyden til å loope/hakke.

4. Skriv "snd_mixahead 0.4" i konsollen. Verdien kan du endre til du finner det som funker best for deg, så lenge den er over 0.1.

Nå skal det være sagt at jeg gir ingen garanti overhodet for at disse tipsene løser problemet ditt. Det er tips som jeg selv har prøvd (med gode resultater) etter å ha finskjemmet diverse foraer. Prøv de en om gangen, og ikke nødvendigvis i oppgitt rekkefølge. Tips nr.1 er ment for å øke ytelsen grafikkmessig, mens de resterende er forsøk på å fjerne de irriterende pausene og forbedre flyten i spillet.

Lykke til :thumbup:

Endret av psi0n
Lenke til kommentar
For dere som har problemer med flyten på spillet (eller bare har lyst på noen ekstra FPS ;)) har jeg følgende tips:

1. Radeon-brukere bør installere den nyeste driveren, 4.12 BETA, som er optimisert for HL2. Du finner den bla. her.

2. Slå av Autosave. Denne får spillet til å stoppe opp i opp til et par sekunder hver gang, og er heller unødvendig så lenge du bruker Quicksaven flittig (og gjerne vanlig Save). Dette gjøres ved å skrive "autosave 0" i konsollen.

3. Skru ned lydkvaliteten. Forskjellen er minimal, bortsett fra at du gjerne slipper de små men irriterende pausene i spillet som også får lyden til å loope/hakke.

4. Skriv "snd_mixahead 200" i konsollen.

Nå skal det være sagt at jeg gir ingen garanti overhodet for at disse tipsene løser problemet ditt. Det er tips som jeg selv har prøvd (med gode resultater) etter å ha finskjemmet diverse foraer. Prøv de en om gangen, og ikke nødvendigvis i oppgitt rekkefølge. Tips nr.1 er ment for å øke ytelsen grafikkmessig, mens de resterende er forsøk på å fjerne de irriterende pausene og forbedre flyten i spillet.

Lykke til :thumbup:

takker for tipsa :)

Lenke til kommentar
Hvordan får man opp konsollen?

jeg går ut ifra at konsoll-tasten ikke fungerer hos deg (tasten under ESC). en metode er å redigere config-filen og erstatte konsolltasten med en annen. men jeg bruker en annen jeg syns er litt enklere, men som ikke blir nevnt så ofte.

1. høyreklikk "Half-Life 2" i "My games" (i Steam) og trykk på "Properties"

2. trykk på "Launch options"

3. skriv "-console" (uten " ") og trykk "OK", deretter "Close"

4. kjør spillet. du vil nå se at konsollen er fremme.

trykker du ESC-knappen i spillet kommer du ut til menyen og konsollen, akkurat som om du hadde trykket på den egentlige konsollknappen.

når du først har konsollen oppe kan du skrive følgende for å binde konsollen til en annen knapp (i dette tilfelle bokstaven 'k'):

bind k toggleconsole

Lenke til kommentar

Æsj, jeg sitter fast i chapter "Follow freeman" der du skal komme deg inn i det store palasset som ligner på tinghuset eln ;)... Jeg blir hele tiden bombardert av slike laser stråler fra himmelen som skytes ut fra en slags kanon fra taket på det huset/palasset.

Hva skal jeg gjøre? Har prøvd masse ting men ender opp å bli nedskyt av laser strålen uten å finne ut hvor jeg skal gå :(.

Noen som kan hjelpe?

Takk d3_c17_10a0001.jpg

Lenke til kommentar
Den letteste (les:mest giddalause) måten å få console er å sette tastaturoppsettet til engelsk. (og aktivere developer console i advanced under "keyboard" i HL)

Hvordan gjør man det?

Skriv intl.cpl i run, velg "Input locals", og select "English(United States), US" som default. (Legg den til om den ikke er der fra før), velg "Enable indicator on taskbar" og sørg for at den står på "EN" når HL blir kjørt.

For å ungå den blå "suppression device" strålen må du sprinte (shift) litt sikksakk (se opp for å ungå den) i den retningen jeg har tengnet inn.

post-107-1100952312_thumb.jpg

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...