Kenneth Solfjeld Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Det kan lønne seg å stille på driverne på skjermkortet Her er et par eksempler: Endret 18. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Det er ikke snakk om lov, men synes det er helt unødvendig. Det får helt topp score overalt-og dere bruker tiden på å whine sorry men jeg finner det meget sært Doom3 får også full pott i stort sett alle tester, men folk klager på det også. Synes HL2 er veldig bra, men grafikken kunne godt vært enda bedre. Folk som sitter med X800XT/6800Ultra får ikke tynet kortene sine nok. Er hvis snakk om at de lager en liten add-on med noen brett med heftig grafikk for oss som kan dra det. Gleder meg Endret 18. november 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
asad Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bare et spørsmål til alle dere som sier at grafikken er langt fra den beste på markedet. Hvilket spill har bedre grafikk en HL2? Lenke til kommentar
vix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noen som vet hvilke filer en må kopiere/flytte, jeg har lagret ett spill og ønsker å spille det videre på en annen PC Lenke til kommentar
knutby Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bare et spørsmål til alle dere som sier at grafikken er langt fra den beste på markedet. Hvilket spill har bedre grafikk en HL2? 3dmark 05? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bare et spørsmål til alle dere som sier at grafikken er langt fra den beste på markedet. Hvilket spill har bedre grafikk en HL2? Ikke mye som er bedre ute nei. Men vil si at FarCry å Doom3 har tilfeller der det er bedre grafikk. Ikke akkurat ansiktsutrykk å sånn, men utenom så er de ihvertfall ikke dårligere. Poenget er ikke at grafikken er dårlig. Poenget er at det sitter en del på heftig HW å da bør det være innstillinger som gjør at vi kan gnu det skikkelig opp, å alikevel ikke sitte på 100fps. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 FarCry blir tegnefilm nå da-det blir Doom3 også-spilte dem igjen nå-det første som slår deg er at det har kommet noe bedre. Fysikken i doom3 er jo en skandale i forhold Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Joa, grafikk motoren i seg selv uttifra det jeg hatt og den er brukt til er bra, men det virker som motoren er alvorlig begrenset når det gjelder geomentri, det er derfor jeg tørr å påstå den er dårlig, men til det som den har rendret til nå, har den jo fungert fint, ellers sa jeg grafikken og ikke grafikk motoren var dårlig i den første posten Er veldig enig i at utviklere burde brukt andre textures, det ser ut som de har på en måte slengt sammen noe i full fart, men gameplayet har veid opp for dette til nå hvertfall Geometrien er ikke begrenset i motoren. Jeg kan ihvertfall ikke skjønne hvordan den skulle være det. Grunnen til at geometrien er bregrenset (gjort av mapdesigners) er så folk med normale maskiner skal få spilt det. De bruker isteden bumpmapping, noe som er kjedelig for folk med raske maskiner, men siden det er flere enn de som vil spille må de gjøre det slik. På avstand funker bumpmapping bra, men når man kommer nærme får man DukeNukem all over again. De kan heller ikke lage alle brettene to/tre ganger med forskjellig geometri. Det vil være ufattlig tidkrevende. Skal de begynne med skikkelig avansert geometri i et spill som dette så vil det kreve maskiner vi ikke har, og som heller ikke kommer på banen før om noen år. Vil du se hvor krevende slik geometri er så kan du kjøre 3dmark01 testen "High polygon count - 8 Lights" Tenk deg da hvordan den detaljrike og komplekse grafikken i HL2 ville blitt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) med tanke på fysikk\grafikk kan jeg ikke finne noe bedre spill, også med tanke på de gode poengene over. Endret 18. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det er ikke snakk om lov, men synes det er helt unødvendig. Det får helt topp score overalt-og dere bruker tiden på å whine sorry men jeg finner det meget sært Jeg finner det mer sært å drive rompeslikking.. Om det har fått topp karakterer "overalt" så er det ikke dermed sagt at spillet er bra, blader blir presset til å gi bra karakter i frykt for å ikke få ekslusiver osv. Uansett har vi lov til å være kritiske vel? Sært å ikke like en ting? Tror du burde få oppdatert virkligheten en versjon eller to, vi lever ikke i 1950 lengre. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Som sagt, også siden folk nevner det: Fysikken er bra, Geomentrien på bretta er fyfy, virker som grafikk motoren ikke er kapabel til å lage noen avanserte former. Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) options-->keyboard-->advanced--> du ser det neste alternativet..... Har selvfølgelig gjort det men jeg finner ikke ut hvilken knapp jeg trykker på for å få den ned! Evt. kan du åpne filen steam\SteamApps\<kontonavn>\half-life 2\hl2\cfg\config.cfg, finne linjen bind "<noe her>" "toggleconsole" og bytte ut <noe her> med F3. Så er det bare å bruke F3-tasten for å åpne/lukke konsoll. Har hatt litt problemer med default-tasten selv, ihvertfall. (Konsollet må sikkert være enablet i adv. keyboard options også..) Dette vil ikke funke da source overskriver denne filen hver gang den blir lastet.. (HL2, CS:S) Det du må gjøre er å lage en ny fil som du kaller 'autoexec.cfg' inni denne fila kan du binde konsollen til en hvilken som helst bokstav.. jeg bruker "k" Skriv bare: bind "k" "toggleconsole" Husk å legge denne filen på samme sted som config.cfg fila ligger... ([disk]:\Valve\Steam\SteamApps\[bruker]\half-life 2\hl2\cfg Endret 18. november 2004 av fluke2k Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Som sagt, også siden folk nevner det:Fysikken er bra, Geomentrien på bretta er fyfy, virker som grafikk motoren ikke er kapabel til å lage noen avanserte former. Virker som du burde sette deg litt mer inn i hvordan disse tingene fungerer. Grafikk motoren lager ingen verdens ting. Den rendrer det den får beskjed om. Avanserte former er det spillutviklerne som må lage. Om jeg ber deg å tegne en firkant, så blir det litt feil av andre å klage på deg, og si at du ikke klarer å lage mere avanserte tegninger/former. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig med dette. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Som sagt, også siden folk nevner det:Fysikken er bra, Geomentrien på bretta er fyfy, virker som grafikk motoren ikke er kapabel til å lage noen avanserte former. Og isåfall; hvilken geometri skulle vært annerledes ?! Please gi eksempler. Gordon befinner seg i et område som faktisk ser slik ut som den gjør.. Byggninger pleier å være firkantede..sant? Thougt so. Chill down okey?! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Slike ting har jeg ikke tenkt på en gang-i mine øyne ser miljøet veldig autentisk ut, det beste jeg har sett i alle fall. Men om dere i fremtiden har bedre ideer å kan programere spill som sprenger fler grenserl ser jeg frem til det, da setter dere Norge på kartet Endret 18. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
UAM Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det ble postet et eller annet sted, hvordan man kunne vise frameraten i HL2. Siden det har blitt så mange og lange tråder husker jeg ikke hvor jeg så det. Kan noen gjenta koden? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Prøvde å spille dette med et GF FX 5200 , AU AU Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du har skaffet deg gullmodellen Lenke til kommentar
Mio Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noen som har ei liste over console commands til HL2? Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvordan lager man snarvei på skrivebordet slik at man slipper å gå inn i steam å hele den veien. Kan man da også spille uten å være koblet opp til steam og internett?? steam main windows->play games-> høyreklikk på hl2 og vips: create dektop shortcut dette var flaut gitt at man ikke så den........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå