langballe7979 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg lurer på om jeg kan bruke salmiak til og rense cpu og kjøleren med..?? Andre forslag til Rense midler..? Destilert vann?? Pytisept..? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg vil annbefale isopropanol. Den veit jeg at funker utmerket. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 noen som vet om teknisk sprit er greit? tror det skal inneholde minimalt med fett og annen gurba.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Er det fett i det, så er det fett i det. Fett er ikke bra Vs cpu Lenke til kommentar
kdog Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 jeg vet ikke om det inneholder fett i det hele tatt.. Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Blå Isopropanol eller Rødsprit skulle fungere, begge fordamper fullstendig (flyktig materiale), men jeg tror blå isopropanol fordamper litt fortere... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Blå Isopropanol eller Rødsprit skulle fungere, begge fordamper fullstendig (flyktig materiale), men jeg tror blå isopropanol fordamper litt fortere... Rødsprit DEN er det masse fett i. Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hmm, det her er visst den evinnelige diskusjonen på Hardware.no... En bruker på forumet her (jevel) sendte inn mail til laboratoriet til Arcus om rødsprit fordamper helt, eller om det blir liggende igjen en film av stoffer. Svaret var da at det fordamper helt, det eneste som eventuelt ble liggende igjen var fargestoffet som det er ca 3mg/l av. Dette er akkurat samme mengde som i blå isopropanol. Dersom du vil lese litt mer om rødsprit, så kan du se her. Dersom du ser på punktet "mobilitet" så ser du at den fordamper helt. Det er nok ikke noe fett i rødsprit, bare denatureringsmiddel (brekningsmiddel, fordamper lett), etanol og fargestoffet. Endret 17. november 2004 av AskBurle Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det er WHITE SPIRIT som inneholder masse fett, men det er noe helt annet som man ikke trenger å tenke på i det hele tatt i forbindelse med data Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Finnes det ingen smily som klør seg i hue. Begynner å lure litt jeg. White sprit VET jeg ikke funker, men var ganske sikker på at rødsprit ikke gikk heller. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Rødsprit funker, men jeg tror isopropanol funker bedre til fjerning av goop! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Rødsprit funker, men jeg tror isopropanol funker bedre til fjerning av goop! Er det ikke goop vi snakker om her *klø_seg_i_hue_smily* Han har vel ikke slengt kjølern i gjørma? Lenke til kommentar
neb Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 rød sprit inneholder ikke fett.. Fungerer supert! har aldri brukt noe annet, og CPUen holder ikke no høyere temp, etter jeg brukte det! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Rødsprit funker, men jeg tror isopropanol funker bedre til fjerning av goop! Er det ikke goop vi snakker om her *klø_seg_i_hue_smily* Han har vel ikke slengt kjølern i gjørma? rensing og fjerning av gammel goop før påføring av ny goop, ja... klø seg i hode? du har jo den som klør seg i dunhaken han tenker vel på linje med en som klør seg i hodet, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå