Jørgen Sørheim Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Snekker'n: QUOTE en kan vel heller tenke over hvorfor så få vil komme med klager , en av grunnene kan vel være at så snart det klages så kreves det X antall konkrete bevis , dette gidder ikke mange og andre føler at de må henge ut spesielle personer overfor moderatorteamet for å bli trodd Jeg tolker dette dithen at du mener at vi krever haugevis med innlegg eller PM-er hvor moderatoren har begått grove overtramp. Det er ikke tilfelle. En klage vil uansett bli lest. QUOTE andre har en formening om at det er liten vits da det alikevel ikke skjer noe . Bruker man ikke muligheten til å fremme sine synspunkter i en klage, så er det den brukerens tap. Vi kan ikke gjette oss frem til hva 15.000 brukere tenker og mener om en moderator. Som sagt, mener du eller andre at en moderator er uegnet til sin stilling, send en velbegrunnet klage med eksempler på det denne moderatorer har gjort. INGaR: Denne tråden har en helt grei emnetittel. Edit: her går ting unna, gitt. Endret 24. november 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 QUOTE (DesertGlow @ 24/11/2004 : 14:50) QUOTE (Snekker`n @ 24/11/2004 : 14:41) Ser ikke at jeg setter noe på spissen, jeg påpeker kun din kommentar ang ikke eksisterende klagestrøm .Jeg anngriper heller ingen moderatorere eller andre her . Dette var et generellt svar på akurat den kommentaren , men ser det jeg sier nok en gang blir tolket i værste mening og at jeg kun er ute etter å lage bråk og skremme folk , begynner å bli temmelig lei av slike hentydninger . Du uttaler deg av og til aggresivt og i generelle termer. Hvis du hadde tenkt gjennom hvordan du formulerte deg så hadde du unngått at du eventuelt blir misforstått. Det kan være at min måte å skrive på virker aggresiv , men det er iallefall ikke hensikten . Kan selvfølgelig prøve å endre skrivemåte selv om det muligens ikke er så enkelt , når en har vendt seg til å skrive i en bestemt stil ,skal det noe til å legge denne om . I min dialekt så prater vi temmelig " bredt" noe som også gjenspeiler seg i måten du skriver på eller rettere sagt formulerer deg skriftlig på , ord og utrykk som er dagligdagse for oss kan muligens virke anderledes for andre , i tillegg er vi vant med å si ting rett ut som de er uten at det er en vond mening bak dette . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 QUOTE (psilocybe @ 24/11/2004 : 14:58) Snekker'n: QUOTE en kan vel heller tenke over hvorfor så få vil komme med klager , en av grunnene kan vel være at så snart det klages så kreves det X antall konkrete bevis , dette gidder ikke mange og andre føler at de må henge ut spesielle personer overfor moderatorteamet for å bli trodd Jeg tolker dette dithen at du mener at vi krever haugevis med innlegg eller PM-er hvor moderatoren har begått grove overtramp. Det er ikke tilfelle. En klage vil uansett bli lest. QUOTE andre har en formening om at det er liten vits da det alikevel ikke skjer noe . Bruker man ikke muligheten til å fremme sine synspunkter i en klage, så er det den brukerens tap. Vi kan ikke gjette oss frem til hva 15.000 brukere tenker og mener om en moderator. Som sagt, mener du eller andre at en moderator er uegnet til sin stilling, send en velbegrunnet klage med eksempler på det denne moderatorer har gjort. INGaR: Denne tråden har en helt grei emnetittel. Edit: her går ting unna, gitt. Om du leser nøye ser du hva jeg skrev "en av grunnene kan vel være at så snart det klages så kreves det X antall konkrete bevis , dette gidder ikke mange " Jeg har IKKE ment noe som helst her , for om du leser vidre er dette utsagn som jeg har hentet fra noen av alle de mailene jeg har fått i denne saken . Det jeg prøver her er å formidle hvordan andre brukere føler det , dette kan ikke jeg gjøre noe med og vet heller ikke om dere kan . PS: Jeg nevnte heller ingenting om grove overtramp . Tror faktisk du missforstår her . Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 QUOTE (Snekker`n @ 24/11/2004 : 15:01) QUOTE (DesertGlow @ 24/11/2004 : 14:50) QUOTE (Snekker`n @ 24/11/2004 : 14:41) Ser ikke at jeg setter noe på spissen, jeg påpeker kun din kommentar ang ikke eksisterende klagestrøm .Jeg anngriper heller ingen moderatorere eller andre her . Dette var et generellt svar på akurat den kommentaren , men ser det jeg sier nok en gang blir tolket i værste mening og at jeg kun er ute etter å lage bråk og skremme folk , begynner å bli temmelig lei av slike hentydninger . Du uttaler deg av og til aggresivt og i generelle termer. Hvis du hadde tenkt gjennom hvordan du formulerte deg så hadde du unngått at du eventuelt blir misforstått. Det kan være at min måte å skrive på virker aggresiv , men det er iallefall ikke hensikten . Kan selvfølgelig prøve å endre skrivemåte selv om det muligens ikke er så enkelt , når en har vendt seg til å skrive i en bestemt stil ,skal det noe til å legge denne om . I min dialekt så prater vi temmelig " bredt" noe som også gjenspeiler seg i måten du skriver på eller rettere sagt formulerer deg skriftlig på , ord og utrykk som er dagligdagse for oss kan muligens virke anderledes for andre , i tillegg er vi vant med å si ting rett ut som de er uten at det er en vond mening bak dette . Bare ment som en oppfordring hvis du mener deg misforstått. Blir man til satdighet misforstått og ønsker å forandre på det, må man ta problemet ved roten Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det kan du si ,men må samtidig si at det er litt pussig at en blir "missforstatt" i de samme type poster til stadiget ,menst dette ikke fremkommer i andre deler på forumet . :-) Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg ser ikke noe problem i Snekker'n sine innlegg her, det jeg derimot ser er at uansett hva han skriver så må han ut i forsvarsposisjon 2 minutter senere. Alt han sier blir oppfattet negativt av moderatorene. Det er for en som er nøytral veldig lett å se. Snekker'n har kommet med helt gyldige argumenter og konstruktiv kritikk som desverre ikke blir sett på med "nøytrale" øyne. Jeg skjønner at det er lett å gå i forsvarsposisjon når noen snakker negativt om "barnet" deres, men det MÅ dere tåle. Husk at uten oss brukere så hadde det heller ikke vært noe forum av denne dimensjon, på lik linje som vi husker at uten dere så hadde vi ikke hatt et forum å gå til... Åpne øyne... edit: endret avslutning x 2. Endret 24. november 2004 av Desdichado Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Noen som har vurdert om det kunne være hensiktsmessig å gi moderatorene mulighet til å legge inne en lett synlig "Close to Closing" advarsel i tråder som er i ferd med å gå av skaftet ? Så gis deltakerne ihvertfall muligheten til å skjerpe seg. Mulig det bare vil trekke til seg flere "bråkmakere" og blir en sovepute for noen Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 QUOTE (Desdichado @ 24/11/2004 : 15:55) det jeg derimot ser er at uansett hva han skriver så må han ut i forsvarsposisjon 2 minutter senere.... Det er for en som er nøytral veldig lett å se. Dette samsvarer med min oppfatning. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Gate closing? eller et trafikklys-system? Grønt (null problemer, alt som normalt), orange (fare for stengning av tråden og advarsler sendes ut til eventuelle bråkmakere) og rødt (stenging av tråden, alt håp ute). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 QUOTE (el-asso @ 24/11/2004 : 15:58) Noen som har vurdert om det kunne være hensiktsmessig å gi moderatorene mulighet til å legge inne en lett synlig "Close to Closing" advarsel i tråder som er i ferd med å gå av skaftet ? Så gis deltakerne ihvertfall muligheten til å skjerpe seg.Mulig det bare vil trekke til seg flere "bråkmakere" og blir en sovepute for noen Har liten tro på det , dette vil nok heller tiltrekke seg flere av de som kun er ute etter å fyre opp andre eller som arbeider aktivt for å få andre utestengt . Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Funker nok like greit at vi bjeffer litt i trådene. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei, Efter en 18 siders lang debat med mange menings- og holdningsutvekslinger og ikke mindst mange bra forslag til forbedringer av forummerne på hw.no - da har jeg et bud på, hvordan innholdet av fremtidens hardwareforummer ser ut. Mitt bud kan bedst illustreres ved å linke til denne tråden. Mvh Kimmer PS. Bakgrunden for min teori er nogen interessante ting, der 'så dagens lys' i denne tråden. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Bare for å blåse bittelitt liv i denne igjen... Ikke før har jeg kastet meg inn i denne diskusjonen der det fortelles om mye tull og tøys rundt om, så blir jeg utsatt for direkte hetsende opptreden fra en av de andre brukerne på forumet. Dette er rett og slett direkte utrivelig og gjør at lysten til å ta den daglige turen innom her er betraktelig dempet for min del. Etter å ha vært mottaker for denne typen fremferd vil jeg si at jeg synes at man skal innskjerpe reaksjoner ovenfor hets og spydigheter. Dette er en type oppførsel som kun er ment for å irritere og ødelegge, og da ser jeg ærlig talt ikke noe poeng i å ha slike elementer i blant oss. Jeg må samtidig få presisere at dette innlegget ikke på noen måte er motivert av et øsnke om å få "tatt igjen" for det jeg har vært utsatt for, da skaden allerede er skjedd i mitt tilfelle. Det er heller et ønske om at andre skal slippe å bli gjort narr av på samme måte. -KJ Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Uenig i følgende forslag: 1. Minimum antall ord i et svar. Skal man bli nødt til å skrive en masse svada, hvis man får et enkelt ja/nei spørsmål? Jeg tenker da på spørsmål av typen; "støtter produkt A funksjon X?". Eller en link til en av stickyene gir den nødvendige informasjonen? Trodde det var kvalitet, ikke kvantitet i ord som telte. Jeg skriver i de fleste tilfeller ganske utfyllende poster, men jeg kan vel i slike tilfelle ganske enkelt la være å svare. Et filter på kun smilies, lol o.l. i en post er dog en god idè. 2. Betaling i form av årsavgift. Jeg bruker primært dette forumet til å hjelpe andre. Jeg har startet nøyaktig to tråder i den tiden jeg har vært medlem. Jeg synes det er hyggelig å hjelpe andre, men hvis jeg var nødt til å betale for å bruke min tid på å hjelpe andre, så ville min tid i forumet definitivt være over. 3. Fjerning av Fast Reply. Er ikke enig. Dette var faktisk den funksjonen jeg likte best da hw.no skiftet forumsløsning, og bruker det på nesten alle poster. Eneste unntak for at jeg ikke bruker Fast Reply, er når jeg quoter eller en sjelden gang trenger en smily. En av fordelene med Fast Reply, er også at smilies ikke er så lett tilgjengelig. 4. En quote per post. Også uenig. Skal jeg bli nødt til å opprette flere poster, når jeg svarer på flere poster fra samme medlem? Eller når det for oversiktens skyld er nødvendig å dele opp quoten når man svarer? 5. Forby to poster etter hverandre. Uenig også her. Man må jo kunne svare på flere poster, selv om svarene måtte kunne komme etter hverandre. 6. "Elite"-forslag. Synes dette ikke er særlig smart, da jeg ikke har sett noe godt forslag på hvordan det kan praktiseres uten uheldige bivirkninger. "Nytt" forslag: Vil gjerne ta opp noe som har vært diskutert før. Sist jeg deltok i en tråd om dette, tror det var sist vinter, så fikk jeg inntrykk av at det var bestemt at postcounten i trådene skulle fjernes. Jeg synes dette burde forsøkes, for å se om dette reduserer antallet unødvendige poster. Når det gjelder argumentet om at det kan lages skins for de som vil ha/ikke vil ha postcount, så synes jeg dette er en dårlig idè. Selvfølgelig vil de som er opptatt av sin postcount velge et skin med postcount, og vi vil da være like langt. Generelt om modereringen: På ettervinteren i fjor var jeg så opptatt at jeg omtrent ikke brukte forumet. Da jeg begynte å bli litt mer aktiv igjen, oppdaget jeg til min overaskelse at det var opprettet brukermoderatorer. Overaskelse, fordi forslag om dette var blitt avvist av forumledelsen flere ganger. Og jeg synes faktisk det har fungert veldig bra, i alle fall i de delene av forumet jeg er mest aktiv. Vi har fått en mer jevn/konstant moderering. Ting som blir rapportert tas ofte relativt raskt. Greit, det skjer en og annen feil, men det skjedde også før brukermoderatorene. Husker med gru "raidene". Når en lei administrator satte seg ned en sen nattetime og "raidet" forumet, så var det ikke akkurat alltid kvaliteten som stod i høysetet, selv om dette sikkert ikke var meningen. For ikke å snakke om administratorer fra søstersidene, som ikke alltid hadde det faglige på sin side ved en del av modereringene. Så om dere finner flere brukermoderatorer som kan gjøre en like god eller bedre jobb som de som nå er i virksomhet, så er det en god idè. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 sofTest som svar på nr 4 , jeg sa en quote pr post der quoten er hentet fra andre forum , det er nemmelig her problemet ligger , at noen fyller innlegg etter innlegg med quoter fra andre (ofte utenlandske) forum , dermed har en ikke tid eller muligheter for å sette seg ned å sjekke troverdigheten i disse uten å ofre all sin fritid . Desverre viser det seg at de samme sitatene er gjengangere i flere poster og postet av samme person , det viser seg også at en del av disse er skrevet av personer med et temmelig fastlåst syn på saken . Det å tillate ubegrenset posting av slikt drar bare ned nivået på forumet og skaper irritasjon hos den del av forumet som vet hvilken ensidig vinkling slike poster har . Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hva med at man må betale for å poste i off topic? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 QUOTE (INGaR @ 02/12/2004 : 16:31) Hva med at man må betale for å poste i off topic? Prææhæhæhæhææhæh. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) QUOTE (SteffyBoy @ 02/12/2004 : 17:04) QUOTE (INGaR @ 02/12/2004 : 16:31) Hva med at man må betale for å poste i off topic? Prææhæhæhæhææhæh. Penger for å poste i off topic, og la gamer-forumet gå vekk fra resten av forumet. Da er vi virkelig på god vei! Eventuelt at man må betale penger for hwn-passet. Endret 2. desember 2004 av INGaR Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 sofTest: "én quote per innlegg"-forslaget er, som Snekker'n skriver, at man ikke skal sitere andre folk (fra andre fora og nettsteder) i hytt og pine uten å legge til egne tanker og meninger om hva som blir skrevet. Å sitere flere innlegg fra dette forumet er ikke noe problem, og i den nye versjonen kommer multiquote, som gjør ting mye lettere. Du markerer bare av hvilke innlegg du vil svare på, trykker på "add reply", og du får opp alle innleggene med quote-koder rundt. Veldig kjekt. INGaR: hvorfor skal liksom gamer.no-delen fjernes fra resten av forumet? Er det noe som går mer hånd i hånd med hardware og overklokking, så er det spill. Om du skulle foreslått noe sånt, hvorfor ikke amobil, akam eller amotor? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 QUOTE (psilocybe @ 02/12/2004 : 17:29) sofTest: "én quote per innlegg"-forslaget er, som Snekker'n skriver, at man ikke skal sitere andre folk (fra andre fora og nettsteder) i hytt og pine uten å legge til egne tanker og meninger om hva som blir skrevet. Jeg er ikke enig i det. Kommentarer er ikke alltid nødvendig for sammenhengen hvis sitatene inneholder relevant informasjon, samt at man sørger for å linke til kildene der man har hentet de fra. Hvis sitatet er tydelig nok, så snakker det for seg selv og da er ingen videre kommentar nødvendig for sammenghengen etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg