Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

QUOTE (Ueland @ 22/11/2004 : 09:54)
For henvise mer til at ting blir gjort... Jeg gikk på fredagskveld/natt over og slettet muligens et par hundre "lol, omg, rofl," poster på forumet. Dette har jeg og fått inn automatikk for i det nye forumet.

Og nei, vi skal _ikke_ slette noen foraer, vi har hatt nok av diskusjoner rundt det. .)

 

Hei,

 

Greit at du forteller, at der blir gjort noget - for ellers har vi ikke sjans for at se der blir gjort noget for at forbedre forummet.

Som nevnt før: hvis moderatorerne bare sletter innlegg i tråde - uten å skrive i at det er gjort - har det veldig lite virkning på nogen. Kun på statestikkerne - som noen i forumstyret liker å henvise til.

Personen - hvis innlegg blir slettet - tror sikkert, at der er sket en feil med forummet - da innlegget ikke vises.

 

Til Swag: Ja - man kan få det inntrykk, at annonsørene ikke betaler en fast pris for annonserne.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Swag @ 22/11/2004 : 10:46)
QUOTE (Ueland @ 22/11/2004 : 09:54)
Og nei, vi skal _ikke_ slette noen foraer, vi har hatt nok av diskusjoner rundt det. .)

Hvorfor ikke? Jeg har enda ikke sett noe skikkelig svar på dette, vær vennlig å gi meg en link hvis jeg har fått oversett det.

 

Er det slik at størrelsen på forumet avgjør hvorvidt hw.no regnes som en stor side, med tanke på annonsører osv?

 

Dette var kun et spørsmål, men jeg forstår ikke helt hvorfor off-topic delen er så hellig for dere. Greit med en liten off-topic del, som i andre fora, men her har det jo tatt helt av.

OT er ikke roten til alt som er vondt her i verden. Det er mange som liker OT-delen, noe som også er årsaken til at den er blitt såpass populær (naturlig nok). Ikke noe poeng å fjerne noe som er bra.

 

Jeg kan ikke se noe annet enn påstander som skulle tilsi at OT-delen av forumet er problemet her.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 14:13)
Jeg kan ikke se noe annet enn påstander som skulle tilsi at OT-delen av forumet er problemet her.

Nei, og hadde vi sagt noe annet så er jeg temmelig sikker på at dere hadde gitt fullstendig f** i det....Problemet er vel heller dere er redde for og miste noen brukere av forumet hvis dere fjerner OT delen.... :ohmy:

Lenke til kommentar

QUOTE (Znoken @ 22/11/2004 : 14:35)
QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 14:13)
Jeg kan ikke se noe annet enn påstander som skulle tilsi at OT-delen av forumet er problemet her.

Nei, og hadde vi sagt noe annet så er jeg temmelig sikker på at dere hadde gitt fullstendig f** i det....Problemet er vel heller dere er redde for og miste noen brukere av forumet hvis dere fjerner OT delen.... :ohmy:

Man mister brukere og en spennende del av forumet. At du ikke liker OT-delen betyr ikke at den er skyld i alt som er galt i verden.

Lenke til kommentar

Jeg vet denne løsningen har endel baksider, men hva med at vi delte opp hele forumet, og hvis noen ville ha tilgang til alle kategoriene slik som i dag måtte de ha kjøpt hwn-passet som i dag er gratis? Med hwn-passet følger da også off-topic-forumene. Jeg er også for at de som betaler litt kanskje kan få en større PM-innboks. De som kjøper hwn-passet får da legge ut annonser på bruktmarked.no - og slik får vi i samme slengen kanskje litt mer seriøsitet/trygghet der. Hva med en 29 kr for hwn-passet? :)

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 14:44)
QUOTE (Znoken @ 22/11/2004 : 14:35)
QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 14:13)
Jeg kan ikke se noe annet enn påstander som skulle tilsi at OT-delen av forumet er problemet her.

Nei, og hadde vi sagt noe annet så er jeg temmelig sikker på at dere hadde gitt fullstendig f** i det....Problemet er vel heller dere er redde for og miste noen brukere av forumet hvis dere fjerner OT delen.... :ohmy:

Man mister brukere og en spennende del av forumet. At du ikke liker OT-delen betyr ikke at den er skyld i alt som er galt i verden.

Det er det vel ingen som har sagt, men jeg anbefaler deg å lese kimmer's innlegg en gang til. Det er så bra sagt at jeg ser ingen grunn til å gjenta det her i denne posten, men han sier litt om profil, hvilke brukere som blir trukket til forumet mm.

 

Jeg mener ikke nødvendigvis vi bør stenge OT, jeg poster litt der selv. Men jeg håper dette først og fremst kan være et Hardware forum, whatever the means!

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/11/2004 : 14:13)
OT er ikke roten til alt som er vondt her i verden. Det er mange som liker OT-delen, noe som også er årsaken til at den er blitt såpass populær (naturlig nok). Ikke noe poeng å fjerne noe som er bra.

Jeg har ikke sagt at OT er roten til alt vondt. Det er et par kategorier der som er bra, men er det noe vits i å ha så utrolig mange?

 

HalTan: hvis det er meg du sikter til, så er jeg ikke ute etter å diskutere dette. Jeg kom bare med et enkelt spørsmål.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Ville ikke stengt OT, men å kutte det ned til et par kategorier hadde ikke gjort noe.

 

EDIT: Gidder som sagt ikke diskutere rundt dette, siden det er en nyttesløs diskusjon, som HalTan var inne på. Lurer fremdeles på hvorfor dere skåner så fælt om OT-"barnet" deres. Svarene jeg har fått av dere på spørsmålet mitt så langt har vært svært lite konkrete, og jeg aner en kommersiell hensikt med å ha det i den størrelsen det er nå.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Kan jo gi ett eksempel på at moderatorer har lite å gjøre.Snekker`n Skrev

 

Skal man virkelig ikke få si min mening lenger UTEN å begrunne den? makan til overmoderering, dette er på trynet rett og slett.

 

Legger meg også i minnet at moderatorern som gjorde dette er bruker mod, og ganske fersk i faget.

 

Dette er første gang jeg har lagt merke til en slik moderering..

Vil bare ha svar på om det er blitt slik eller.. Har ingenting i mot moderatoren som har utført denne modereringen

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Det innlegget der ble tatt opp internt, og det var ingen som var i overmåte begeistret for det. Innlegget er like unødvendig og verdiløst som en "LOL"-, "Word!"- eller "PWND!!11"-post.

 

Edit: selvfølgelig er det lov å mene at et innlegg er tullprat, men da bør man også argumentere for hvorfor det er nettopp det. Det holder ikke å lire av seg en slik kommentar.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 22/11/2004 : 22:44)
Det innlegget der ble tatt opp internt, og det var ingen som var i overmåte begeistret for det. Innlegget er like unødvendig og verdiløst som en "LOL"-, "Word!"- eller "PWND!!11"-post.

Vel det kunne ikke vært diskutert lenge da det forsvant temmelig fort :whistle:

når det er sagt vil jeg også si at i det innlegget skrev jeg kun et ord nemmelig " TULLPRAT" da det overhode ikke var behov for å kommentere innlegget over noe mere , dette sier vel andres innlegg etter mitt også , så å påstå at dette var unødvendig og veriløst er vel litt drøyt , mulig det var det for dere , men det sa alt det trengte å si , dere burde vel i slike sammenhenger evne å se , ja nettop se sammenhengen .

Hadde jeg skrevet " dette er tullprat" så var altså saken grei , men fortalte det noe mer :whistle:

 

Edit: dette er IKKE kritikk av en spes moderator , jeg kommenterer det kun siden det ble tatt opp her .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Stig-Arne: Ja, bare ~3 år. Et par måneder mindre enn deg. :)

 

Snekker'n: Ikke alle som henger på forumet er like durkdrevne. Ikke alle ser at innlegget over ditt er tullprat, quote-unquote. Hvis du mener det var så urimelig, bruk rapportér-knappen og la moderatorer ta seg av det. Det gagner ingen å komme med sånne innlegg.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 22/11/2004 : 22:35)
Kan jo gi ett eksempel på at moderatorer har lite å gjøre.Snekker`n Skrev

Skal man virkelig ikke få si min mening lenger UTEN å begrunne den? makan til overmoderering, dette er på trynet rett og slett.

Legger meg også i minnet at moderatorern som gjorde dette er bruker mod, og ganske fersk i faget.

Dette er første gang jeg har lagt merke til en slik moderering..
Vil bare ha svar på om det er blitt slik eller.. Har ingenting i mot moderatoren som har utført denne modereringen

Ja jeg slettet et innlegg som utelukkende besto av ordet TULLPRAT.

En kan være enig eller uenig om det er tullprat som det ble henvist til, poenget er at denslags poster ikke sier noenting annet enn at en eller annen er uenig.

Det minste man kan gjøre av respekt for andre medlemmer er å begrunne hvorfor man er uenig. Dette er et diskusjonsforum, den som dette ble brukt mot må få anledning til å kunne imøtegå ett argument, ikke et tullete ord som "tullprat".

 

Ellers vil jeg henvise til retningslinjene der det står tydelig at bruk av CAPS oppfattes som skriking og skal unngås, samt det som har vært diskutert tidligere i denne tråden

 

QUOTE
2. Moderatorer er bedt om å i større grad slette enkeltinnlegg som bare er tull.
3. Det nye forumet vil ha automatisk kontroll av lengde på innlegg som gjør at man unngår masse tull. Dette er noe Ueland har brukt en del tid på den siste tiden.
Lenke til kommentar

men NÅ var jo ikke svaret tull da.. innlegget over var det ikke noen grunn til å svare noe mere.. vill man ha bedre begrunnelse kan man savare..

 

Angående at moderatorene kan slette enkelttinnlegg som bare er tull, har jeg oppfattning av at er missbrukt i dette tilfellet. Da dette sa mere en nokk om innlegget over til at folk skjønte det.

 

At caps var unødvendig, ja.. men ikke ulovlig fordet..Skal vi vanlige brukere hele tiden være redd for at en moderator som er uenig med oss redigere innlegget? Er den veien det går.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...