Gå til innhold

Strengere justis på forumet .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like wow...

Ting skjer selvsagt når man er borte..

 

Jeg har ikke lest hele threaden for det har jeg ikke tid til, men jeg tror det er få som kanskje ikke selv ser hvor mye tid man bruker på flytte poster og stenge osv.

Det er en krevende jobb, og som Magnus sier så kommer det tross alt inn 6000 poster her pr dag i gjennomsnittet. Hvordan skal en skarve av X-antall moderatorer der ikke alle er aktive 24/7 harve over 6000 poster? Det sier seg selv...det blir for mye.

Og til tross for at dere rapporterer inn poster, noe som dere er MEGET flink til (som jeg må skryte av dere) så er det forsatt en stor arbeidsmengde og vurdere hver enkelt sak og vurdere den på lik linje med alle andre.

Når man har gjort dette i noen år så blir man lei, det sier seg selv at man blir lei og da oppretter man seg en mening om hva man mener er galt og hva som er ok ganske så rask. ALLE gjør dette, om de ikke er klar over det selv, så blir det gjort.

Og man gjør kanskje ting forhastighet av og til, det gjør man da alle.

 

MEN, en ting jeg vil "kjefte" litt på er når man har gjort feil, så får man ganske så ofte (jeg gjør i allefall det) en ganske gretten PM/MSN samtale der personen ikke akkurat er så hyggelig, noe som igjen gjør at man selv blir grumpy og viljen til å hjelpe blir mindre.

Ok, jeg sier ikke at alle PM'ene er "DØ B|REAL, din sugene moderator!"..for all del, ikke missforstå meg, men en høffeligere tone når det gjelder tilbakemeldinger osv hadde vært koselig, i allefall for min del.

 

Og mener dere at man har blitt urettferdig behandlet av en moderator og moderatoren ikke vil høre på, så tar man kontakt med en annen moderator eller forumstyret og ikke driv kjeftspikkeri med moderatoren til han/henne blir så lei til slutt at det ender opp med at man går til retningslinjene paragraf 13 (... Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel... og så sitter man i limet, noe som etter min erfaring ender med utestengelse fordi man ikke kan begrense språkbruket og holdninger til moderatoren.

 

Desto-mere postitiv tilbakemeldinger vi får desto-mere lyst til å hjelpe personen..

 

Og til dette at man trenger "modene mennesker" i stillingene...

Jeg vet ikke helt om det kommer til å bli så bedre. Tenk da bare hvordan lærerene dine var på ungdomskolen/videregående når man gjorde noe pek...den "eldre garde" kan kjefte fra seg som akkurat alle andre...

 

Og dere klager først på for streng moderering, så er den for slapp, så vil dere ha tilbake yummy(EC)-doktrinen igjen.

Vi er vanlige mennesker som dere, og de som faktisk gjør mesteparten av modereringen er brukere som har fått lov til å moderere. Tror det er noen som glemmer det i støytene jeg..

 

 

Edit, en annen ting er at _dere_ er faktisk de som rapporterer inn alle de "pirkende" tingene som noen her mener er ganske så unødvendlig å slå ned på :ermm:

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Du skriver mye bra her , men det virker som om noen av moderatorne ikke er villig til å innse at de har gjordt en tabbe i sin avgjørelse og dermed lar det gå "prestisje" i å opprettholde denne avgjørelsen , husk alle kan gjøre feil og det er fullt menneskelig å feile og ingen skam å rette den opp .

Jeg sier ikke at det er slik , men får den forståelsen utfra div diskusjoner som oppstår rundt om kring .

Lenke til kommentar

Gøy å se vi diskuterer og diskuterer.

 

Men kommer dette noen vei? Vil noen av de tingene vi tar opp her bli gjennomført? Dessverre tror jeg denne endeløse diskusjonen ikke fører noen sted. Vi kan allitds bli enige vi i tråden, men hva hjelper det når de som sitter på toppen og bestemmer stort sett driter i hva som blir sagt her.

 

Kan noen informere meg om hva som skjer?

Lenke til kommentar

QUOTE (Øivind Dahle @ 21/11/2004 : 22:25)
Gøy å se vi diskuterer og diskuterer.

Men kommer dette noen vei? Vil noen av de tingene vi tar opp her bli gjennomført? Dessverre tror jeg denne endeløse diskusjonen ikke fører noen sted. Vi kan allitds bli enige vi i tråden, men hva hjelper det når de som sitter på toppen og bestemmer stort sett driter i hva som blir sagt her.

Kan noen informere meg om hva som skjer?

Ja, jeg kan tenke meg det der er fryktelig populært internt. Spesielt adminer vil like slikt. Tror nok toppene ikke driter i det som blir sagt, er bare det at det kanskje legges frem bedre poenger mot saken internt enn det som ligger for saken her ute. Når det er sagt, moderatorteamet består idag av 14 personer med statusen admin (hvor av 1 er til IPBcrewet), 4 personer med statusen drift (disse har sikkert admin tilgang, men bruker naturlig nok energien på alt annet enn moderering), 11 med statusen brukermoderator og 24 moderatorer hvorav flere er inaktive på modereringsfronten. Totalt: 53 personer har moderatortilgang og maks 48 av dem driver aktivt moderering. Hvis det opprettes 6000 nye innlegg i døgnet så vil det si at hver moderator må se på 125 innlegg i døgnet, MEN det er ikke sjans i havet for at de splitter innleggene mellom seg slik at alle innlegg blir gjennomgått, nei dessverre er det nok slik at de surfer rundt som vanlige brukere og leser og skriver innlegg. Konklusjonen bør vel være at man trenger mange, mange flere brukermoderatorer, og helst noen som er aktive på hver sine plasser.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (Ernie. @ 21/11/2004 : 23:07)
Hvis det opprettes 6000 nye innlegg i døgnet så vil det si at hver moderator må se på 125 innlegg i døgnet, MEN det er ikke sjans i havet for at de splitter innleggene mellom seg slik at alle innlegg blir gjennomgått, nei dessverre er det nok slik at de surfer rundt som vanlige brukere og leser og skriver innlegg.

Ja, det er jo ikke akkurat en betalt jobb, så å kreve at vi skal bruke tid på å splitte innlegg mellom oss en gang i døgnet og se på alle disse, hadde vært et totalt urimelig krav. Vi gjør dette frivillig, og jeg er ikke interessert å være bundet til HW forumet en viss tid hver eneste dag.

 

Flere brukermoderatorer hjelper nok litt, men det kan fort bli mye tull også. Det beste er om alle de vanlige brukerne, er flinke til å rapportere. Det er dette som gjør oss oppmerksomme på innlegg som bryter med retningslinjene.

Lenke til kommentar

At totalt alle innlegg skal kontroleres er vel naivt å tro , det bør vel heller ikke bli for mye av det " gode" .

Men i en diskusjon som dette så " fødes" det en del gode ideer og noen av disse blir forhåpentligvis vidreført .

Det som da er viktig er at dette blir formidlet tilbake til forumets brukere , med en oppdatering av hva som reelt kom ut av denne diskusjonen .

Lenke til kommentar

QUOTE (Øivind Dahle @ 21/11/2004 : 22:25)
Gøy å se vi diskuterer og diskuterer.

Men kommer dette noen vei? Vil noen av de tingene vi tar opp her bli gjennomført? Dessverre tror jeg denne endeløse diskusjonen ikke fører noen sted. Vi kan allitds bli enige vi i tråden, men hva hjelper det når de som sitter på toppen og bestemmer stort sett driter i hva som blir sagt her.

Kan noen informere meg om hva som skjer?

Må si at jeg blir litt småoppgitt når slike utsagn kommer fram.

 

1. Jeg har i dag, på en søndag, fått inn el-asso som brukermoderator. Dette er som kjent en av de mer erfarne brukerne, og han har noen flere års erfaring bak seg enn 99% av forumet.

2. Moderatorer er bedt om å i større grad slette enkeltinnlegg som bare er tull.

3. Det nye forumet vil ha automatisk kontroll av lengde på innlegg som gjør at man unngår masse tull. Dette er noe Ueland har brukt en del tid på den siste tiden.

4. SMS-registrering vurderes, men dette er en rimlig stor sak, og her er det mange som har sitt å si.

5. Brukermoderatorer vil til en større grad bli bedt om å holde seg til "sin" kategori".

 

Forøvrig: Sur og negativ holdning er ikke det mest inspirerende som finnes her i verden, og med tanke på at jeg har ting som er langt viktigere og mer pengeinnbringende å gjøre enn å gjøre sure folk tilfreds, så kan det være en ting å tenke på.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 21/11/2004 : 23:27)
Forøvrig: Sur og negativ holdning er ikke det mest inspirerende som finnes her i verden, og med tanke på at jeg har ting som er langt viktigere og mer pengeinnbringende å gjøre enn å gjøre sure folk tilfreds, så kan det være en ting å tenke på.

Aner vi ett snev av Yummy her? ;)

 

Fra spøk til (h)alvor:

 

Jeg synes DG har tatt denne tråden svært bra og opptrådt ryddig og voksent ovenfor kritikken. Jeg gleder meg i allefall til å se hvordan de grepene som nå blir tatt kommer til å virke inn på forumet.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke ment som kritikk av noen spesielle moderatorer det som skrives her , det er vel heller ment som kritikk ( både positiv og negativ) av hvordan enkelte ting gjøres og at noe er tilatt menst andre ting ikke er det .

Her kan være ting som mange ser på som ubetydelige som blir slått hårdt ned på , samtidig som ting som er svært irriterende for noen brukere er fullt tillatt .

Slike ting skaper frustrasjon og får noen av oss til å trå over streken .

I mange tillfeller er ikke det ønskelig å gjøre slikt , men får en ikke aksept på annen måte så hva da ?

I andre termer kalles visst nok dette sivil ulydighet og er akseptert

:hmm::hm:

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 21/11/2004 : 23:27)
1. Jeg har i dag, på en søndag, fått inn el-asso som brukermoderator. Dette er som kjent en av de mer erfarne brukerne, og han har noen flere års erfaring bak seg enn 99% av forumet.
2. Moderatorer er bedt om å i større grad slette enkeltinnlegg som bare er tull.
5. Brukermoderatorer vil til en større grad bli bedt om å holde seg til "sin" kategori".

Hei,

 

Udmerket valg mht el-asso :thumbup:

 

Som jeg har nevnt tidligere - er det kanske på tide å renske lidt ut i egne rekker?

 

**Fjernet**

 

Mvh

Kimmer

__________________________________________________

Kritikk mot navngitte moderatorer taes ikke på forumet.

Send mail eller PM til den aktuelle moderatoren, nytter ikke dette, send mail til forumstyret.

 

-Opus-

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Hadde vært bedre hvis dere moderatorer hadde vurdert og kutte ned på unødvendige katgorier her isteden for og sitte og skrive hva som kunne vært gjort uten at det blir gjort noe som helst....Hadde blitt mye lettere for dere også og følge med på det som skjer her på forumet..Få vekk Off Topic og Bil og motor fra forumet og start et eget nettverk for disse med egne moderatorer...Må vel være bedre og samle alt datarelatert på en plass og alt annet på en annen...Hvor vanskelig kan det være da... :hmm: Syns egentlig at forumet er iferd med og miste mye av sin identitet sånn som det har blitt her det siste året.... :hrm:

Lenke til kommentar

For henvise mer til at ting blir gjort... Jeg gikk på fredagskveld/natt over og slettet muligens et par hundre "lol, omg, rofl," poster på forumet. Dette har jeg og fått inn automatikk for i det nye forumet.

 

Og nei, vi skal _ikke_ slette noen foraer, vi har hatt nok av diskusjoner rundt det. .)

 

QUOTE

Er det noen spesiell grunn til at kritikk mot den enkelte moderator ikke kan taes i tråden? Moderatoren bør vel uansett stå for det han har gjort - også i offentligheten (uten at jeg har lest den uredigerte posten til Kimmer - så jeg skal kanskje være litt forsiktig med å uttale meg).

eksempel:

Vil du at vi skal lage en post/tråd om f.eks deg hver gang du bryter noen av retningslinjene?

 

FatFuck: Og det har du fra hvor?

Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 22/11/2004 : 09:54)
Og nei, vi skal _ikke_ slette noen foraer, vi har hatt nok av diskusjoner rundt det. .)

Hvorfor ikke? Jeg har enda ikke sett noe skikkelig svar på dette, vær vennlig å gi meg en link hvis jeg har fått oversett det.

 

Er det slik at størrelsen på forumet avgjør hvorvidt hw.no regnes som en stor side, med tanke på annonsører osv?

 

Dette var kun et spørsmål, men jeg forstår ikke helt hvorfor off-topic delen er så hellig for dere. Greit med en liten off-topic del, som i andre fora, men her har det jo tatt helt av.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...