Gå til innhold

skall ha meg nytt skjermkort til 1000 kr?

Yonaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har amd socket 939 , kingston pc 4000 hyper x og trenger et bra skjermkort til pcen.

noen som veit om et bra skjermkort til 1000 kr til den pcen??

Fort! :D

9800pro brikke til 1000kr hvor har du funnet det? Jeg ville kjøpt ett nVidia 6800LE

det er brukt da =P men løner det seg?

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Jeg har amd socket 939 , kingston pc 4000 hyper x og trenger et bra skjermkort til pcen.

noen som veit om et bra skjermkort til 1000 kr til den pcen??

Fort! :D

Hvorfor et slikt heftig system kombinert med et heller svakt skjermkort?

Synes du burde gi pc'n din noe bedre (9800pro, 6800LE og oppover), men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
probleme er at jeg ikke har mere penger hva burde jeg gjøre?

gå et hakk ned på cpuen?

Hvilken cpu er det du vurderer da? Og hvorfor så rask ram?

skall bruke pcen til cs trenger så rask ram da =) skall ha meg amd 64 bit 3500

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg tar feil, men er det ikke noe sånt at hovedkortet til amd prosessorer ikke kan utnytte mer enn 3200mhz fra ram?(Veit at det er veldig dårlig formulert men jeg fant ikke på noen bedre måte å i det på) Da er det jo 800mhz som går til spille da. 4000 ram er ganske dyrt.

Lenke til kommentar
probleme er at jeg ikke har mere penger hva burde jeg gjøre?

gå et hakk ned på cpuen?

Hvilken cpu er det du vurderer da? Og hvorfor så rask ram?

skall bruke pcen til cs trenger så rask ram da =) skall ha meg amd 64 bit 3500

Hva mener du med cs? Du får jo uansett ikke utnyttet hastigheten til ramen, med mindre du skal ekstremoverklokke. Det du får igjen er dårligere timings enn ram som kjører ved lavere hastighet. Dersom du ikke skal ekstremoverklokke vil jeg anbefale å kjøpe pc3200 ram med gode timings istedenfor pc4000, og gå ned et hakk på prosessorsiden, og heller gå for et godt skjermkort.

PS! Gå for de nye 90nm-cpu'ene. De utvikler mindre varme, og klokker bedre.

Lenke til kommentar

Rammen er overkill, Pc4000??? Det for du aldri bruk for. :no:

Rammen kommer til å kjøre på pc3200 hastighet når du setter dem inn i 939 riggen din :yes:

Gå ned på den rammen og litt ned på cpu.

Er det cs:s eller vanlig cs?For vanlig cs vill jeg anbefale. Gforce 4600 ti (dog er dette dårlig på dx 9.0), Fx 5900, og aller helst 6800 serien da seff. Er det source vi snakker så gå får et 9800 pro til 1700 spenn :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med 6600gt? Dette skal koste litt under 2000 og skal være endel bedre enn 9800xt. Jeg ville gått for d. Bare jekk ned ram'en et hakk så får du bedre råd.

Hvilken prosessor er det du skal ha? Har ikke sett at du har nevnt det noe sted...

Og kan du redigere navnet på tråden? Det heter skal, ikke skall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...