Necleto Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei. Jeg har sett mange steder her på forumet der det går an å pusse plexien med sandpapir for å få "frost-effekt" på plexien. Går det an å gjøre det på noen annen måte? Mener å ha sett en som sa det gikk an å spraye på noe, men finner den ikke igjen... Takker for svar. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hvorfor? er det ikke like greit å pusse med sandpapir? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Sandblåse, men det er vel en del enklere/billigere å bruke pusse papir. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Mener å ha sett en som sa det gikk an å spraye på noe, men finner den ikke igjen...Takker for svar. Det er vel denne du her sett: http://www.metku.net/index.html?sect=view&...zepad/index_eng Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hvis du leser i de andre postene så vil du se at det som har gitt best resultat er: vannpapir, størelse: 400 --> 800 --> 1000 --> 1200 --> (og kanskje enda litt finere) Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Takk for svar, får se hva jeg gjør. Grunnen til at jeg ikke vil bruke sandpapir er fordi det er vanskelig å pusse små områder. Mente ikke den tråden med limet og det...fant en tråd her på foverklokking.no forumet der en sa at det gikk an å spraye noe på plexi-glasset for så å pusse det av rett etter og få denne effekten. Finner som sagt ikke den tråden. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Du får kjøpt tape som er 50*50 cm som har en frostet efekt. Eller du kan gå innom en som lager reklameskilt der kjøpte jeg der får du 4*m Lenke til kommentar
nippleboy Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 du kan prøve å lakke med matt klarlakk det funker bra det. Finn deg en liten bit først og prøv bare så ser du om det er looken du er på jakt etter Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 du kan prøve å lakke med matt klarlakk det funker bra det. Finn deg en liten bit først og prøv bare så ser du om det er looken du er på jakt etter må bare få nevne til deg at frosted plexi vanligvis (når du kjøper det ferdiglaget) er sandblåst. den metoden man bruker for å komme nærmest mulig dette er ved bruk av sand/vannpapir, men det du gir forslag til tror jeg vil få en litt anderledes effekt... verdt å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå