zaico Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Da skjedde det jeg har fryktet, da det ble kaldt i lufta så fikk jeg ikke start på bilen. Så må nå ha meg et nytt bilbatteri. Har en Mitsubishi Colt 93 modell, hvilket batteri bør jeg kjøpe, og hvor finner jeg batterier til overkommelige priser? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Biltema selfølgelig Lenke til kommentar
zaico Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Bor i Tromsø, her har vi ikke Biltema ;( Lenke til kommentar
Zollo22 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Mye hadde du tenkt å bruke da? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Kjøp deg et Sønnak Startbatteri med 68Ah 650A DIN. Dersom ladinga er i orden skal det duge til 30- i hvertfall. Dette batteriet koster over 1000 lappen men det er verd hvert øre når det er iskaldt og du får start. Biltemabatterier ville ikke jeg ha satset på dersom ikke motorvarmer er standard og sjøteledninga ligger klar hele vinteren. Alternativet er gelebatteri som koster litt mere og yter litt mere. Jeg har brukt 2 Sønnak Startbatteri på 8 år og er kjempefornøyd. Har ikke den luksus at jeg kan ha skjøteledning liggende på parkeringsplassen der jeg bor. BTW det ene batteriet døde som følge av dårlig dynamo. Endret 15. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Zollo22 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kan også anbefale det Sønnak Batteriet. Kjøpte meg et likedan i forrige uke, og gjett om det ble fint. Bor i Alta og det forrige batteriet var 50Ah, så det er jo nesten som en ny bil. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bor i Tromsø, her har vi ikke Biltema ;( Stikk innom Bilxtra på Langes, mener de har tilbud på batteri atm. Er dog ikke Sønnak som er knallbrae batteri, men disse duger i massevis. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Det som er viktig er DIN Strømmen. Den forteller hvor stor startstrøm batteriet klarer å levere. Ved 17- grader er denne strømmen nede i 50%. Dvs. at ved 17- så vil et Biltema batteri med 350A DIN levere 175A. Når da en vanlig starter trekker mellom 100-200A alt etter hvor stor motor den skal dra rundt, så kan et "vanlig" batteri bli litt i minste laget. Nå snakker jeg om vanlige motorer på 1,5 -3liter og ikke noe diger V8. Ved 20- er denne strømmen enda mindre, og værre blir det jo kaldere det blir. Derfor anbefaler jeg ett batteri med over 600A din forde når det er 20- så har du det overskuddet du trenger for å få start. Endret 15. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
zaico Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Var innom en bensinstasjon like ved siden av der jeg bor. Der fikk jeg anbefalt et Exide batteri. Kostet egentlig 1350,- men jeg kjenner noen av de som jobber der så jeg skulle få det for 1150,- Dette er da litt drøyt for et batteri, men exide er det noe å satse på? Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har du vært innom Biltec under brua i Tromsdalen og hørt. Har handlet masse hos dem og de er flinke til å gi rabatt hvis du kommer innom ofte. De selger masse av bilbatteri der, så du kunne jo høre om de har noe å anbefale. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Dette er da litt drøyt for et batteri, men exide er det noe å satse på? Ja Exide er bra det også. Og det er ikke bare slik at du betaler for navnet, nei du betaler for startkapasiteten batteriet har. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Skal du ha skikkelig power kjøper du et Optima rød topp batteri Optima rød topp (PDF) dette er saker det, men klart det koster jo en del... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Alternativet er gelebatteri som koster litt mere og yter litt mere.. Det var det jeg mente. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Fikk pruta mer på prisen og kjøpte det nevnte Exide batteriet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå