Gå til innhold

Svart skjerm m Ti4600 (DVI utganger)

apollo2

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått et Gainward GF4 Ti4600 kort, med 2 DVI utganger (ingen vanlig CRT).

Jeg må bruke medfølgende overgang, siden min skjerm bare har vanlig CRT tilkobling. Men, jeg får ikke noe bilde! Jeg har prøvd begge DVI utgangene, men får ikke bilde med noen av dem. Det er ikke bilde under BIOS/post heller.

Bytter jeg tilbake til det gamle skjermkortet fungerer det helt fint, så det er ingenting i veien med monitoren (Samtron 96P).

Er det noen som har peiling på hva det kan være?

Viften på skjermkortet sviver, monitoren har strøm, maskinen går (hører at den jobber under boot). Det er liksom bare signalet som mangler.

Hovedkortet er et MSI K7T Turbo2, med en XP2600+, 512MB RAM.

edit: Har nå testet kortet i 2 PCer, så det er garantert IKKE noe problem med ram, cpu, hk osv. PSU i begge PCer er på 300W. Kan det være et problem?

Apollo

Endret av apollo2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet litt, og funnet ut at maskinen faktisk ikke booter likevel. Når jeg skrur den på med Ti4600-kortet i, så snurrer alle vifter, og HD'en begynner også å snurre, men alle de lydene jeg pleier å høre under boot er borte. Ikke noe støyende breking fra floppy, og ingen leselyder fra HD.

Setter jeg i MX440-kortet er alt som før, breking fra floppy, og en relativt lang periode med lesing fra HD (fortsetter jo å lese en stund etter at jeg er inne i XP).

Mao. er det mer enn akkurat bildet på skjermen som er problemet.

Det kommer ingen piping e.l. fra hovedkortet.

Ti4600 kjører på AGP 4x, samme som MX440en og HKet gjør, å det kan ikke være noe problem.

Hva kan det være som gjør at maskinen rett og slett ikke vil starte opp med dette skjermkortet i?

Kan det likevel være et PSU-problem? Har en 300W PSU fra AOpen, samme som en av dere andre som postet her. Har koblet fra DVD/CDRW.

Kjørte også inn siste 4-in-1 drivere fra VIA for å få oppdatert AGP driver, og har prøvd å avinstallere alle rester av gamle drivere med Detonator Destroyer. Jeg ser imidlertid at den ikke har fjernet de opprinnelige MSI driverne til MX440'en, for når jeg setter det inn igjen, så får jeg MSI-panel på Display properties. Har ikke funnet noen måte å renske systemet for MSI-driverne, men de burde jo ikke hindre meg i få bilde under POST/BIOS!

-Apollo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...