Gå til innhold

Merkelig fenomen - tar jeg inn radio via headsettet mitt??


Anbefalte innlegg

jepp, staten perverterer , turbokapitalismen svelger alt, så jeg lurer på prisen på å gå i skogen eller bade langs norskekysten blir når den avgiften kommer.

målene og midlene endres (og skjules) (jfr. nrk lisenspengenes hensikt når nrk startet opp, hva var det?),

 

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-30 21:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-27 18:20, tintin77 skrev:

Tror ikke Lisensavdeling kommer og sjekket om at du har ett Skjermkort med tv kort innbygget


Der jeg bodde for 2-3 år siden hadde jeg (vi) besøk av lisensavdelingen.


Men jeg var borte og slapp å betale.


 

De var her jeg bor nå for ett års tid siden. Ingen av oss var hjemme, og det lå bare en lapp i postkassen. Pusta letta ut da gitt :smile:

 

Synes det er tull å betale for en vare vi er påtvunget og ikke bruker. Hvis vi vil se på TV 2 så må vi betale lisens til NRK. Betyr ikke det da at TV 2 skal ha sin del av lisenspengene? TV 2 burde saksøke NRK og kreve etterbetalt en viss sum fra året TV 2 startet opp (1992).

 

Hvis de fersker oss, så sier jeg bare at vi nettopp har kjøpt en brukt-tv og ikke har rukket å gi beskjed til lisensavdelingen ennå. De kan ikke motbevise det, og da kan de ikke bøtelegge oss heller.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 14:10, Borf skrev:

eg og har merka noko slik skummet


for ein del år siden så fekk eg inn radio med ukjent språk ved hjelp av ein elektrisk gitar


 

Da jeg var liten hadde foreldrene mine ett gammelt Solena-orgel (hammond-type). På dager med tåke, fikk vi inn russisk radio. Hørte det ganske tydelig og klart hvis vi skrudde volumet opp.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 20:21, heraldo skrev:

ser du langt nok? du som kommenterer mitt innlegg altså


med fripassasjer mener jeg en som ikke installerer katalysator og sparer penger, likevel blir miljøet mindre belastet av forurensning siden de fleste installerer og fellesgode blir realisert, ved å lovfeste/plikte folk til slike ting som også lisensen er forsøker man å unngå flest mulig fripassasjerer "jeg skal se på, men gidder ikke å betale"


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-30 20:49 ]</font>


 

Dårlig sammenligning. Vi betaler for en vare vi blir påtvunget og ikke bruker. Har ikke noe med kollektive goder og katalysatorer å gjøre i det hele tatt. I mange tilfeller så fører faktisk reklame til billigere varer også... eksempel :

 

Det blir reklamert for en ny vare - fører til økt etterspørsel - billigere varer fordi etterspørselen øker og produksjonskostnadene blir mindre. Reklame har ført til at prisene ikke øker mer enn de gjør. Faktisk så er mat og mange andre varer billigere i dag enn for bare få år siden (i forhold til lønn). En vare som selger lite må selges dyrere fordi produksjonskostnaden pr. enhet blir større.

Lenke til kommentar

Den 2002-05-30 21:26, Afseth skrev:

[synes det er tull å betale for en vare vi er påtvunget og ikke bruker. Hvis vi vil se på TV 2 så må vi betale lisens til NRK. Betyr ikke det da at TV 2 skal ha sin del av lisenspengene? TV 2 burde saksøke NRK og kreve etterbetalt en viss sum fra året TV 2 startet opp (1992).

 

DU er fripassasjer, du (jfr. mine innlegg på forrige side) eks. "fy ****, jeg bruker ikke rullestol-rampene, hvorfor skal jeg betale med skattepengene jeg betaler til staten for en vare jeg ikke bruker "

 

sånne som deg føkker samfunnet

Lenke til kommentar

Den 2002-05-30 21:32, Afseth skrev:

[Dårlig sammenligning. Vi betaler for en vare vi blir påtvunget og ikke bruker. Har ikke noe med kollektive goder og katalysatorer å gjøre i det hele tatt. I mange tilfeller så fører faktisk reklame til billigere varer også... eksempel :

 

Det blir reklamert for en ny vare - fører til økt etterspørsel - billigere varer fordi etterspørselen øker og produksjonskostnadene blir mindre. Reklame har ført til at prisene ikke øker mer enn de gjør. Faktisk så er mat og mange andre varer billigere i dag enn for bare få år siden (i forhold til lønn). En vare som selger lite må selges dyrere fordi produksjonskostnaden pr. enhet blir større.

 

Du er frisk i hodet ditt, hahaha, ikke noe med felles goder å gjøre, hahaahaha, varer,varer,varer, marked ,marked, marked, du er jo helt bi. statlig kanal er viktig for opprettholdelse av kulturellt mangfold og kunne tilby noe også til små grupper, ikke bare mainstream

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 20:21, heraldo skrev:

ser du langt nok? du som kommenterer mitt innlegg altså


med fripassasjer mener jeg en som ikke installerer katalysator og sparer penger, likevel blir miljøet mindre belastet av forurensning siden de fleste installerer og fellesgode blir realisert, ved å lovfeste/plikte folk til slike ting som også lisensen er forsøker man å unngå flest mulig fripassasjerer "jeg skal se på, men gidder ikke å betale"


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-30 20:49 ]</font>


 

Trenger ikke å se langt for å skjønne at sammenligningen din var helt på bærtur.

 

Hva **** har NRK med forurensing å gjøre? Katalysator gir bedre miljø, som gir bedre helse. NRK gir pansjonistene noe å se på.....

 

"jeg skal se på, men gidder ikke å betale"

 

Hvem **** er det som ser på NRK da? Hvorfor er det så galt at NRK kan gå via kabelnettet/satelitt slik at man velger å betale for det hvis man vil se det?

Lenke til kommentar

Den 2002-05-30 21:33, heraldo skrev:

Quote:


Den 2002-05-30 21:26, Afseth skrev:

[synes det er tull å betale for en vare vi er påtvunget og ikke bruker. Hvis vi vil se på TV 2 så må vi betale lisens til NRK. Betyr ikke det da at TV 2 skal ha sin del av lisenspengene? TV 2 burde saksøke NRK og kreve etterbetalt en viss sum fra året TV 2 startet opp (1992).


DU er fripassasjer, du (jfr. mine innlegg på forrige side) eks. "fy ****, jeg bruker ikke rullestol-rampene, hvorfor skal jeg betale med skattepengene jeg betaler til staten for en vare jeg ikke bruker "


sånne som deg føkker samfunnet


 

Hvor gammel er du egentlig? Du mener at du kan sammenligne NRK-avgiften med det rullestol-brukere trenger for å ha en normal hverdag?

 

Føkker samfunnet? Jaja..... jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Den 2002-05-30 21:40, heraldo skrev:

Quote:


Den 2002-05-30 21:32, Afseth skrev:

[Dårlig sammenligning. Vi betaler for en vare vi blir påtvunget og ikke bruker. Har ikke noe med kollektive goder og katalysatorer å gjøre i det hele tatt. I mange tilfeller så fører faktisk reklame til billigere varer også... eksempel :


Det blir reklamert for en ny vare - fører til økt etterspørsel - billigere varer fordi etterspørselen øker og produksjonskostnadene blir mindre. Reklame har ført til at prisene ikke øker mer enn de gjør. Faktisk så er mat og mange andre varer billigere i dag enn for bare få år siden (i forhold til lønn). En vare som selger lite må selges dyrere fordi produksjonskostnaden pr. enhet blir større.


Du er frisk i hodet ditt, hahaha, ikke noe med felles goder å gjøre, hahaahaha, varer,varer,varer, marked ,marked, marked, du er jo helt bi. statlig kanal er viktig for opprettholdelse av kulturellt mangfold og kunne tilby noe også til små grupper, ikke bare mainstream


 

Uffameg.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 01:30, Insanity skrev:

NRK skulle vært frivillig, slik at folk som liker å se på bokbadet


 

Hva er galt med bokbadet da?? ligger det for høyt for deg kanskje hehe :smile:

Synes bokbadet er kjempebra jeg, har vært på rockefeller flere ganger. Et av de bedre tv-programmene. Og hva er egentlig så mye bedre med tv2 enn nrk, det at tv2 har ivar hoff som ansatt sier litt om seriøsiteten dems, nemlig bånn :lol:

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

vits å diskutere her, hahahaha

lurer på om det har sammenheng med frp, idioti, aldersgruppe og kjønn som variabler.

dette blir jo som å snakke om fisting med gutter som ikke har hår på tissen (pga. alder, ikke barbering),

hahaha, nok en feit sammenligning.

vær glade for at dere for lov til å gå på skole dere, det er en felles sosial gode, det og hvis noen har problemer å se på nrk som felles sosial gode, vel, da gidder jeg ikke å skrive noe mer på denne tråden, for: man vil jo ikke tråkke i en ruke

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 07:17, heraldo skrev:

vits å diskutere her, hahahaha

lurer på om det har sammenheng med frp, idioti, aldersgruppe og kjønn som variabler.

dette blir jo som å snakke om fisting med gutter som ikke har hår på tissen (pga. alder, ikke barbering),

hahaha, nok en feit sammenligning.

vær glade for at dere for lov til å gå på skole dere, det er en felles sosial gode, det og hvis noen har problemer å se på nrk som felles sosial gode, vel, da gidder jeg ikke å skrive noe mer på denne tråden, for: man vil jo ikke tråkke i en ruke


 

Litt av en luring du. Kjønn som varialbel? Tror du det er jenter du prater med... hehe...

 

Og du snakker mye om fisting med gutter, eller... var det kanskje AV gutter? Uansett litt ekkelt.

Ja det var en "feit" sammenligning, du er rett og slett overlegen.

 

Når det gjelder NRK som er en TV-kanal, så kommer du med ufattelige dårlige sammenligninger som rullestolbrukere, katalysatorer for bedre miljø og nødvendig skolegang....

 

Du får fortsette å glane på favoritt-kanalen din du da, med Da-Capo og eldretrimmen. Så kan du etterpå diskutere litt "fisting" med "kompisen" som har hår på tissen.... enten han er gutt eller "jente"....

Lenke til kommentar

Nerd-light, du understreker poenget mitt! Hvis du liker å se på programmer på nrk, så kan du betale for det, men det vil ikke jeg.

 

Det er helt sykt at man MÅ betale penger til nrk for bare å ha tv, når det finnes så mange andre kanaler i denne verden.

 

Og det kan ikke sammenlignes med skolegang, det er ingen som tvinger folk til å kjøpe tv.

Lenke til kommentar

JohnnyKnoxwille

 

1.kjønn som variabel- gutter som brødhoder

(du som eksempel)(karakter og % i høyere utdanning)

2.fisting - hvordan skal du forklare det til sønnen din som er 7 år gammel, når han har truffet på en slik side på nettet

3.kunnskap, du har tydeligvis lite av det på det samfunnsvitenskaplige felt

 

håper ikke du frister meg til å skrive mer på denne tråden, hahaha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...