Gå til innhold

Merkelig fenomen - tar jeg inn radio via headsettet mitt??


Anbefalte innlegg

Når jeg bruker headsettet (Koss et eller annet, dårlig skjermet) til pc'en min hører jeg av og til stemmer. Nei, det er ikke stemmer inni hodet mitt, men fra headsettet :smile: ..selv om ingen programmer kjører.

I går kveld fant jeg ut at det er kun når jeg beveger musa (Logitech trådløs) at lydene kommer fram, og i går var det en eller annen engelsk kanal jeg 'fikk inn'.

 

Lurte på hva som er grunnen til dette? Og hva det er jeg får inn?

 

Har selv en teori om at Logitech musa sender på en frekvens som blandes med AM-frekvenser som tas inn gjennom headsettledningen (som fungerer som ei antenne). Dermed kan AM-signalet bli demodulert og jeg tar rett og slett inn AM-radio med pc'en.. TV-signaler kan det vel ikke være, for de bruker jo enten FM-lyd eller digital lyd..

Noen formening om dette?

 

Kan det være noe bøff med lydkortet mitt, eller skyldes det at ledningen til headsettet er dårlig skjermet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg også opplevd, men jeg har ikke noe trådøst. Det skjedde på LAN, så det er ikke så usannsynlig at det kan ha med signaler fra trådløs mus/trykketur. Jeg hadde headset ledningen halveis inn i feil port på høytaleren min (compaq skit), og fikk inn P4 tror jeg. lenge siden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 13:32, aurstad skrev:

hadde d vært tv-signaler så hadde du vel kunnet få NRK lisensavdeling på døra... De karene der er ivrige..:smile:


 

tenk.. hvis du har ATi Radeon 8500 AiW (dvs den med TV-in) må du betale lisens! :eek:

 

men så er du i den heldige posisjon at du kan si det bare er DivX eller online streaming :razz:

Lenke til kommentar

Argh.. hater lisenspengene til NRK. de setter meg i faresonen hvert år når de "sjekker" hvem som har betalt. hvis de "besøker" meg, får jeg sikkert bot eller.no. får man btw bot hvis man har tv og ikke lisens?

 

det er bare tull å betale NRK, ingen som ser på det anyway. 70+ kanal det...

Lenke til kommentar

NRK-lisensen er en nødvendighet for å kunne tilby et kollektivt gode i mindre grad på bekostning av profittmaksimerende program-oppsett enn reklamekanalene tilbyr.

et eksempet på rasjonalitet og kollektive goder:

 

det er lønnsomt for alle at de fleste innstallerer katalysator i bilen, noe som koster. Individuelt er det rasjonelt å være fripassasjer, nyte kollektive goder uten å bidra. Enkel spillteori (RTV)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 14:23, heraldo skrev:

NRK-lisensen er en nødvendighet for å kunne tilby et kollektivt gode i mindre grad på bekostning av profittmaksimerende program-oppsett enn reklamekanalene tilbyr.

et eksempet på rasjonalitet og kollektive goder:


det er lønnsomt for alle at de fleste innstallerer katalysator i bilen, noe som koster. Individuelt er det rasjonelt å være fripassasjer, nyte kollektive goder uten å bidra. Enkel spillteori (RTV)



 

Det var den dårligste sammenligningen jeg noen gang har hørt.... :lol:

Lenke til kommentar

ser du langt nok? du som kommenterer mitt innlegg altså

 

med fripassasjer mener jeg en som ikke installerer katalysator og sparer penger, likevel blir miljøet mindre belastet av forurensning siden de fleste installerer og fellesgode blir realisert, ved å lovfeste/plikte folk til slike ting som også lisensen er forsøker man å unngå flest mulig fripassasjerer "jeg skal se på, men gidder ikke å betale"

 

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-30 20:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 20:42, gthaman skrev:

Jeg har tatt in russisk på noen høytalere på en ibm aptiva en gang... Det var tøft.


 

hadde du fått "military edition" ved en feiltagelse, eller? :???:

 

ang nrk:

1: "lisens": en lisens er noe som staten (dvs en offentlig instans) kan utstede. det gir deg en tillatelse til å utføre en bestemt handling, f.eks:

 

når teletilsynet (dvs en del av staten) gir deg VHF-lisens får du tillatelse til å lytte på-, og sende på åpne VHF-kanaler.

 

biltilsynet kan gi deg en lisens til å kjøre klasse X kjøretøy ("lappen")

 

i tillegg har vi lisensavtalen mellom en produsent og bruker vedrørende et program. brukeren forplikter seg til bl.a. ikke å kopiere uatorisert, til gjengjeld får han lov til å _benytte_ programmet. Ingen lisens fra en produsent kan på noe som helst vis gjelde andre programmer (dvs: ingen lisens fra en produsent kan gi tillatelse til å kopiere programmer fra en annen produsent). dette fordi det ikke er en offentlig instans.

 

 

-----------------

 

har vi NRK, et _privat_ selskap (staten eier alt, _men_ det _er_ et AS).

 

kan et privat selskap gi deg tillatelse til å bruke Tine melk, eller klippe plenen med motorisert plenklipper? NEI!

 

er nrk utbyder av alle tv-tjenester, inkludert video, dvd m.v.?

 

nei!

 

en nrk-lisens kan egentlig bare tillate deg i å lytte på nrk tv-frekvensen!

 

*gjett om noen som gleder seg til å flytte hjemmefra, snyte nrk for så å saksøke rævva dems når lisensjegerne kommer!* :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...