leifper Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Når jeg bruker headsettet (Koss et eller annet, dårlig skjermet) til pc'en min hører jeg av og til stemmer. Nei, det er ikke stemmer inni hodet mitt, men fra headsettet :smile: ..selv om ingen programmer kjører. I går kveld fant jeg ut at det er kun når jeg beveger musa (Logitech trådløs) at lydene kommer fram, og i går var det en eller annen engelsk kanal jeg 'fikk inn'. Lurte på hva som er grunnen til dette? Og hva det er jeg får inn? Har selv en teori om at Logitech musa sender på en frekvens som blandes med AM-frekvenser som tas inn gjennom headsettledningen (som fungerer som ei antenne). Dermed kan AM-signalet bli demodulert og jeg tar rett og slett inn AM-radio med pc'en.. TV-signaler kan det vel ikke være, for de bruker jo enten FM-lyd eller digital lyd.. Noen formening om dette? Kan det være noe bøff med lydkortet mitt, eller skyldes det at ledningen til headsettet er dårlig skjermet? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Dette har jeg også opplevd, men jeg har ikke noe trådøst. Det skjedde på LAN, så det er ikke så usannsynlig at det kan ha med signaler fra trådløs mus/trykketur. Jeg hadde headset ledningen halveis inn i feil port på høytaleren min (compaq skit), og fikk inn P4 tror jeg. lenge siden. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 hadde d vært tv-signaler så hadde du vel kunnet få NRK lisensavdeling på døra... De karene der er ivrige..:smile: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 13:32, aurstad skrev:hadde d vært tv-signaler så hadde du vel kunnet få NRK lisensavdeling på døra... De karene der er ivrige..:smile: tenk.. hvis du har ATi Radeon 8500 AiW (dvs den med TV-in) må du betale lisens! men så er du i den heldige posisjon at du kan si det bare er DivX eller online streaming :razz: Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Tror ikke Lisensavdeling kommer og sjekket om at du har ett Skjermkort med tv kort innbygget Der jeg bodde for 2-3 år siden hadde jeg (vi) besøk av lisensavdelingen. Men jeg var borte og slapp å betale. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Argh.. hater lisenspengene til NRK. de setter meg i faresonen hvert år når de "sjekker" hvem som har betalt. hvis de "besøker" meg, får jeg sikkert bot eller.no. får man btw bot hvis man har tv og ikke lisens? det er bare tull å betale NRK, ingen som ser på det anyway. 70+ kanal det... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Neida. Jeg ble "ferska" for noen år siden, men sålenge man innrømmer det og ikke er uhøflig eller frekk så går det bra. Jeg måtte love å begynne å betale da :smile: Lenke til kommentar
leifper Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Får vel ikke bot, men tror kanskje man får noen hundrelapper i ekstra gebyr. Så da får man vel egentlig bot.. Men ikke fra politiet. Lenke til kommentar
roesen Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Dette hendte meg da jeg satt med Headset til søskenbarnet mitt..da fikk jeg inn RadioTV til han som bodde over :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hei Dan Hansen! Så du begynte å betale da? Eg fekk ei lisensregnig i posten.. Men,så hadde dei skrevet på feil namn.. Var bestefaren min som skulle ha den...(han hadde nettopp død..) Lenke til kommentar
Borf Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 eg og har merka noko slik skummet for ein del år siden så fekk eg inn radio med ukjent språk ved hjelp av ein elektrisk gitar Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 NRK-lisensen er en nødvendighet for å kunne tilby et kollektivt gode i mindre grad på bekostning av profittmaksimerende program-oppsett enn reklamekanalene tilbyr. et eksempet på rasjonalitet og kollektive goder: det er lønnsomt for alle at de fleste innstallerer katalysator i bilen, noe som koster. Individuelt er det rasjonelt å være fripassasjer, nyte kollektive goder uten å bidra. Enkel spillteori (RTV) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg får inn tyske radio kanaler på mitt 4point surround. Avogtil får jeg skrekkelig opera oxo. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 14:23, heraldo skrev:NRK-lisensen er en nødvendighet for å kunne tilby et kollektivt gode i mindre grad på bekostning av profittmaksimerende program-oppsett enn reklamekanalene tilbyr. et eksempet på rasjonalitet og kollektive goder:det er lønnsomt for alle at de fleste innstallerer katalysator i bilen, noe som koster. Individuelt er det rasjonelt å være fripassasjer, nyte kollektive goder uten å bidra. Enkel spillteori (RTV) Det var den dårligste sammenligningen jeg noen gang har hørt.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 ser du langt nok? du som kommenterer mitt innlegg altså med fripassasjer mener jeg en som ikke installerer katalysator og sparer penger, likevel blir miljøet mindre belastet av forurensning siden de fleste installerer og fellesgode blir realisert, ved å lovfeste/plikte folk til slike ting som også lisensen er forsøker man å unngå flest mulig fripassasjerer "jeg skal se på, men gidder ikke å betale" [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-05-30 20:49 ] Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 LOL, en gang når mamma snakka i den game trådløse telefonen vår, fikk jeg plutselig lov til og høre hva se snakka om Hadde noen trådløse høretelefoner, det var litt konge Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har tatt in russisk på noen høytalere på en ibm aptiva en gang... Det var tøft. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 20:42, gthaman skrev:Jeg har tatt in russisk på noen høytalere på en ibm aptiva en gang... Det var tøft. hadde du fått "military edition" ved en feiltagelse, eller? :???: ang nrk: 1: "lisens": en lisens er noe som staten (dvs en offentlig instans) kan utstede. det gir deg en tillatelse til å utføre en bestemt handling, f.eks: når teletilsynet (dvs en del av staten) gir deg VHF-lisens får du tillatelse til å lytte på-, og sende på åpne VHF-kanaler. biltilsynet kan gi deg en lisens til å kjøre klasse X kjøretøy ("lappen") i tillegg har vi lisensavtalen mellom en produsent og bruker vedrørende et program. brukeren forplikter seg til bl.a. ikke å kopiere uatorisert, til gjengjeld får han lov til å _benytte_ programmet. Ingen lisens fra en produsent kan på noe som helst vis gjelde andre programmer (dvs: ingen lisens fra en produsent kan gi tillatelse til å kopiere programmer fra en annen produsent). dette fordi det ikke er en offentlig instans. ----------------- SÅ har vi NRK, et _privat_ selskap (staten eier alt, _men_ det _er_ et AS). kan et privat selskap gi deg tillatelse til å bruke Tine melk, eller klippe plenen med motorisert plenklipper? NEI! er nrk utbyder av alle tv-tjenester, inkludert video, dvd m.v.? nei! en nrk-lisens kan egentlig bare tillate deg i å lytte på nrk tv-frekvensen! *gjett om noen som gleder seg til å flytte hjemmefra, snyte nrk for så å saksøke rævva dems når lisensjegerne kommer!* :grin: Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Den 2002-05-30 21:01, sjanten skrev: en nrk-lisens kan egentlig bare tillate deg i å lytte på nrk tv-frekvensen! nettopp Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 og hvis noen av dere skulle være i tvil om NRK er et AS eller ei: se her her er poenget i linken: Quote: Den overordnede hensikten er å skape alternative inntektskilder for NRK AS. -bare for sikkerhetsskyld :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå