Gå til innhold

strømforsyning til hovedkort?

Ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

Passer denne strømforsyningen til dette hovedkorte?

Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning EPS 550W

Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303986&view=detailed

hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe

Link: http://www.asus.com/products/mb/socket478/..._d/overview.htm

den svære kontakten som går fra strømforsyningen til hovedkorte er for stor til hovedkorte. Den passer, men er lenger en selve kontakten. Så spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen der ja! Kjøpte en Fortron/Source 350watt strømforsyning til mitt nye Athlon 64 system. Pakket ut strømforsyningen skrudde den i... så oppdaget jeg at kontakten ikke passet på hovedkortet. Endte opp med at jeg måtte bestille en overgang hos microplex til 45kr... pluss 150 i porto og gebyr... ble dyrt dette her.

Synes det er svært dårlig av komplett og ikke merke de bedre på nettbutikken. Det står riktignok 24-pin i overskriften, men ærlig talt... hvor mange kan si de teller pinnene på hver jævla kontakt. Har bygget mange pc'er, men kan ikke si jeg har merket meg at det er 20-pinner på ATX-1.0.... SKJERPINGS KOMPLETT!!!

Lenke til kommentar
Kjenner meg igjen der ja! Kjøpte en Fortron/Source 350watt strømforsyning til mitt nye Athlon 64 system. Pakket ut strømforsyningen skrudde den i... så oppdaget jeg at kontakten ikke passet på hovedkortet. Endte opp med at jeg måtte bestille en overgang hos microplex til 45kr... pluss 150 i porto og gebyr... ble dyrt dette her.

Hehe... hjelper faktisk litt å høre at det er andre enn meg som har vært i eksakt samme situasjon :love:

Jaja.. da får jeg ihvertfall lest litt til eksamenen jeg har på tirsdag nå som jeg må vente på Microplex. Resten av maskinen er ferdigbygget nå... min første som jeg har bygget selv. Og den ser jævlig lekker ut om jeg får si det selv :D. Litt trangt inni og jeg håper alt virker når jeg skal skru på ON-knappen.

BTW: For meg virker det veldig rart at det ikke følger med en adapter fra microplex? Burde ikke dette være standard med PSU'ene?

Lenke til kommentar
Hehe... hjelper faktisk litt å høre at det er andre enn meg som har vært i eksakt samme situasjon :love:

Jaja.. da får jeg ihvertfall lest litt til eksamenen jeg har på tirsdag nå som jeg må vente på Microplex. Resten av maskinen er ferdigbygget nå... min første som jeg har bygget selv. Og den ser jævlig lekker ut om jeg får si det selv :D. Litt trangt inni og jeg håper alt virker når jeg skal skru på ON-knappen.

BTW: For meg virker det veldig rart at det ikke følger med en adapter fra microplex? Burde ikke dette være standard med PSU'ene?

Jeg bestilte ikke strømforsyningen fra Microplex, men Komplett. Og jeg synes det burde vært med en adapter jeg og. Den koster ikke så fryktelig mye. Har eksamen på Onsdag jeg, så jeg er vel i samme situasjon jeg og. Hadde jeg hatt en spill-pc som hadde virket nå, hadde jeg vel sittet fordyp i Half-Life 2 eller noe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...