Pseudork Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bor i kjelleren av et hybelhus med fire etasjer. Jeg har funnet en switch, hvor det er koblet til 7 ledninger. En til hver av oss i kjelleren, og en som går gud vet hvor. Vi kjører alle i kjelleren windows XP, og får alle tildelt statiske ip-adresser 10.0.0.X. To av oss har installert apache-server, og vi får tilgang hverandre dersom vi skriver inn den andres ip-adresse. Alt på skinner. Problemet er at vi ikke finner ut hvordan vi logger på hos hverandre via windows XP sitt system. I tillegg blir er arbeidsgruppene ute å kjører. Jeg har deaktivert brannmur og har kjørt den derre "installere et nettverk for hjemmepc'er"-greiene. Vi har følgende problemer: 1) Ofte får vi ikke en gang tilgang til den arbeidsgruppen vi selv er medlem av. 2) Når vi får tilgang, ser vi ingen eller bare seg selv der 3) Vi får ikke tilgang til hverandre selv om vi har delt noe for alle. Bare opp den typiske "ingen tilgang": "\\navn er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tilgang. Ta kontakt med administrator for serveren." Noe slikt. 4) Vi finner heller ikke den andre om vi søker, eller skriver navnet rett inn i adressebaren \\pcnavn\ 5) Like lite som vi får tilgang på ressurser ved å skrive \\pcnavn\ressurs som visstnok skal gå. 6) Selv om vi finner hverandre og ressursen \\pcnavn\ressurs og har laget bruker som stemmer overens med navnet på den som kobler seg til, kommer vi ikke på. 7) Dersom jeg høyreklikker på noen andre (under arbeidsgruppen) og klikker egenskaper, får jeg beskjed om at "Finner ikke serveren Navn på nettverket" - Er det noen rookie feil jeg gjør? Jeg tror ikke det er hjelp i å forsøke å overbevise mengden om herligheten ved å installere linux. Så den muligheten er forsåvidt ute av bildet. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du har ikke en software brannmur aktivert i tillegg til XP sin? I såfall må den deaktiveres på alle maskiner, eller konfigure slik at ip adressene er "trusted"! surfer Lenke til kommentar
Pseudork Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 I såfall må den deaktiveres på alle maskiner, På min brannmur (kerio) tillot jeg hans IP å komme gjennom, og gjorde det til en regel. Har har fortsatt sin Win XP brannmur aktivert, muligens også en annen, men trodde ikke det gjorde noe når han forsøker å koble seg til meg? Skal ta en prat med ham når han kommer hjem. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg fikk ikke hjemmenettverket til å fungere før brannmur på begge maskinene var slått av. Sener la jeg inn ip som trustet begge steder. Så kanskje det virker når han også dekativerer brannmuren. I tillegg måtte jeg aktivere guest kontoene på xp! surfer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå